Ezgi Özdaş

Uludağ İçecek, ihracatın yıldızı oldu Uludağ İçecek, ihracatın yıldızı oldu

Tüketim alışkanlıklarımız gelişen dünyanın değerlerine bağlı olarak sürekli değişse de temelde bağlı olduğumuz ilkeler yalnızca maddi durumumuza göre değişiklik gösterebiliyor. Kış ayına yaklaşırken fiyatlar artmadan mont almak isteyenlerin sıklıkla alışveriş sitelerinde dolaştığı bugünlerde vatandaşların bazısı “Kaliteli olsun, uzun kullanayım” düşüncesiyle marka ve kaliteden yanayken bir kısmı ise gerek maddi yetersizlikten gerekse hızlı tüketim alışkanlıkları dolayısıyla yarı dayanıklı ürünlere yöneliyor. Peki vatandaşlar yakın gelecekte yarı dayanıklı tüketim mallarına yönelme ihtimallerini nasıl görüyor? Türkiye İstatistik Kurumu’nun yayımladığı verilerde vatandaşların geçen 3 aylık dönem göz önünde bulundurularak gelecek 3 aylık dönemde yarı dayanıklı tüketim mallarına harcama yapma düşüncesi ölçüldü. İstatistiklere göre 2023 yılının eylül ayında vatandaşların 3 ay sonrasında yarı dayanıklı tüketim mallarına yönelme ihtimalleri yüzde 101,7 olarak açıklandı. Geçtiğimiz ay yüzde 97,4 olarak belirlenen bu rakam ocak ayında yüzde 102,8 olarak gerçekleşmişti. Aynı istatistik içerisinde vatandaşların mevcut dönemin dayanıklı tüketim malı satın almak için yoğunluğu da ölçüldü. Verilere göre vatandaşların 2023 yılının eylül ayında dayanıklı tüketim malı almak için yoğunluğu yüzde 40,3 olarak belirlendi. Aydan aya değişiklik gösteren verilerde 2023 yılının ilk ayında ise bu akam yüzde 38,5 olarak belirlenmişti.

Editör: Ezgi Özdaş