Ülke olarak yeni tip koronavirüsle tanışmamız ve mücadele etmemizin 259. günü; yani 8 ay 14 gün...

Türkiye’nin en önemli figürlerinden

Evliya Çelebi’nin Bursa seyahatinden sonra kaleme aldığı vecizdir…

“Velhasıl Bursa sudan ibarettir”

Dolayısıyla, aslında bu şehrin kimliğidir su.

Hatta tarihi mirastır.

Dünyada 796 milyon 138 bin 134 kişi içecek suya erişimi olmayan insan var.

Yaşam kaynaklarımızın ilk sırasında yer alır SU

Sadece 2 hidrojen, 1 oksijen değil çok daha fazlasıdır.

Malumunuz su alanında da ciddi anlamda bir rekabet var.

Hırçın piyasanın içerisinde farklı fiyat yelpazeleri yer alıyor.

Dolayısıyla tüketiciler de bazı noktalarda alternatif tercihler arıyor.

Bu farklılıkların içerisinde belediyelerin de olması tüketici lehine bir durum.

Uludağ gibi bir kaynaktan besleniyor birçok su firması,

Ancak AR-GE- yatırım, teknoloji kullanımı veya inovasyon gibi ögeler,

Fiyatlandırmada mutlaka etkin rol oynuyor.

Bildiğiniz gibi Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin bir su markası vardı.

Muradiye…

Şimdi müjdenizi isterim, bir evladı daha oldu.

Bursa Su…

Lansman için Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nin yolunu tuttuk.

Halk işi bir çalışma sergilemiş Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş

Pandemi kuralları da dikkate alınarak tanıtım gerçekleştirdi.

Kestel’in Gözede mevkiinde Uludağ yamaçlarında 2018 yılında ‘Muradiye Su’ markası ile üretime başlayan su şişeleme fabrikası, 11 farklı ürün gamıyla kısa zamanda sektörün önemli bir markası haline geldi. Oluşturduğu istihdamın yanında yıllık 40 milyon TL ciro ile kent ekonomisine değer katan Muradiye Su, Almanya, Libya, Hollanda, Belçika, Suudi Arabistan, Filistin, Kuveyt olmak üzere 7 farklı ülke ile Türkiye’de de 26 farklı kentte tüketiciyle buluştu.

Uludağ pınarlarının tüketiciyle ekonomik ve sağlıklı şekilde buluşturulmasını hedefleyen Büyükşehir Belediyesi, Muradiye Su’nun yanında yeni markası ‘Bursa Su’ ile sektördeki gücüne güç katacak.

Acı gerçeği bir şamar edasıyla kamuoyunun yüzüne çarpan Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, iklim değişikliğinde yaşanan gelişmelerin bu şekilde devam etmesi halinde, bütün dünyada yüzde 40 oranında bir küresel su açığına maruz kalınacağı gerçeğini paylaştı.

Jeotermal A.Ş. şirketimiz ile ambalajlı su yatırımı ve yeni markamızla ilgili heyecanımızı sizlerle paylaşmak istiyoruz” ifadesiyle de müjdeyi duyurmak için bir adım attı.

İstatistiklere göre dünyada 600 milyon hanenin ambalajlı su tüketiyor. Buradan hareketle yılda 391 milyar litre, yani dakikada yaklaşık 1 milyon adet ambalajlı suyun tüketiliyor.

Türkiye’de ise yıllık kişi başı 68 litre pet ve cam, 81 litre damacana olmak üzere toplam 149 litre ambalajlı su tüketiliyor ve ülkemizde yaklaşık 400 adet su fabrikası bulunuyor.

Bu fabrikalardan 28’i Bursa’da faaliyet gösteriyor. Şehirde yıllık 450 milyon litre, yani yaklaşık 250 milyon TL tutarında hazır su pazarı bulunuyor.

Ayrıca Bursa’daki bütün fabrikalarda şişelenen pınar su kaynakları, kentin su ihtiyacının sadece yüzde 2,74’üne karşılık geliyor.

Alinur Aktaş şu detayı da bu bilgilere ekledi, “Bu da şu anlama gelmektedir ki; bazılarının ifade ettiği gibi su fabrikalarının, Bursa’nın pınar suyu kaynaklarına herhangi bir olumsuz etkisi yoktur.”

