SON DAKİKA
Hava Durumu

#alışveriş

A Gazete - alışveriş haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, alışveriş haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Osmangazi'den modern dokunuşu Haber

Osmangazi'den modern dokunuşu

İlçede yaşayan vatandaşların talep ve önerilerine her zaman önem veren Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, Bağlarbaşı Mahallesi sakinlerinin talep ettiği kapalı pazar alanını yerinde inceledi. Pazarcı esnafı ve vatandaşlarla bir araya gelen Başkan Dündar, talepler doğrultusunda bölgeye kapalı pazar yeri yapılması konusunda talimat verdi. Bağlarbaşı kapalı pazar alanının inşası için harekete geçen belediye yetkilileri, pazarın bulunduğu alanın sit bölgesi olmasından dolayı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Korumu Kurulu’ndan da onay alarak bu alanı projelendirdi. Resmi işlemlerin tamamlanmasının ardından Bağlarbaşı Kapalı Pazar Alanı için inşat çalışmalarına başlanarak kısa sürede hizmet açılacak. 4 mevsim konforlu alışveriş Osmangazi’de yaşayan vatandaşların hayatını kolaylaştıracak projeleri büyük önem verdiklerini ifade eden Başkan Dündar, “Osmangazi’de 56 adet farklı pazar kuruluyor. Kurulan 56 pazaryerinden 49’u sebze meyve, 7’si ise giyim pazarı olarak hizmet veriyor. Cadde ve sokakta kurulan pazar yerlerini modern kapalı Pazar alanlarına dönüştürüyoruz. Bağlarbaşı Mahallemizdeki pazar alanının da kapalı olması için çalışmalarımıza başladık. İnşallah, esnaf ve vatandaşlarımızın 4 mevsim rahat bir şekilde alışveriş yapabileceği modern kapalı pazar alanını bu bölgemize kazandıracağız. Vatandaşlarımız kışın yağmur ve kardan, yazın ise yakıcı güneşten korunarak konforlu şekilde alışverişlerini yapacaklar. Yeni pazar alanımız, Bağlarbaşı ve Hamitler Mahallemiz ile Osmangazi ilçemize hayırlı olsun.” dedi. “Başkan Dündar verdiği sözü tuttu” Bağlarbaşı Mahallesi’ne yaptığı hizmetlerden dolayı Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar’a teşekkür eden Bağlarbaşı Mahalle Muhtarı Hüseyin Gümüşsoy da, “Başkanımız Mustafa Dündar, yapılacak özverili çalışmayla Bağlarbaşı pazar alanını üstünün kapanacağı sözünü vermişti. Başkanımız verdiği sözü tuttu ve çalışmalar başladı. Anıtlar kurulu ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan onay yazıları geldi. Osmangazi Belediyemiz kapalı pazar alanı çalışmalarına başlıyor. Ben, mahalle sakinlerimiz adına Başkanımız Mustafa Dündar’a çok teşekkür ederim” diye konuştu. “Başkan Dündar taleplerimizi dikkate alıyor” Bursa’da açık pazar yerlerinin sayısının fazla olduğunu belirten Bursa Seyyar Pazarcılar Esnaf Odası Başkanı Ahmet Refik Aksu da, “Biz oda olarak açık pazar yerlerinin kapanması noktasında taleplerimizi dile getiriyoruz. Başkanımız Mustafa Dündar, bizim talebimizi dikkate alarak çalışmalara hemen başladı. Şuan açık olan Bağlarbaşı pazar alanının üstü Osmangazi Belediyemizin çalışmasıyla kapanacak. Başkanımız talimat verdi. Çalışmalar en kısa sürede başlayacak. Burada vatandaşlarımız ve pazarcı esnafımız yağmur, kar ve güneşten korunarak alışveriş yapabilecek. Bu güzel hizmetten dolayı esnaf arkadaşlarım adına Başkanımız Mustafa Dündar’a teşekkür ediyorum” dedi Kaynak: Bülten

