Ülkemizde ikinci el piyasasına baktığımızda, özellikle sıfır araçlara gelen yeni zamlardan sonra daha da önem arz eder hale gelmiştir. Devletimiz galericiliği meslek edinen esnafımızı korumak amacıyla 13.02.2018 tarihinde yeni bir yönetmelik çıkarmış ve bir dizi düzenlemeye gitmiştir. Kayıt dışı olarak çalışıp da haksız rekabet unsurlarını en aza indirmeyi amaç edinmiştir. Yapılan bu düzenlemelere değinecek olursak…

YETKİ BELGESİ ALMAK İÇİN  İZLENEN YOL NASILDIR?

1-Bağlı bulunan galericiler odasından MESYEP başvuru formu alınmalıdır.

2-Oda tarafından gün verilir ve yaklaşık 950 TL tutarında harç yatırılır.

3-Oda tarafından düzenlenecek sınavdan sonra yetki belgesi 40 gün içinden düzenlenerek ilgili firmaya gönderilecektir.

4-Galericiler odasına 950 TL masraf, 2 adet fotoğraf ve kimlik fotokopisi ile başvurulduğu taktirde mesleki yeterlilik belgesini alabileceklerdir.

YETKİ BELGESİNE  YÖNELİK DÜZENLEMELER

1- İkinci el motorlu kara taşıtı ticareti, işletmesi adına yetki belgesi alan gerçek ve tüzel kişi tacirler tarafından yapılır. Gerçek ve tüzel kişilerin yetkilendirdikleri kişilerin şubelerde ise şube müdürünün 18 yaşını doldurup lise mezunu olması iflas etmeyip konkordato ilanı yapmamış olması gerekmektedir. Tüm bunların yanında devletin güvenliğini bozacak ve yüz kızartıcı suçlar ile vergi kaçakçılığı ve teröre finansman sağlama faaliyetlerine karışmamış olması gerekmektedir.

1a)Gerçek kişilerin kendilerinin ve tüzel kişilerin ise temsille yetkili kıldıkları kişilerin en az birisinin şube işyerlerinde ise şube müdürünün seviye 5 düzeyinde motorlu kara taşıtları alım satım sorumlusu mesleki yeterlilik belgesine sahip olmaları gerekmektedir.

1b)Firmalarda satış ve pazarlama personeli olarak çalıştırılan kişilerin ise motorlu kara taşıtları satış danışmanı seviye 4 veya seviye 5 düzeyinde motorlu kara taşıtları alım satım sorumlusu mesleki yeterlilik belgelerine sahip olmaları gerekmektedir.

1c)Yukarıda yazılı olan mesleki belgeler eğitimlerini motorlu kara taşıtı ticaretini kapsayan bölümlerde tamamlamaları halinde aranmaz. Yurt dışında bu eğitimleri alanlar için okullarından denklik belgesi istenir.

2- 01.09.2019 tarihi itibari ile her işletme yetki belgesi almak durumundadır. Yetki belgesi almayan işletmeler noterlerde işlem yapamayacaklardır.

3- Yetki belgesi alabilmek için esnaf odası kaydı yapılmalı, gelir veya kurumlar vergisi mükellefi olunmalıdır. Mezuniyet olarak lise mezuniyeti şartı aranmaktadır. Ayrıca yaş olarak 18 yaş şartı buna ilave olarak da mesleki yeterlilik belgesine sahip olmak, iflas, konkordato ve yüz kızartıcı bir suç işlememiş olmak gerekir.

4- Ticaret Bakanlığı mesleki eğitim verecek meslek kuruluşları ile üniversiteleri belirlemeye yetkilidir.

5- Sanayi ve ticaret il müdürlüğü yetki belgesi alınmak istendiğinde başvurulan firmayı 7 gün içinde yerinde denetleyip takip eden 10 gün içinde yetki belgesini hazırlar.

6- 5 yıl geçerliliği olan yetki belgesi süresi dolmadan en az 30 gün önce başvurusu yapılır. Adres, iş ve herhangi bir değişiklik durumunda ise 7 gün içinde değişiklik için başvuru yapılır. Başvurular şahsen yapılır ve posta yoluyla yapılan başvurular geçersiz sayılır. Yetki belgesinin alınma şartlarının kaybolduğunun anlaşılması halinde belge aynı gün iptal edilir.