Bursa’mızın önemli değerleri Yeşil Cami ve Yeşil Türbe etrafında, ne yazık ki son dönemde park eden araçlar görüntü kirliliği oluşturuyor.

‘ACINASI GÖRÜNTÜ’

Yerli olduğu kadar yabancı turistlerin de ilk tercihlerinden, hatta başlıca uğrak noktalarından birisi olan Yeşil deki bu ‘acınası görüntü’ insanın kalbini yerinden çıkmasına sebep olurken, diğer yandan fotoğraf çekmekte zorlanan yerli ve yabancı turistlerin de tepkisine neden oluyor.

GEÇMİŞİNE SAHİP ÇIK GELECEĞİN OLSUN

Şehrini ve de geçmişini seven, önemseyen bir vatandaş olarak, ilgili yetkililerden ve Kültür Turizm Vakfı’ndan bu duruma bir an önce müdahale edilmesini önemle rica ediyorum. Geçmişimize ve tarihimize sahip çıkmayanın geleceğinin olmadığı kanaatindeyim.

Saygılarımla

Zeki SUBAY

***

Bal-Göç’ün  yeni başkanı Veli Öztürk

BAL-GÖÇ Genel Merkezi, 24 Haziran’da milletvekili seçilen Genel Başkanımız Prof. Dr. Yüksel Özkan’dan boşalan başkanlık koltuğuna kimin geleceği tüm camia tarafından çok merak ediliyordu. Ve nihayet 10 Temmuz’da gerçekleşen oylama sonucu, merak edenlerin merakı giderildi.

OY BİRLİĞİ İLE ÖZTÜRK BAŞKAN

BAL-GÖÇ Genel Merkez’de gerçekleşen toplantıya, 35 üyenin 33 üyesi katıldı (2 üyemizin mazereti olduğundan katılım sağlayamadı). Oy birliği ile alınan kararda mevcut Yönetim Kurulu Başkan Vekilimiz Veli Öztürk başkan seçildi.

BALKANLAR’I TÜRK YAPANLARIN TORUNLARIYIZ

Yeni BAL-GÖÇ Başkanı Veli Öztürk’e hayırlı olsun dileklerimizi iletirken, bu kararın camiamıza ve Bursalı hemşehrilerimize de hayırlı olmasını diliyoruz. Unutulmamalı ki, bizler, Balkanlar’ı Türk yapanların torunlarıyız. Biz köklü bir çınar ağcının dalarıyız, her zamanda böyle kalacağız.

Sevinç MUTLU

Yunusemre Mahalle Muhtarı

Bal-Göç Yönetim Kurulu Üyesi Bu iş böyle olmaz!

Alemdar Mahallesi 306 numaralı sokakta 1 Temmuz Pazar gününden beri çöpler bir türlü alınmıyor. Ve bizler burada ikamet eden sakinler olarak bu durumdan çok fazla şikayetçiyiz. Kaldı ki bu bir değil iki değil. Hatta uzun ama çok uzun süredir hep böyle.

FARELERE VE BÖCEKLERE DAVETİYE ÇIKARIYOR

Yetmezmiş gibi, yazın kavurucu sıcaklarıyla birleşen çöp kokusu sineklere, farelere ve böceklere resmen davetiye çıkarıyor. Bu iş böyle olmaz! Dilerim yazım dikkate alınır ve tatsız durumumuz bir an önce çözüme kavuşturulur. Ayrıca bu sokak düğün salonunun da önünde olduğundan tam bir ‘evlere şenlik’ yaratıyor. Gereğinin yapılması ümidimizle…

 Çevre sakinleri adına

Nezahan NERGİS Banklar kimin?

 152 Evler Ümit Sitesi’ni, sağlık ocağı ve parktaki bankları kendi site malına eklediği için şikayet ettik. Ancak Zabıtadan, yöneticiyle konuşulduğunu ve de bankların siteye ait olduğunun tespit edildiği cevabı geldi.

YILDIRIM BELEDİYESİ YAZILI…

Şimdi anlayamadığımız şey… Nasıl oluyor da, üzerinde Yıldırım Belediyesi yazan bank site malı olabilir?

