Aksesuarlarla ve dövmelerde bolca gördüğümüz ‘Haç’ sembolünün köken aldığı düşünülmektedir. Aynı şekilde beyaz eşyalarda ‘a artı, chevrolet’ logosu, sağlık anlamına gelen ‘yılanlı’ işaret ve Hıristiyanlığın sembolü haç, köken almış işaretlerdir.  Bir bitkinin farklı yerlerde ayrı ayrı evcilleştirilmesi nasıl farklı türler oluşturuyorsa, coğrafyalarda da farklı haç figürlerine sebep teşkil etmiştir. Bir teoriye göre de genetik hafızamıza güvenerek bu işareti ticari amaçla kullanarak güç, uzun ömür gibi anlamlar çağrıştırmaya çalışılmıştır. Dürtü ve içgüdüsel davranışlarımızın yönlendirilmesinde etkili ve sonraki nesillere aktarılmaktadır. İlkel refleklerin evrimsel süreçte türlerin ayrışması ile reflekslerde farklılık göstererek sonraki nesillere genetik olarak aktarılmıştır. Düşmeden önce ellerimizi öne uzatmamız istemli harekettir. Üst beyinde depolanan bilgiler kuşaktan kuşağa geçerken, alt beyinde otomatik yerleşmiş olarak kalmaktadır. Haç sembolünden bu güne evrilen şekiller, yüzyıllar içinde işaretin güç, hayat, nefes gibi anlamlarıyla genetik hafızamıza geçtiği için ‘artı işaretli ürünleri’ alırken daha uzun süre kullanabileceğimizi,  daha dayanıklı olduğunu biz düşünmesek de alt Beynimiz düşünüp bizleri yönlendirmektedir.  Eski markaların, yenilere göre sağlam, uzun ömürlü, dayanıklı olduğu dürtüsü içimizde yer etmekte olmakla beraber, fikir kişiden kişilere de değişir. Yorum alıcının gönlünde saklıdır. Saygılar…