Tarihe tanıklık ediyoruz gerçekten de, Çanakkale Destanı'nın yazılmasının 107. seneyi devriyesi ile birlikte  1915 Çanakkale Köprüsü dün gerçekleştirilen açılış programı neticesinde halkın hizmetine sunuldu.İstanbul’un Ege Bölgesi'ne bilhassa Avrupa Yakası'nda oturanların ulaşımı anlamında kolaylık sağlayacak olan köprü bu manada Bursa'nın çevre yolundaki  yoğunluğu da azaltacaktır. Son 20 yıla baktığımızda Marmaray olsun, 3. köprü olsun, Osmangazi Köprüsü olsun, otoyol çalışmaları hızlı tren hatları ve en son Çanakkale Köprüsü neticesinde altyapı anlamında gerçekten büyük aşamalar kaydedildi. Bu anlamda ticaretin yükselmesi İstanbul Boğazı'nı kullanmadan Avrupa'ya direk ulaşım sağlanması bakımından da çok öncelikli bir proje. Ülkemizde gerçekten de son 20 yıla baktığımızda altyapı anlamında bir çok projeye imza atılmış olmasına rağmen Bursa olarak o kadar şanslı olmadığımız kanaatindeyim.10 yıla yakın zamandır bitirilemeyen hızlı trenin Bilecik'e bağlanması çalışması bunun en öncelikli faktörlerinden biri.Osmangazi Köprüsü'nden geçiş ücretlerinin ve aynı zamanda İstanbul'u İzmir'e bağlayan otobanda yolculuk yapmanın maliyetlerinin bayağı yüksek olduğunu göz önüne aldığımızda kullanım açısından fazla revaçta değiller.Genelde bu köprü ve yolu İstanbul’dan  Ege yönüne gitmek isteyenler kullanıyor.Fakat hızlı tren hattının açılması durumunda hızlı tren yoğunlukla Bursa'ya mal olacak ve böylelikle Bursalılar bundan faydalanacaktı.Tekrar tekrar ertelemeler neticesinde  birçok kereler büyük zaman kayıpları sonucunda  hala daha hizmete alınması ile ilgili tarih verilememesi sürüncemeyi daha da arttırmakta.Son 20 yılda bütün seçimlerde gerekli desteği her zaman AK Parti iktidarına veren İstanbulu,Ankara'yı ,Antalya'yı ve daha birçok şehrin Belediyesini kaybetmişken desteğini kesmeyip tekrardan Bursa Belediyesini AK Parti'ye veren Bursalıların hızlı trenin ulaşmış olduğu diğer şehirlere göz atmış olduğumuzda bu konforu çok daha öncesinden hak ettiği inancındayım. 2023 yılında yapılacak olan seçimlerde en azından hızlı tren hattının bir istasyonla dahi olsa hizmete girmesi bence 2023 seçimleri Bursa sonuçları için çok belirleyici olacak.Büyükşehir anlamında demiryolu hizmet ağını aslında daha Cumhuriyet tarihinin ilk yıllarında girmesi gereken Bursa  normal demiryolu ağından mahrum bırakıldığı gibi son 15 yıldır yeni teknoloji ile gerçekleştirilen hızlı trene de  bir türlü ulaşamaması demiryolu anlamında Bursa'nın talihsizliği  gibi gözüküyor.