"Nakit yok, havale var" dedi, esnafı dolandırdı Haber

"Nakit yok, havale var" dedi, esnafı dolandırdı

Son günlerde alışveriş yaptıkları iş yerlerini ‘Yanımda nakit yok, havale göndereyim’ diyerek sahte dekont ve ekran görüntüleri ile dolandıran şebeke bu defa Aydın’da esnafların canını yaktı.Gittikleri mağaza ve iş yerlerinde kendilerini karı-koca olarak tanıtıp aldıkları ürünlerin paralarını vermeden giden ve eşkalleri belirlenen şüphelilerin güvenlik güçleri tarafından arandığı belirtildi. Geçtiğimiz gün Söke ilçesinde biri kadın iki şahıs üç işyerinden alış veriş yaptı. İban aracılığıyla yaptıkları ödemeler hesaba geçmedi. İki giyim mağazasından yaklaşık 22 bin, bir telefon mağazasından 8 bin 500 TL'lik alış veriş yapan ve karı-koca olduklarını söyleyen şahıslar, her işyerine aynı taktiği uyguladı. Alışveriş bedellerini İban hesabına geçtiklerini belirtip, ilginç bir uygulama ile sahte dekont üretip bu dekontların telefon ekranından gösterip giden şebeke Söke’den sonra Aydın Efeler İlçesi’nde aynı taktikle dükkanları mağdur etmeye başladı. Pazar günü Aydın Efeler ilçe merkezindeki çeşitli kıyafet mağazalarından yüklü miktarda alışveriş yapan biri kadın iki kişi, aynı yöntemi kullandı. Mağdurlardan E.C. isimli kasiyer, “Oldukça nazik ve bir o kadar da efendi görünen iki kişi mağazaya gelip alışveriş yaptı. Kasada yanımızda nakit yok İBAN numarası verin hemen ödemeyi yapalım dediler. Karı-koca olduklarını belirten müşterilerin mağdur olmaması için iban numarası verdik. Bize telefondan dekont ibraz ettiler. Para hesabımıza düşmeyince ‘Bugün Pazar biraz geç düşer’ dediler. Biz de malları verdik. Ancak aradan 5 gün geçmesine rağmen halen para hesabımıza geçmeyince dolandırıldığımız anladık. Biz mağdur olduk. Başka esnaf mağdur olmasın. Bu tür ödeme yapacağını belirten kişilere para hesaba düşmedikten sonra ürün teslim etmesinler” diye konuştu. Kaynak: İHA

Pazarda iban dönemi Haber

Pazarda iban dönemi

GÖKÇE ÇALIŞCİ Dünyaya 2 seneden bu zamana kadar büyük bir sıkıntı yaşatan yeni tip Koronavirüs’ün verdiği tahribatların izleri devam ediyor. Salgının en yoğun yaşandığı dönemde sokağa çıkma kısıtlamaları ve işletmelerin kapanmasına giden süreçte esnaf ciddi anlamda sıkıntı yaşadı. Paket servisle ayakta kalmaya çalışan gıda işletmeleri biraz da olsa nefes alabilirken, geride kalan diğer esnaf ise ekonomik anlamda dip yaptı. KEPENKLER KAPANDI Farklı sektörlerin karşılaştığı problemler için devlet farklı bir aksiyon alırken, kurumların da yaşatılması adına birçok teşvik ve muafiyetle süreç yönetilmeye çalışıldı. 2022 yılının nisan ayına gelindiğinde ise geliştirilmiş aşı ve artırılan tedbirlerle birlikte yaşam yavaş yavaş normale dönmeye başladı. İşletmeler kapalı olan kepenklerini kaldırmıştı. Farklı işletmeler de yeni yöntemler geliştirerek olabildiğince nakit alışverişinin hızlı dönmesine imkan yaratmaya çalışıyor. HER ALANA YAYILDI Günümüzde işletmelerin ödeme anlamında ilk tercih noktaları elbette ki nakit yani sıcak para oldu. Birçok firma müşterilerinin yanında nakit taşımaması halinde geçmiş dönemdeki gibi kredi kartı kullandırmaya pek yanaşmıyor. Pek çok işletme artık masalara POS cihazı yerine kurumun IBAN numarasını hesap olarak getiriyor. Müşterilerden ödemeyi IBAN’a FAST yöntemiyle gerçekleştirmesini isteyen işletmeler paraya anında ulaşabiliyor. Gıda sektörünün yanı sıra mücevherat ile kuaför ve güzellik merkezleri alanında yöntem sıklıkla kullanılmaya başlandı.

