Bursa ciddi anlamda bir dünya şehri… Ülkemizin ha keza yurt dışı topraklarının nice kentlerine göz gezdirdiğinizde bunu çok daha iyi anlıyorsunuz. Doğruyu bulabilmek için bazen dışarıdan bakmak gerekir çünkü…

Kimi umudu, kimi umudu kimi de barınma telaşesi yüzünden Bursa’ya göçüyor. Bu kent kendi yükünün yanı sıra burada yaşamak isteyenleri de sırtlıyor. Sorunlar da ona göre artıyor, çözüm yolları da ona göre daralıyor.

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Alinur Aktaş’ın göreve geldiği andan itibaren şehrin doğusundan batısına kadar ‘ulaşılabilir ulaşım’ mottosunu ilk sıraya yerleştirmiş durumda. Her büyükşehirde olduğu gibi trafik burada da ciddi anlamda sorun teşkil ediyor.

Çarpık yapılaşma ve farklı sorunlar nedeniyle kamulaştırma yapılması gereken alan sayısı fazlaca ilerliyor. Bursa’nın ileri gidebilmesi için ‘ulaşım’ konusunun da stabil hale gelmesi lazım. İşte bu noktada Büyükşehir elindeki neşterle ciddi anlamda ulaşıma ‘suni teneffüs’ yapıyor. Viyadükler, bat-çık’larla kilit noktalar açılıyor. Alternatif yollarla şehrin ana arteri konumundaki Acemler’de trafikte bekleme süresi son derece sabredilebilir noktalara geldi.

Hafif Raylı Sistemler’in kapasitesi de artırılıyor. Sefer sayıları iş ve okul saatlerine göre dengeleniyor. Yeni yatırımlara da göz kırpılırken, Görükle hattına uzanacak olan demir ağlarla, öğrencilerin de ulaşımı kolaylaştırılacak.

Sınırlı kaynakları tasarruflu kullanıyor Alinur Başkan… Sonuçta devletin parasının çarçur edilmesi bir vatandaş olarak onu da yaralıyor. Bu yüzden de bazı adımları geç atmış gibi görünse de aslında fayda maliyet analizleri doğrultusunda teknokratlarıyla gerçekleştirdiği istişarelerle doğru zamanı kolluyor. Döviz girdileri hesaplanıyor, yapılacak çalışmaların vatandaşları asgari seviyede olumsuz etkilemesi için canla başla bir adım atılıyor.

Sözün özü Bursa’da herkes ulaşmak istediği noktaya ulaşıyor. Hızlı ulaşım için de elbette diğer etmenlerin doğru noktada buluşması gerekiyor. T1 ve T2 hattı, nostalji tramvayı da yerli yabancı turistlerin tercih ettiği toplu ulaşımlar arasında yerini alıyor.

Ulaşımda neler mi yapıldı bir kısmını hatırlatalım…

- Sinyalizasyon yatırımı ile kapasite yüzde 60 artırıldı. İstasyonlar arasında geçiş süreleri 3.5 dakikadan 2 dakikaya indirildi.

- Acemler ve Nilüfer istasyonları arasındaki mesafenin2.3 km olması ve bölgedeki yeni yapılaşmadan dolayı 2 istasyon arasına yapılan Odunluk İstasyonu

- Kent Meydanı – Terminal Tramvay hattı projesi kullanıma sunuldu

- 22 adet muhtelif köprü

- 10 adet alternatif yeni yollar

- 136 adet akıllı kavşak

- 477 adet yeni otobüs alımı

Bursa Büyükşehir Belediyesi ulaşım için yaptıkları ortada.

Yapılanlar yapılacakların net teminatıdır.

Başkan Aktaş ‘Bursa için canla başla’ dedi ve 436 projenin yüzde 85’i tamamladı. Yüzde 13’ü devam ediyor, yüzde 2’lik kısmı planlı şekilde ilerliyor. Ve en önemlisi 173 yeni proje Bursa Büyükşehir tarafından hayata geçirildi.

Dile kolay 19 yıl 11 ay belediye başkanlığı tecrübesi…

Ulaştıran ulaşım çalışmalarının mimarı Alinur Aktaş, yeni dönemde de ‘daha hızlı’nın hesaplarını ortak akılla yapıyor.