Son yıllarda iktidarın her alanda yaşadığı başarısızlıklar seçmen nezdinde ciddi erozyona uğramasına sebep oldu. Bu başarısız performansın sebeplerini saymaya gerek yok. Devenin neresi doğru ki? Ama sebep açık ara  liyakatsiz ve vasat kadrolardır. 24 Haziran 2018 genel seçimlerinden sonra iktidar iktidarını korumak istiyorsa yapması gerekenler konusunda yazmıştık ( 30.06.2018 - "Yeni sistem ve zümrüdü anka " )  50+1 sisteminde iktidar kutuplaştırma söylemlerinden vazgeçmesi gerektiğini özellikle vurgulamıştık.

Zira ötekileştirerek  karşı taraftan destek alma ihtimalini geri dönüşü olmayan şekilde yok ettiğini ve kendini sadece kendi kitlesine adeta hapsettiğini, bu durum da orta ve uzun vadede partiye zarar vermeye başlayacağını üstüne basa basa uyarmıştık. Zira siz kendinizi bir kitleye mahküm ederseniz bunları yanınızda tutmak içi   onlara her geçen gün daha fazla taviz vermeye ve kopmamaları için yaptıklarına göz yummak zorunda  kalırsınız demiştik. Aynen de öyle oldu.

Bunlara huzur hakkı adı altında üçlü -beşli maaş bağlamalar, ne olduğu ve ne işe yaradığı belli olmayan uyduruk "Yüksek istişare kurulu" ve benzeri oluşumlarda yer alanlara dağıtılan astronomik ücretler.

Her yerden fışkıran usulsüzlüklere yine kopup gitmesinler diye göz yummak zorunda kalmaların sebebi hep kutuplaştırıp kendini bu kitleye mahkum etmesinden kaynaklanmakta.

Bundan öte yaptığımız başka bir uyarı da  kadrolarını aynen kuruluş yıllarında olduğu gibi bilgili deneyimli ve liyakatli kişilerden oluşturması gerektiği konusuydu.

Ama asıl uyarımızı saptığı milli görüş anlayışından tekrar kuruluştaki merkez sağ çizgisine, yani fabrika ayarlarına geri dönmesi gerektiğini de vurgulamıştır başka birçok yazımızda.

Sonuçlar ortada.

Ancak diğer yandan seçmen muhalefet kanadında da pek umut görmediği açıkça belli.

Bunun kanıtı  kararsız seçmenin fazlasıyla yüksek oranıdır -%20 civarında.

Muhalefet kanadı bir türlü etkili muhalefet yapamadı.

Bunca yıl iktidarın yönetimde kalmayı başarmasının ana sebeplerinden biri  etkili olamayan muhalefettir. Son zamanlarda muhalefet oylarında bir miktar yükselme görülmesinin sebebi  etkili olmalarından değil, iktidarın inanılmaz başarısızlığından dır.

Milletin artık;Bunlar olmasın da kim olursa olsun noktasına gelmesindendir.

Bu tablo siyasette gerek iktidar, gerek muhalefet kanadını da göz önüne alarak yeni bir yapılanma zaruretini ortaya koyuyor.

Ve önümüzde yapılacak genel seçimler bunun için büyük bir fırsat sunuyor.

Muhalefet cephesi buna göre hareket etmeli.

Atraksiyon yapmaya kalkışmadan,anketlerde milletimiz nezdinde en fazla teveccühü gören kişi üzerinde durmalı.

Yeniden yapılanma siyasi yelpazenin tamamını kapsamalıdır.

Ülkemizde bunu başaracak fazlasıyla donanımlı, birikimli ve kudretli insanımız mevcuttur.

Bu durum için mevcut siyasi konjonktür bulunmaz fırsat sunuyor.

Yanlış da anlaşılmasın.

Bu bir durum tespitidir. Yoksa hem iktidar ,hem muhalefet  kanadında siyaset yapanların arasında saygı duyduğumuz, işlerinin hakkını vererek  yapan fazlasıyla kişi var. Kaldı ki bu yeniden yapılanma illa fiziki olarak kişi değişiklikleri ile yapılması manasında değil.

Kastettiğimiz anlayış ve zihniyet değişiklikleridir. Bu durum sadece ülkemiz için geçerli değil. Zira benzer sıkıntılar sadece ülkemizde yok. Siz buna ister "reset"  ister "restart" deyin. Adına ne derseniz deyin ama bu olmazsa olmazdır.