Çocuklarımızın okula devam durumları konuların bütünlüğü ve anlaşılır olması bakımından önemlidir.  Okula devamsızlık yapan öğrencilerde kaçırılan ders konuları büyük sorunlar yaratmaktadır.  İşin aslı öğrencilerin dersten kaçma nedenlerini iyi bilmekte önemlidir.  Öğrenciler genelde zorlandıkları derslerden kaçma yolunu seçtiği görülmüştür. Bunun en güzel örneği ifade ve beceri dersleri dediğimiz derslerin olduğu gün öğrenciler büyük bir iştahla okula giderken mihver derslerde özellikle matematik dersinde kaçmayı tercih etmektedir.  Bu nedenle çocuklarımızın okula devam durumlarıyla yakından ilgilenmek gerekmektedir. Ayrıca kaçılan ders öğretmenleriyle diyaloğa geçerek sorunların çözümü noktasında ortak hareket etmek akıllıca olacaktır.

 Diğer yandan velilerimizin düştüğü en büyük hatalardan biriside okulu, okul idaresini, ders öğretmenini ve öğrenciye verilen eğitimi eleştirmek adına çocuğun okula, derse ve öğretmene olan ilgisini yok etmektedir.  Çocuklarımızın yanında eleştirilerde insafsızlık sınırlarını zorlamak hiçte akıllıca bir tutum değildir. Velilerimizin okul, öğretmen ve okul idaresi ile ilgili sorunları çocuklarla tartışmaları onlara yarar sağmayacağına göre bu sorunları ilgili kişilerle halletmeleri gerekmektedir. Okulu öğretmeni sevmeyen bir öğrenciden başarı beklemek hayalcilikten başka bir şey değildir.

Günümüzde   okul başarısını etkileyen en önemli faktörlerden biriside uyku düzeni ve beslenmedir.  Anne ve babalar sabah saat.6.30 kalkıp çocuğa kahvaltı hazırlamak yerine cebine parayı verip kantinden ya da marketten bir şeyler al ye deme yoluna gitmektedirler.  Oysa bilimsel araştırmalarda göstermiştir ki insan sağlığı acısından en önemli öğün kahvaltıdır.  İyi beslenmeyen çocuklar sürekli olarak halsiz dikkatsiz olmaktadır.  Ülke gerçekleri gereği ikili öğretim yapan okullardaki çocuklar sabahları saat yedide ders başı yapmaktadırlar.  İyi beslenmeyen çocukların derse odaklanması mümkün görülmemektedir. İki öğretim yapan diğer çocuklar akşam 19 da dersi tamamlamaktadır. Çocuklarımıza bu kadar eziyet etmekteki amaç nedir? Ülkede bunca derslik sorunu varken ders saatlerini artırmaktaki maksat nedir? Buda ayrı bir konudur.

Çocuklarımız ödevleri yaptıktan sonra genelde ailelerin tercihi TV izleme ya da PC. Tablet, ya da telefonla vakit geçirmelerine izin vermektedir. Çocukların kendi odalarına kapandıktan sonraki Süreci takip edilmemektedir. Nasılsa ödevler yapılmış derse çalışılmış geri kalan zaman çocuğa aittir anlayışı kontrol altın alınmazsa saat zaman kavramını yitiren çocuk geç saatlere kadar takılmakta böylece yeterince uykusunu alamamaktadır. Bu nedenle çocuklarımızın uyku saatlerine gereken özeni göstermemiz gerekmektedir. 

Çocuklarımızın evimizin aynası olduğunu unutmayalım. Bir çocuk okula temiz düzenli sağlıklı geliyorsa bunu aile sağlamaktadır. Çocuklarımızın diğer çocukların yanında mağdur edecek tutumlardan kaçınılması gerekmektedir. Okul ihtiyaçlarının karşılanması çocuklarda   öz güven oluşturur.  İhtiyaçları sürekli ötelenen çocuklar arkadaş çevresinde kendisini mahcup hisseder. Bu nedenle okul ihtiyaçları ötelenmemelidir.

 Çocuklarımızın sağlık sorunları da başarıyı etkileyen faktörlerden biridir.  Göz sağlığı yerinde olmayan tahtayı göremeyen bir çocuğun derste not alması ve bu notları evde tekrar etmesi mümkün olmaz. Duyma problemi olan bir öğrencinin konuşma ve kendini ifade etme şansı zayıftır.  Çünkü duyma ile konuşma paraleldir. İlk öğretmenlik yıllarımda bir öğrencim konuşma güçlüğü çekiyor zannediyorduk. Taki bir teneffüste ona seslenen arkadaşlarına tepkisiz kaldığını fark edene kadar.

Sonrasında çocuğun babasını okula davet etmiştim.  Çocuğu bir doktora götürmesini söylediğimde bana cevabı hocam kaç kez götürdüm. Öğrenme güçlüğü çekiyormuş demişti. Bende durumu söyleyip çocuğun sorunun kulakta olabileceğini söylemiştim.  Velimiz ertesi gün çocuğun kulaklarının tam duymadığını öğrenci ve işitme cihazı taktırdı.  O konuşma güçlüğü çeken çocuk altı ay gibi kısa sürede kendisini toparladı. Konuşmaları düzeldi. Derse katılmaya başladı. Üstelik bu çocuk konuşamıyor diye okula iki yıl geç yazdırılmıştı. Bir insanın hayatından çalınan koca iki yıl. Bu nedenle çocuklarımızın duyu organlarını belirli aralıklarla kontrol ettirmek çok önemlidir.

Çocuklarımızın ders başarısını ve başarısızlığını kendisiyle uygun dille konuşarak   başarısız olduğu derslerle ilgili motive etmek ona güven duygusu vermek gerekir.  Başarısızlıkların üstünü örtmek o dersten çocuğumuzun her zaman başarısız olması demektir. Okullarımızdaki rehberlik servisleriyle ortak hareket ederek başarısızlık nedenleri araştırmalıdır. Çözüm noktasında birlikte uyumlu kararlar almak çocuklarımızın yararına olacaktır.