Bugün, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Uygulama Yönetmenliği ile getirilen haklarından bahsedeceğim.

Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğünün tavsiyeleri ile yapacağınız alışverişlerde göz önüne almanız menfaatiniz için çok önemlidir. Yapacağınız hatanın telafisi bazen çok büyük bedellere mal oluyor. Hatalarını en aza indirmek için tecrübelerden ve bilgi sahibi olmaktan geçer.

Alışveriş yapmadan önce bir kere değil gerektiğinde bin kere düşünmek lazım. Bazen ihtiyaç olmayan ve israfa girecek alışverişlerin yapılmaması daha evla olabiliyor. Özentilerle yapılan alışverişlerin çoğu pişmanlıkla sonuçlanıyor. Komşu aldı ben neden almayayım kıyası çok hatalıdır. İhtiyaç olan alışverişler en karlı olanıdır.

Sizde buna benzer olayları yaşamışınızdır.

 

Tüketici Sözleşmelerinde Temel İlkeler

  • Yazılı olarak düzenlenen sözleşmeler ile bilgilendirmeler en az on iki punto büyüklüğünde olmalı ve bunların bir nüshası size verilmelidir.
  • Sözleşmede öngörülen koşullar, sözleşme süresi içinde aleyhinize değiştirilemez.
  • Sizden talep edilecek her türlü ücret ve masrafa ilişkin bilgilerin, yazılı şekilde verilmesi zorunludur.
  • Satıcı veya sağlayıcının tek taraflı olarak sözleşme koyduğu ve sizin aleyhinize dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır ve bu şartlar kesin olarak geçersizdir.

 

Devre Tatil ve Devre Mülk Sözleşmelerinde Haklarınız

  • Sözleşme imzalamadan en az bir gün önce size verilmesi zorunlu olan ön bilgilendirme formunu çok dikkatlice okuyunuz.
  • İmzaladığınız sözleşmelerden gerekçe göstermeden ve ceza ödemeden on dört içinde cayma hakkınız var.
  • Sözleşme tarihinin mutlaka kendi el yazınızla atınız ve sözleşmenin bir nüshasını alınız.
  • Satış personellerinin, geriye yönelik tarih atma tekliflerini asla kabul etmeyin, ederseniz on dört günlük cayma hakkınızı kaybedersiniz.

Paket Tur Sözleşmeleri

  • Sözleşme yapmadan önce ön bilgilendirme broşürü çok dikkatle okuyup incelemeniz gerekiyor.
  • Boşa harcanan zaman için tazminat isteme hakkınız var.
  • Paket tura katılmanızın mümkün olmadığı durumlarda turun başlamasından en az yedi gün önce üçüncü bir kişiye devredebilirsiniz.

 

Reklamların cazibelerine kapılmamak gerekiyor. Özelikle sosyal medyada kaynağı belli olmayan aldatıcı ve yanıltıcı tanıtımlara itibar etmeyiniz.

Soru ve sorunlarınızı ALO 175 Tüketici Danışma Hattı’ndan da bilgi alabilirsiniz.

Bilmedikleriniz ve haklarınız için Ticaret İl Müdürlüklerine veya İlçe Tüketici Hakem heyetlerinden bilgi edinmeniz mağdur olmamanızı önler.

Haklı iseniz hakkınız arayın, haksız yere üreticiyi haksızlığa uğramaması çok önemlidir. Haksız yere kazanılmış bir dava aslında maddi ve manevi olarak kaybedilmiş bir davadır. Tüketim toplumu değil üreten çalışkan bir toplum olmamız lazım.

İlke olarak yaşamımızı sürdürecek kadar tüketmek, ülkemizi kalkındıracak kadar üretmek daha önemli olduğunu asla unutmamak lazım. Bilinçli bir toplum olmak için el ele vermek gerekir.

Hedefimiz ‘Güçlü Bir Türkiye’ için çok çalışmamız ve mücadele etmemiz gerekir.