SON DAKİKA
Hava Durumu

#fiyat

A Gazete - fiyat haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, fiyat haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Marmarabirlik'te fiyat güncellemesi Haber

Marmarabirlik'te fiyat güncellemesi

İri dane ürünün az olması ve bu ürüne piyasada talebin çok olması, arz talep dengesi ile tüketici tercihleri de gözetilerek  bu kalibrelerde güncelleme yapıldığını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet  Asa şunları söyledi; “İri dane zeytin toplam satışlarımızın içinde büyük bir oran teşkil etmektedir. Sadece yurt dışına satışlarımızın % 80'ini iri kalibre zeytin oluşturmaktadır. Bu sebeple iri daneli zeytine olan ihtiyaç, yapılan fiyat artışının en büyük nedenidir. Ayrıca yurt içinde fire sonrası 180-201 kalibre olarak piyasaya sürülen premium ürüne talep oldukça fazla. Büyük emek harcadığımız Gold (tuz oranı % 2,5 olan) ürünün tüketiciler arasında büyük rağbet görmekte ve bu ürün  raftan düşmemesi gerekir.” Bütün kooperatif bölgelerinde geçtiğimiz yıla göre genel olarak rekoltenin düşük olduğunu ve bu nedenle her kooperatif bölgesinde ağaçta ürünün seyrek olduğunu kaydeden Asa, “Bütün bölgelerde iri dane olduğunu gözlemliyoruz. Hasat döneminin başlaması ile birlikte piyasada talebin iri taneden yana oluştuğuna tanıklık ediyoruz. Bu kalibrelerde fiyatların güncellenmesinde en büyük etken piyasa talepleridir. Ürün alım fiyatlarına baktığımızda bir önceki yıla göre orta ve ince dane fiyatlarına   % 150 artış yapılırken, iri danede bu oran  % 110’dur. Yapılan fiyat güncellemesi ile iri danedeki ortalama fiyat genel artış seviyesine gelmiştir” dedi. Üretici ortaklara da seslenen Başkan Asa, “Marmarabirlik Yönetim Kurulu üreticisine sahip çıkmıştır. Şimdi kooperatifine sahip çıkma sırası ortaklardadır. Ortaklarımız bu yıl ürünü az verirse gübre zirai ilaç limitlerinizin belirlendiği teslimat ortalamanız da düşmüş olacaktır” diye konuştu. Kaynak: Bülten

