Tüketici Hakem Heyetlerinin 2022 parasal sınırlarını bir kez daha hatırlatalım. 3 ay 13 gün sonra ise 2023 yılının parasal sınırları yeniden belirlenecek.
1 Ocak 2022 – 31 Aralık 2022 tarihleri arasında geçerli olmak üzere, Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 68’inci ve Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin 6’ncı maddelerinde yer alan parasal sınırların artırılmasına ilişkin tebliğ, 6 Aralık 2021 tarihli 31691 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştı.

Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılacak başvurularda;

Büyükşehir statüsünde olan illerde değeri 10 bin 280 TL altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri,

Büyükşehir statüsünde olan illerde değeri 10 bin 280 TL ile 15 bin 430 TL arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri,

Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde ve bağlı ilçelerde değeri 15 bin 430 TL altında bulunan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri görevli olacak.

15 bin 430 TL üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Mahkemeleri’ne başvurmanız gerekmektedir.

Tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek sorunların çözümü için kurulan Tüketici Hakem Heyetleri; bilinçli tüketici ve bilinçli üretici, satıcı oluşmasında büyük önem arz etmektedir.

Tüketicinin bilinçli alışveriş yapmasının yollarını bilmesi, aldığı malı doğru kullanması ve gerektiğinde hakkını araması da bilinçli bir tüketici olabilmek adına önem arz etmektedir.

Üretici ya da satıcı layıkıyla kendine düşen sorumluluğu yerine getirirse; satış sonrası hizmetlerde de tıpkı mal ya da hizmet satarken gösterdiği ilgiyi gösterir. Pratik çözümler üretirse, sorunlar en aza inecek ve dolayısıyla Tüketici Hakem Heyetlerinin yükü de azalacaktır.

Maalesef herkes böyle olmayınca tüketiciler de hakkını Tüketici Hakem Heyetleri’nde veya Tüketici Mahkemeleri’nde aramak zorunda kalmaktadır.

O nedenle üretici veya satıcı, haksız yere tüketiciyi mağdur etmemelidir. Aynı şekilde tüketiciler de haksız yere üretici ya da satıcıyı mağdur etmemelidir.

Alışverişlerinizde sağlıklı, güvenli, çevreye duyarlı, kaliteli mal ve hizmetleri tercih etmenizde yararınıza olacaktır.

Alışverişinizde fiş, fatura veya sözleşmenizin bir nüshasını mutlaka alınız ve saklayınız!

Her yapılan reklam ve ilanlara aldanmayınız!

Hediye, çekiliş kuponu vb. vaatlere kanmayınız!

Milli ve yerli olan ürünleri tercih etmek hepimiz için önemlidir.

Her pahalı mal ya da hizmet kalitelidir anlamına gelmez.

Bilinçli tüketicinin satın aldığı mal ve hizmet ayıplı ise hakkını aramalıdır.
Tüketicilerin, yasaların tanıdığı hakları kullanmak da en doğal hakkıdır.
Tüketicilerin kanunla verilen haklarının farkında olmaları ve gerektiğinde doğru kullanmaları önemlidir.
Satın alınan bir mal veya hizmet
ayıplı ise satın aldığınız yere başvurunuz.

Çözüm bulmak gibi dertleri yok ise kanuni yollardan hakkınızı aramanız en doğal hakkınızdır.
Arzu ve
isteklerimiz sınırsız ama kaynaklarımız sınırlıdır.
Soru ve sorunlarınız için Alo 175 Tüketici Hattı’ndan bilgi edinebilirsiniz.