Vatandaş kaliteden vazgeçecek mi? Haber

Vatandaş kaliteden vazgeçecek mi?

Ezgi Özdaş Tüketim alışkanlıklarımız gelişen dünyanın değerlerine bağlı olarak sürekli değişse de temelde bağlı olduğumuz ilkeler yalnızca maddi durumumuza göre değişiklik gösterebiliyor. Kış ayına yaklaşırken fiyatlar artmadan mont almak isteyenlerin sıklıkla alışveriş sitelerinde dolaştığı bugünlerde vatandaşların bazısı “Kaliteli olsun, uzun kullanayım” düşüncesiyle marka ve kaliteden yanayken bir kısmı ise gerek maddi yetersizlikten gerekse hızlı tüketim alışkanlıkları dolayısıyla yarı dayanıklı ürünlere yöneliyor. Peki vatandaşlar yakın gelecekte yarı dayanıklı tüketim mallarına yönelme ihtimallerini nasıl görüyor? Türkiye İstatistik Kurumu’nun yayımladığı verilerde vatandaşların geçen 3 aylık dönem göz önünde bulundurularak gelecek 3 aylık dönemde yarı dayanıklı tüketim mallarına harcama yapma düşüncesi ölçüldü. İstatistiklere göre 2023 yılının eylül ayında vatandaşların 3 ay sonrasında yarı dayanıklı tüketim mallarına yönelme ihtimalleri yüzde 101,7 olarak açıklandı. Geçtiğimiz ay yüzde 97,4 olarak belirlenen bu rakam ocak ayında yüzde 102,8 olarak gerçekleşmişti. Aynı istatistik içerisinde vatandaşların mevcut dönemin dayanıklı tüketim malı satın almak için yoğunluğu da ölçüldü. Verilere göre vatandaşların 2023 yılının eylül ayında dayanıklı tüketim malı almak için yoğunluğu yüzde 40,3 olarak belirlendi. Aydan aya değişiklik gösteren verilerde 2023 yılının ilk ayında ise bu akam yüzde 38,5 olarak belirlenmişti.

İnternet alışverişinde yaşanan sorunlar Haber

İnternet alışverişinde yaşanan sorunlar

Ezgi Özdaş İnternet, birçok alanda hayatlarımızda ve kullanım alışkanlıklarımızda değişiklik yarattığı gibi alışveriş alışkanlıklarımızı da kökten değiştirdi. Web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden artık zaman kaybetmeden, taşıma yükümlülüğü olmadan ve bazı kampanyalar sayesinde uygun fiyatlarda alışveriş yapmak artık mümkün. Vatandaşlar tarafından sıkça kullanılan web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden yapılan alışveriş yöntemleri ise kullanıcıyı bazı sorunlarla muhatap edebiliyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması verilerinde yer alan ‘Web Sitesi veya mobil uygulama üzerinden yapılan satın alma işleminde karşılaşılan sorunlar ve oranları’ istatistiklerine göre vatandaşlar internet alışverişlerinde en çok teslimatın belirtilenden daha yavaş olması nedeniyle sorun yaşıyor. İnternet üzerinden alışveriş yapanlardan yüzde 72,9’u problem yaşamazken yüzde 27,1 ise sorun yaşadı. Yüzde 27,1’lik sorun yaşayanların 5,6’sını web sitesinin kullanım zorluğu veya yetersiz çalışması (çok karmaşık, kafa karıştırıcı, teknik olarak kötü işlenmesi) sebebiyle problem yaşayanlar oluşturdu. Diğer sorunlar ve oranları ise şu şekilde sıralandı: Garanti koşulları veya diğer yasal haklarla ilgili bilgi bulmada zorluklar:  yüzde 4,2 Belirtilenden daha yüksek nihai maliyetler:                                                      yüzde 3,1 Yanlış veya hasarlı mal/hizmet teslimi:                                                              yüzde 11,1 Dolandırıcılıkla ilgili sorunlar:                                                                                yüzde 3,6 Şikayet ve tazminat zorluğu/geri dönüşlerin tatmin edici olmaması:       yüzde 3,5 Yurt dışı menşeli web sitelerinden ülkeye mal ve hizmet satılmaması:    yüzde 1,8

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.