İlk kez bir ara tatilin yanında olmak zorundayım galiba. Bugüne kadar hiçte akıllıca bulmadığım öğretmen ve öğrenci adaptasyon sorunlarına neden olacağını düşündüğüm için hep karşı çıktım nisan itibarıyla ikinci yarılın ilk ara tatiline 14 Nisan-24 Nisan tarihleri arasında çıktı öğretmenler. Bu kez Ramazan Bayramı’yla birleşince hem öğretmen ve öğrencileri mutlu etti. Bütün öğretmenler bayram için memleketlerinin yolunu tutarken temennimiz kazasız belasız memleketlerine ulaşmalarını diliyorum. Tabii güzel bir bayram dileklerimle mutlu bayramlar diliyorum.  Sonrasında dönüş yolunda da azami dikkat ile öğrencilerine sağ sağlim kavuşmalarını diliyorum.

Sınavlara çok az süre kaldığı için genellikle sınavlar konusunda yazmayı tercih ediyordum.  Ancak bu ara tatil son ara tatil olması nedeniyle ve LGS nin yaklaşması nedeniyle oldukça önemli.

Tatil dönüşü öğrenci ve öğretmenlerdeki bahar mahmurluğu yanı sıra birde tatil mahmurluğunu bir an önce üzerinden atıp çocukları sınava yönlendirmeleri gerekmektedir.

Ülkemizdeki özel okullar, özel ders alan öğrenciler, kurslar ve dershanelerde kurs alan öğrencilerle yarışmak zorunda kalacak olan devlet okulu öğrencileri ve taşradaki öğrencilerin yarışacağı bir sınavda adaletten ve adil olmaktan bahsedilmesi mümkün mü acaba?

Taşrada öğretmenin insafıyla açılacak kurslar. Açılan kursların yedi saat dersten sonra 2 saat olarak açılması ve bu kurslara katılan öğrencilerin günde dokuz saat ders işlemelerinin olumsuzluklarını unutmamak gerek.   Ayrıca havaların ısınmasıyla birlikte öğrencileri sınıfta tutmanın okulda tutmanın gittikçe zorlaşacağı unutulmamalı.

Bu sınavlara girecek öğrencilerin hedeflerinin büyük olduğu bir gerçektir. Çünkü bu sınava her öğrenci girmemektedir. Fen Lisesi, sosyal bilimler lisesi ve anadolu lisesinin yüzde 5’lik dilimin altında öğrenci alan okullarına yerleşmek isteyen öğrenciler bu sınava girmektedir. Diğer sekizinci sınıf öğrencileri ikametgaha dayalı sisteme göre en yakın okula yerleştirilmektedir.

Bu sınavlara girecek öğrencilerin okulların belirlediği öğrencilerden oluştuğu da bir gerçektir.  Bir okulun başarısının bu sınavlara endekslenmiş olması nedeniyle okul idareleri her öğrencinin bu sınavlar girmesini istememektedir. Başarı düzey öğrencilerin bu sınavda başarılı olma şansının az olacağı ve okul başarını aşağı çekeceği için okul idareleri her öğrenciyi bu sınava girmemesi konusunda ikna turlarına başlayacaktır.

Aslanda ara eleman sorununa bir nebzede olsa çözüm olmuştur bu uygulama ancak 4+4+4 12 yıl kesintisiz eğitimin getirdiği sıkıntılar devam etmektedir. Açık lise ve mesleki teknik okulların 9. Sınıftan sonraki staj eğitimleri ara elamana bir parça çözüm olmuştur.

Havaların ısınmasıyla birlikte öğrenciyi derste tutmanın zorlaştığı yetmiyormuş gibi birde çocuklarına rapor alıp okula göndermeyen aileler var ki bunlar hiç de azımsanacak türden değil. Buda sınıf mevcutlarını azaltmakta öğretmenler az mevcutlu ders işlemekten kaçınmaktadırlar. Aslında burada okul öğretmenlerine degilde kurs öğretmenlerine yönelmiş çocuklar ya da okulda veremediğinin özel dersle vermeye çalışan öğretmenler ordusu ortaya çıkarmaktadır. Peki derste veremediğini özel derste verebileceğini düşünen öğretmenlerin devlet okullarında işleri ne? Gitsin dershanelerde ya da özel okullarda çalışsın. Ama gitmezler neden mi? Çok basit çünkü özel okullar ve dershaneler bu öğretmenlere asgari ücreti bile çok görürüler.  Yani neresinden tutsak elimizde kalan bir sistemi çocuklarımıza reva görüyoruz.

Hayırlısı olsun demekten başka elimizden bir şey gelmiyor Ramazan bayramımızın bütün milletimize hayırlı olsun.