Turizmci sanayici kervanına Yeşilova’da Holiday Inn’le katıldı.

Yeşilova Holding, Bursa’nın en önemli sanayi markalarındandır. Santral garajdaki merkez bina, grubun bu günlere gelişinin mihenk taşını oluşturur. Grubun nüvesinin büyüyüp yeşerdiği yerdir.

Fakat zamanla yetersiz kalınca Yeşilova merkezi elverişli lokasyonlara taşıdı. Dolayısıyla santral garaj atıl kaldı. Ama arsa çok kıymetli koskoca kentin merkezi…
Burada ‘olsa, olsa otel olur’ diyen Yeşilova Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali İhsan Yeşilova ve ekibi de işe kol sıvamış, dünyanın en büyük zincirlerinden Holiday Inn’le el sıkışılmış. Maliyet konusunda net bir şey söylenmedi ama dövizde yaşanan tırmanışın maliyetleri epeyce zorladığı da bir gerçek.
Zaten Bursalı sanayicilerin turizm aşkı son dönemlerde oldukça revaçta… Bunun temelinde kentin sahip olduğu ama bir türlü verim alamadığımız turizm potansiyeli ve globalleşen kent sanayisinin yabancı konuklarının oluşturduğu dinamizm yatmakta. 

Yeşilova Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali İhsan Yeşilova da basınla bir araya geldiği toplantıda turizm işine yönelmelerini üç ana başlık altında açıkladı.
Birincisi, kentin tarihi kimliği dolayısıyla sahip olduğu turizm potansiyeli… 

İkincisi globalleşen sanayi nedeniyle Bursa’ya gelen yabancı ticari konuklar…

Bir üçüncüsü de arsanın otel için son derece uygun olması…

Bence de yer otel için biçilmiş kaftan.

Bunlar Bursa’nın artıları… Ama Bursa’nın kangren halini almış sorunları da var.
En önemlisi de trafik keşmekeşliği ve oto park. Bir ‘deli’ çıkıp bunu çözerse bence Bursa’ya en büyük yatırımı yapmış olur.
 

Neyse gelelim otele;
Holiday Inn Bursa City Centre Hotel Genel Müdürü İsmail Kuru’nun verdiği bilgiye göre otel, 4 yıldızlı İş oteli konseptinde inşa edildi. 120 oda 200 yatak kapasitesine sahip. Türkiye’nin açık lobi hizmetini uygulayan ilk otel. 
 

Açık lobi ne demektir?
Söylendiğine göre; yemek konusunda restorana bağlı değilsiniz. Lobiye, fitness salonuna, ya da toplantı odasına bile servis mümkün. Yani bir yandan yemeğinizi yerken öbür yandan işinizi de takip edebiliyorsunuz. 
Zaman fukaraları için önemli.
 

Duyduğumda utandım:
Turizme bel bağladıkta,kalifiye eleman meselesini ne yapacağız. Bu da soruldu;
Otelin deneyimli genel müdürü İsmail Kuru Marmaris’teki anısını anlattı.
 

Kıssadan hisse…
Anlattığına göre; kalifiye servis elemanı bulamamışlar ve Kırgızistan’a gidip Manas Üniversitesiyle bir protokol imzalamışlar ve 100 kişilik kalifiye eleman temin etmişler. Türkiye ‘nire’ Kırgızistan ‘nire’. Hani biz turizm ülkesiydik.
Ortaya konulan tablodan ne yalan söyleyeyim ben utandım. Eğitim reformu adına okulları imam hatibe dönüştürenler utanır mı? Bilemem...