Marmarabirlik kampanyasında fiyatlar belli oldu Haber

Marmarabirlik kampanyasında fiyatlar belli oldu

Marmarabirlik'te 2023-2024 iş yılı kampanyasında ürün alım fiyatları belli oldu. Marmarabirlik Yönetim Kurulu’nun almış olduğu karar doğrultusunda; tavan fiyat 180 dane 110 lira, 190 dane 105 lira, 200 dane 100 lira, taban fiyat 380 dane 47 lira ve yağlık zeytinin kilogram fiyatı ise 45 lira olarak belirlendi. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Piyasa şartları, yüzde 61,53 yıllık enflasyon oranı, 1 kilo zeytinin üretim maliyeti ve arz-talep dengesi gözetilerek ürün alım fiyatları belirlenmiştir. Marmarabirlik'in ilgili birimlerince yapılan çalışmada 1 kilo zeytinin üretim maliyeti ortalama 30,44 liradır. Marmarabirlik'in ortalama alım fiyatının 65-70 lira olacağı tahmin edilmektedir. Bu sezonu çok temkinli hareket edilmesi gereken bir yıl olarak görüyoruz. Ekonomik şartlar ve faiz oranlarının yüksek olması sebebiyle piyasada farklı alıcıların çok az olacağını öngörüyoruz. Marmarabirlik piyasada tek alıcı olarak kalacaktır." Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak zeytin üreticisini koruyup kollayan ve üretimde devamlılığı sağlayan bir anlayışla görev yaptıklarını vurgulayan Asa, "Ürün alımlarına geçtiğimiz yıl yüzde 150, bu yıl da yüzde 142 artış yapılmış, Marmarabirlik üreticisine sahip çıkmıştır. Şimdi kooperatifine sahip çıkma sırası üreticidedir" dedi. "Geleceğimizi tüketmeyelim" "Maliyetin üzeri üreticimiz için kazançtır. Birçok tarım ürününde fiyatlar gerilemiş olmasına rağmen tarımsal üretimde her yıl fiyatı artan ve fiyatı hiç düşmeyen tek ürün zeytindir" diyen Hidamet Asa, sözlerini şöyle sürdürdü: "Nitekim 2023/2024 ürün alım kampanyasında yine üreticimizi korumak ve üretimde devamlılığı sağlamak için geçtiğimiz yıl ortalama yüzde 150 fiyat farkı ile ürün alımı yapılmıştı. Aslında geçtiğimiz yıl aldığımız ürünün satışında aynı oranda fiyat farkı oluşmamıştır. Tüketici tarafını da düşünmemiz gerekir. Yüksek fiyatla ürün alıp, satamazsak kurumun geleceğini yok ederiz. Piyasa gerçekleri dışında vereceğimiz fiyatlarla geleceğimizi tüketmeyelim." "Zor bir yıl olacak" Zor bir yılın kendilerini beklediğini belirten Başkan Hidamet Asa, "Enflasyonist ortamda üreticisinin yanında olan Marmarabirlik son iki yılda ortaklarına sahip çıkmıştır. Üreticilerimiz de bu sene ürün vererek kooperatiflerine sahip çıkmalıdır. Çünkü ortaklarımızın gübre, zirai ilaç, akaryakıt ve sigorta desteklerini kooperatiflerinden sağladıkları unutulmamalıdır. Bu yıl öngörü yapmakta zorlanacağımız bir yıldır. Bu sebeple Marmarabirlik'in zarar görmemesi gerekir. Eğer zarar görürse piyasaları regüle edemez, gelecek yıllarda üretici de büyük zarar görür" dedi. "Küçülmeye gitmeyeceğiz" Marmarabirlik olarak ekonomik şartlar sebebiyle küçülmeye gitmeyeceklerini kaydeden Başkan Asa, "Küçülmek yerine aksine büyümek için gerekli adımları atmak istiyoruz. Tüm sektörlerde olduğu gibi bizim de ana prensiplerimizden biri sürekliliktir. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak günü değil, geleceği düşünerek hareket ediyoruz" ifadelerini kullandı. Kota uygulanmayacak Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu kampanya döneminde de kota uygulanmayacağını belirten Asa, "Ortaklarımız verdikleri rekolte beyanı kadar kooperatiflerine ürün verebileceklerdir. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak şimdiden gelecek seneyi düşünüyoruz. 2024/25 ürün alım kampanyasında rekoltenin çok yüksek olacağını öngörüyoruz. Bir sonraki yıl arz fazlalığı oluşmaması için iyi bir ürün alım planı yapmak ve daha çok ürün satmak zorundayız" diye konuştu. Alım ve ödeme planı Marmarabirlik, 2023/2024 iş yılı ürün alım kampanyasında yağlık olmak üzere 2 milyar 500 milyon lira alım bütçesi yaparken, ürün bedelleri on beş günlük periyotlarda yüzde 50'si peşin olarak yapılacak. Geri kalan ödemeler, ürün alım kampanyasından sonra belirlenecek ve ortaklara duyurulacaktır. Ürün alımlarına, kooperatif yönetim kurulu yetki ve sorumluluğunda 24 Ekim 2023 tarihinden itibaren başlanılmıştır. Kaynak: İHA

Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi arttı Haber

Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi arttı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Eylül ayı Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi’ni açıkladı. Buna göre, YD-ÜFE 2023 yılı Eylül ayında bir önceki aya göre yüzde 0,59 azalış, bir önceki yılın Aralık ayına göre yüzde 47,62 artış, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 57,25 artış ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 53,10 artış gösterdi. İmalat yıllık yüzde 57,37 arttı Sanayinin iki sektörünün yıllık değişimleri; madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 50,33, imalatta yüzde 57,37 artış olarak gerçekleşti. Ana sanayi gruplarının yıllık değişimleri; ara malında yüzde 48,44, dayanıklı tüketim malında yüzde 61,32, dayanıksız tüketim malında yüzde 58,33, enerjide yüzde 55,87, sermaye malında yüzde 66,58 artış olarak gerçekleşti. İmalat aylık yüzde 0,59 azaldı Sanayinin iki sektörünün aylık değişimleri; madencilik ve taşocakçılığında yüzde 0,58 azalış, imalatta yüzde 0,59 azalış olarak gerçekleşti. Ana sanayi gruplarının aylık değişimleri; ara malında yüzde 0,97 azalış, dayanıklı tüketim malında yüzde 1,54 azalış, dayanıksız tüketim malında yüzde 0,31 artış, enerjide yüzde 2,48 artış, sermaye malında yüzde 1,40 azalış olarak gerçekleşti. Yıllık YD-ÜFE'ye göre 12 alt sektör daha düşük, 13 alt sektör daha yüksek değişim gösterdi YD-ÜFE sektörlerinden ana metaller yüzde 37,92, basım ve kayıt hizmetleri yüzde 42,33, kağıt ve kağıt ürünleri yüzde 42,98 ile endekslerin en az arttığı alt sektörler oldu. Buna karşılık makine ve ekipmanlar b.y.s. yüzde 77,71, tütün ürünleri yüzde 76,98, bilgisayarlar ile elektronik ve optik ürünler yüzde 74,30 ile endekslerin en fazla arttığı alt sektörler oldu. Aylık YD-ÜFE'ye göre 13 alt sektör daha düşük, 12 alt sektör daha yüksek değişim gösterdi YD-ÜFE sektörlerinden motorlu kara taşıtları, römork ve yarı römork yüzde 2,23, ana metaller yüzde 2,21, diğer mamul eşyalar yüzde 1,77 ile endekslerin en fazla azalış gösterdiği alt sektörler oldu. Buna karşılık basım ve kayıt hizmetleri yüzde 3,18, kok ve rafine petrol ürünleri yüzde 2,48, gıda ürünleri yüzde 1,23 ile endekslerin en fazla arttığı alt sektörler oldu. Kaynak:İHA

Stokçular piyasadan çekildi Haber

Stokçular piyasadan çekildi

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan sıkı denetim ve düzenlemeler, oto pazarında da etkisini gösterdi. Fahiş fiyat çekenler, stokçuların piyasadan çekilmesi ve sıfır otomobillerin bollaşması sebebiyle 2'nci el oto pazarı boş kaldı. 3-4 ay önce iğne atsan yere düşmeyecek oto pazarı, hafta sonunda sinek avladı. Otomobil satışları son 2 yılda yaşanan fahiş fiyat, araç bulunamaması, sıfır araçların stoklanması, aksesuar zorunluluğu, ikinci el fiyatın sıfırdan daha yüksek olması gibi sorunlarla gündemdeydi. Ticaret Bakanlığı’nın yaptığı düzenlemeler ve sıkı denetimler sonucunda piyasada denge sağlandı. 6 ay 6 bin kilometre sınırlaması, ilanlarda birinci elden daha yüksek ikinci el satış fiyatı yazılamaması gibi uygulamalar, oto pazarına da yansıdı. Sıfır araçların bollaşması, kampanyalar ve fiyatların yüzde 10-15 gibi gerilemesi ve bayilerin yaptığı kampanyalar sebebiyle yüksek fiyat çeken al-satçılar, oto pazarının yanından bile geçemedi. Gerçek satıcıların geldiği oto pazarı ise tereddüt sebebiyle sinek avladı. Bursa'da alıcı ve satıcının ilgi göstermediği oto pazarında fiyatlar düşse de gelenler de fiyat sorup geri döndü. Son 4 ayda piyasada durgunluk olduğunu belirten satıcılar ise geçmiş yıllara göre en kötü sezonunu geçirdiklerini belirtti. Oto pazarındaki satıcılar piyasadaki durgunluğun nedenini al-satçılara bağlarken, al-satçılar ise durgunluğun geçici olduğunu ve piyasanın yükseleceğini ifade etti. Al-satçılar bile dertli Yaklaşık 5 yıldır al-sat yaptığını belirten Erol Ark, “Al-sat olayını yaklaşık 5 yıldır kendi çapımda yapıyorum. Alıyoruz, satıyoruz ekmeğimizi kazanıyoruz. Maalesef 3-4 aydır düşüş var. Araç alınmıyor ve satılmıyor. Büyük bir sıkıntı var, sonu ne olur bilemiyorum. Ben 10 yıldır buraya geliyorum, 3 aydır böyle bir durum ile karşı karşıyayız. Buraya 3 araç ile geldim. En ucuz araçlar bende olmasına rağmen 4 aydır satamadım. Yılsonuna kadar tahmini 60-70 arası araç satmışımdır. Düşük model araç sattığım için fiyatı da düşükten veriyorum. İnsanların alım gücüne göre araç satıyorum. Benim bir işim yok, emekliyim. 2-3 araç alıp burada satıyorum. Vergimi de veriyorum, sonra demesinler vergi kaçırıyor diye” ifadelerine yer verdi. “Araç piyasası düşmez, öyle bir dünya yok” Piyasadaki durgunluğun geçici olduğunu vurgulayan Ark, “Piyasa düşüşte. Koskoca oto pazarında ben bugün araç satıldığını görmedim. İnsanlar geliyor ama sadece geziyor. Alıcılar ‘Acaba şu an araç alsam 1 ay sonra piyasa düşer mi’ korkusuyla araç almıyor. İnsanlar da doğal olarak haklı. Önümüzdeki aylarda asgari ücrete zam gelecek. Sanayi esnafı da zam yapacak. Araç piyasası düşmez, öyle bir dünya yok. Ama maalesef durgunluk var. Kış sezonunun gelmesi ve okulların açılması sezonu etkiliyor” diye konuştu. “Önüne gelen al-satçı oldu” Diğer yandan Trabzon’dan aldığı modifiyeli aracına gözü gibi bakan ve ekonomik sıkıntılardan dolayı aracını satılığa koyan Halil Öztopçu, “Önüne gelen al-satçı oldu. Adamın devlete vergisi yok, kredi çekip al-sat yapıyor. Piyasayı zaten onlar bozuyor. Arabama 450 bin lira masraf yaptım, 355 bin liraya satıyorum, alan yok” şeklinde konuştu. Kaynak: İHA

