Cumhuriyet Halk Partisi Bursa eski Milletvekili Kemal Demirel’i gazetemizde misafir ettik.

57 yıldır Bursa’da yaşayan Demirel, hayatının 3'te 1'ini trene adadı... Öyle bir adayış ki lakabı bile 'Çuf çuf Kemal'e çıktı...

1973 yılından beri siyasetin içinde Demirel. Bir partide alınabilecek her görevde bulundu. Gençlik kolları başkanlığından PM üyeliğine kadar... 1997’den bu yana Bursa’da ve Türkiye’de demiryolunun kullanımı için mücadele etti, etmeye de devam ediyor.

'Çuf çuf Kemal’ ya da ‘Tren Kemal’ lakapları ise onun için adeta omuzlarında birer apolet... Aynı zamanda şairliği de var Demirel'in... Boş zamanlarını şiirle değerlendirecek kadar da naif ve ince...

Demirel'in yerel bir gazetede atılan ‘Müjde Bursa’ya tren geliyor’ manşetiyle başlamış tren hikâyesi.

“Bütçelere baktım bu projeyle ilgili ödenek olmadığını gördüm. Projenin ismi var ancak arkasında ödenek yok. Bir siyasetçi olarak konuyu gündeme getirmeye karar verdim. Ülke ekonomisine en fazla katkı koyan iki ilden biri olan Bursa’ya böyle bir projenin yapılması gerekiyordu. Böyle bir ilin trenden mahrum edilmesi kabul edilemeyeceği gibi bir de var olan tren elinden alınmıştı. 19 Ocak 1997’de Harmancık tren istasyonunda bu işin takipçisi olacağıma dair açıklama yaparak yola çıktım. İmza kampanyasına başladık ve bunun sonucunda 100 binlere yakın imza topladık. Bunları yaparken de herkesi bu işin içine soktum çünkü herkes var olursa işin gerçekleşme şansı daha yüksek olur. Bazı insanlar benim bu işin peşini bırakacağımı söyledi ancak öyle olmadığını gördüler. Bursa’ya trenin gelmesi halinde herkes yararlanacak. Bu sadece benim meselem değil” şeklinde konuştu.

Demirel, trene neden bu kadar önem veriyor. Sebep ortada.

Savaştan daha çok canı karayollarında kazalarda yitirdik. Trafik kazalarının önüne geçilmesi içinde demiryolu zorunluluk onun için...

Ve yine eskilere gidiyor Demirel. Acı dolu bir güne. Konya karayolunun Karapınar ilçesi yakınlarında meydana gelen ve 48 canın ölümüne neden olan kazayı hatırlattı.

Tren projesinin bir başka amacı da tam bu noktada devreye giriyor onun için...

Trafik terörüne son vermek.

4 ulaşım modundan biri bile göz ardı edildiğinde, oradan artan yük diğerlerine biniyor. Kurtuluş Savaşı’nda verdiğimiz şehitlerimizden daha çok kaybı trafik kazalarında vermişiz.

Demirel; yaptığı çalışmaların hem iktidardan hem de muhalefetten destek görmesinden dolayı mutlu... Hatta dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Demirel için "Bu var ya bu Kemal Demirel, başımızın etini yedi demiryolu içir bıkmadı usanmadı ve sonunda muradına erdi. Bursa'ya treni götürüyoruz" demiş ve Bursa’daki temel atma törenine bizzat kendisini davet etmiştir.

Demirel, trenle seyahat ederken önünde engel olmadığı o yol sadece trene ait olduğu için gidilecek yere çok daha kısa sürede vararak zamandan tasarruf edildiğini belirtirken, "Ben demiryolunun Türkiye’nin her yerinde olmasını istiyorum çünkü dışa bağımlılığı azaltabilecek bir proje. Elektrik enerjisi ile hareket ettiklerinde herhangi bir olumsuzlukta da bu trenler çalışacak ve hizmet vermeye devam edecek. Bir petrol krizinde Bursa hiçbir şey yapamaz. 1950’den sonra demiryollarından karayollarına döndürülmemizin sebebi tam olarak dışa bağımlı hale getirilmek içindi. İlk tren hattı 1856 İzmir ile Aydın arasında yapıldı. Bu demiryolunu dış güçler yaptıkları için projeleri hep tahıl ve maden yataklarına göre ayarlandı. Yani bizim istek ve taleplerimize değil, kendi ihtiyaçlarını daha rahat karşılamak için bir yol belirlemişler” dedi.

Şimdi gelişen teknoloji ile bu bağımlılığı kırmalıyız… Kırmak için adımların da atıldığını görüyoruz. Bu adımı AK Parti veya bir başka partinin yapması önemli değil. Memleket ortak payda ise partinin adı önemli değildir diyerek çalışan herkese destek verilmesi gerektiğini söyledi.