Herkesin dikkatini çeken “Bursa’da su çeşmeden içilir” sloganını akıllara kazıyan Büyükşehir Belediyesi neden su fabrikası kurdu?” sorusuna cevap veren Başkan Aktaş, “Amacımız; Bursa özelinde ambalajlı su pazarında, BESAŞ örneğinde olduğu gibi piyasanın regüle edilerek fiyat dengesinin sağlanması, bununla birlikte Bursa halkına teknolojinin son imkânlarını kullanarak temiz ve sağlıklı içme suyu sunma ihtiyacıdır. “Bursa’da su çeşmeden içilir” sloganının arkasındayız. BUSKİ marifetiyle, tam bir sağlık güvencesine sahip içilebilir suyu halkımızın tüketimine sunuyoruz. Ancak hâlihazırda evsel tüketim dışında birçok alanda da ambalajlı su tüketimi tercih ediliyor” diye konuştu.

Kurulan fabrikaya ilişkin detayları da aktaran Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, su fabrikasında önümüzdeki birkaç yıl içinde istihdamın artacağını ve yıllık 100 milyon TL’nin üzerinde ciro hedeflediklerini de kaydederken, “Bilindiği gibi Bursa’mız ambalajlı doğal kaynak suyu pazarında; kalitesi ve tüketicilerin tercih etme eğilimi noktasında Türkiye’nin en önde gelen şehri olmayı başarmış durumda. Bursa’nın doğal kaynak sularının pazarda; sağlıklı, lezzetli, olumlu ve avantajlı bir algısı var. Biz de açıkçası bu avantajı fırsata çevirmek istedik ve “Bursa Su” markasını Büyükşehir Belediyemizin bünyesine katabilmek için kolları sıvadık. Bu noktada bugün, ‘Muradiye Su’ya kardeş olarak ortaya çıkardığımız ‘Bursa Su’ markamız ile Bursa isminin sektördeki avantajlarını da kullanmış olacağız” dedi.

Suya yeni bir boyut kazandırdıklarını açıkladı Aktaş…

Sektörde Bursa özelinde, ‘Bursa Su’ markası ile birlikte pazar lideri olmayı hedeflediklerini vurgulayan Alinur Aktaş, “Muradiye Su markası ile 19 litre pet şişe olarak sunduklarını ürünü, damacana olarak da tüketiciyle buluşturacaklarını diye getirirken, Bursa Su ile de Bursa’ya yepyeni bir ürünü 12 litrelik damacana şişeyi kazandıracaklarını müjdeledi.

Tüketicilerin 12 litrelik Bursa Su’yu 4 lira 75 kuruş gibi ekonomik bir fiyatla alabileceğine dikkat çeken Başkan Aktaş, “Bir taraftan yaygın bir dağıtım ağı oluşumu ile Bursalılara en ekonomik doğal kaynak suyunu sunarken, öte taraftan doğrudan dağıtım sistemi ağında oluşturacağımız çok sayıda bayimiz ile girişimcilerimize de kendi işlerine yatırım yapma ve bu değere ortak olma fırsatını sunmuş olacağız. Ülkemizde bir ailenin asgari ambalajlı su tüketimi haftalık 1 litrelik 12 pet şişe olarak ölçü alındığında ekonomik açıdan; bir aile yılda 624 adet pet şişe tüketmektedir. 30 bin abone hedefimizle yola çıktığımızda, yıllık toplam 18 milyon 720 bin adet plastik şişenin doğaya karışması engellenecek” dedi.

Alinur Aktaş ayrıca piyasanın yüzde 50 altında ve en az 1 yıl değişmeyecek fiyat uygulaması ile BESAŞ ve BUDO’da olduğu gibi pazarın denge unsuru olacaklarını ayrıca aile bütçesine yıllık 390 TL katkıda bulunacaklarını duyurdu.

Şehrin yeni markası Bursa Su’ya ‘hoş geldin’ diyoruz.

Artık Bursa Su akacak, yolunu bulacak.

Bursalılar da kaliteyi ucuza içmiş olacak...