Eylül ayında TÜFE nasıl gerçekleşti? Haber

Eylül ayında TÜFE nasıl gerçekleşti?

Ezgi Özdaş Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı 2023 yılının eylül ayına ait Tüketici Fiyat Endeksi verileri açıklandı. İstatistiklerde 12 adet ana harcama grubuna ait altı veri parametresi yer aldı. Toplam 100 değerini veren harcama grubu ağırlıklarında gıda ve alkolsüz içecekler 25.43, alkollü içecekler ve tütün 3.57, giyim ve ayakkabı 6.41, konut 16.62, ev eşyası 8.67, sağlık 3.53, ulaştırma 15.08, haberleşme 3.30, eğlence ve kültür 3.25, eğitim 1.67, lokanta ve oteller 7.82 ve çeşitli mal ve hizmetler 4,64 olarak gerçekleşti. Diğer parametre olan endekste ise en fazla pay gıda ve alkolsüz içeceklerde gerçekleşti. İşte endeks verileri: Gıda ve alkolsüz içecekler: 2 406,50 Alkollü içecekler ve tütün: 2 709,08 Giyim ve ayakkabı:     503,18 Konut: 1 381,78 Ev eşyası: 1 564,03 Sağlık: 1 002,32 Ulaştırma: 2 166,85 Haberleşme: 320,61 Eğlence ve kültür: 879,82 Eğitim: 1 262,74 Lokanta ve oteller: 3 098,92 Çeşitli mal ve hizmetler: 2 274,48 2023 yılı ağustos ayına kıyasla değişim oranları ise şu şekilde gerçekleşti: Gıda ve alkolsüz içecekler: 3,32 Alkollü içecekler ve tütün: 10,03 Giyim ve ayakkabı: 2,59 Konut: 5,76 Ev eşyası: 5,22 Sağlık: 3,39 Ulaştırma: 4,35 Haberleşme: 3,57 Eğlence ve kültür: 4,66 Eğitim: 30,27 Lokanta ve oteller: 4,15 Çeşitli mal ve hizmetler: 3,94 GEÇTİĞİMİZ YILA GÖRE EN BÜYÜK DEĞİŞİM LOKANTA VE OTELLERDE 2022 yılının eylül ayına göre kıyaslanan rakamlarda da değişim oranları belli oldu. Buna göre gıda ve alkolsüz içecekler 75.14, alkollü içecekler ve tütün 67,16, giyim ve ayakkabı 32.54, konut 20.16, ev eşyası 63.75, sağlık 79,78, ulaştırma 76,06, haberleşme 46.59, eğlence ve kültür 55.43, eğitim 80.96, lokanta ve oteller 92.48 ve çeşitli mal ve hizmetler 59.38 olarak gerçekleşti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.