BANKLARIMIZI GERİ İSTİYORUZ

Ve de nasıl oldu ki, sağlık ocağının parkında bulunan banklar birden bire kayboldu? Bizler Yıldırım Belediyesi yazılı bankların kesinlikle halka ait olduğuna inanıyoruz ve de en kısa zamanda banklarımızı geri istiyoruz.

Çevre sakinleri

***

Bu nasıl bir sorumsuzluk!?..

Umurbey Yüzme Havuzu’nda görevli hocalar, akıl almaz bir biçimde ellerinde telefonla öğrenci takip ediyorlar. Öyle ki yüzmeye gönderdiğimiz oğlum boğulma tehlikesi atlattı. Daha sonra öğrendik ki meğer hoca çocukları birbirlerine emanet ediyormuş!..

TEK BİR YETKİLİ BİLE YOKTU

Arkasını aradığımızda hoca çıkıp olayın nasıl olduğunu anlatma gereği bile duymadı. Havuzu kaplayan balon söndü, ne bir yetkili vardı ne de teknik eleman.

EMANETİMİZE SAHİP ÇIKILMIYOR

Çocuklar tahliye edildikten sonra yetkili ve teknik eleman geldi, temizlikle görevli kişiler son derece lakayt tavır ve hareketler sergiliyorlar. Halbuki bizler en değerli varlıklarımızı, çocuklarımızı onlara emanet ediyoruz.

Öyle görünüyor ki, Yıldırım Belediyesi çiftlik kurmuş, boşa beleşe maaş ödüyor.

SAYIN BAŞKAN, LÜTFEN MÜDAHALE EDİN!

Ve eminiz ki bu durumdan Başkanımızın hiç de haberi yok! Bu sebeple Yıldırım Belediye Başkanı Sayın İsmail Hakkı Edebali’ye önce olup biteni bildiriyor, sonra da sesleniyoruz ve gerekli denetim ve uyarıları yapmasını çok çok rica ediyoruz.

Saygılarımla

Adını vermek istemeyen bir okur

***

 BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN CEVAP VAR

Sayın Sevinç Çelebi,

 5 Temmuz 2018 tarihli agazete’nin Sevinç Çelebi ile “Vatandaş Hattı” adlı köşesinde yayınlanan “Bu durak da kapatılsın” ve “Körüklü otobüslerimizi geri istiyoruz”  isimli haberler, kurumumuz ilgili birimi tarafından incelenmiştir.

Bursa Büyükşehir Belediye sınırları içerisindeki duraklar ile ilgili tüm talepler belirli bir program dâhilinde sıraya alınıyor. Açık durakların kapalı durak olması taleplerinde, yayaların kaldırımda zorluk yaşama gibi sorun teşkil eden yerlerde açık durak olarak yapılması uygun görülmektedir. Şikâyet konusu durak talebi de Bursa Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Durak Şefliğine iletilmiş, gerekli işlem ve takipler yapılacaktır.

Kültür Mahallesi Terminal güzergâhında hizmet veren 92 hatlı toplu taşıma otobüsleri gün içinde karşılıklı 20-30 dakika sefer frekanslarında çalışıyor. Sabah ve akşam zirve saatlerde yolcu yoğunluğunun azaltılması amacıyla takviye seferlerle sefer frekansları 15 dakikaya çıkarılıyor.

Ayrıca tabloda da belirttiğimiz gibi (güncellemeler devam ediyor)

Kültür Mahallesi ve Şehirlerarası Otobüs Terminali’nden. KM 06:40, 07:00, 08:20, 09:00, 11:00, 13:30, 16:00, 17:50 ile 18:30

TER.07:20-08:00-09:40-12:10-14:40-16:30-17:10-18:50 ile 19:40

saatlerindeki kalkışlarda körüklü otobüsler hizmet vermektedir. Yolculuk taleplerindeki değişimleri “Bütünleşik Bilet Sistemi” verileri üzerinden takip edip gerekli önlemleri filo uygunluğumuzca almaya devam ediyoruz.

Bilginize sunar, iyi çalışmalar dileriz.

Bursa Büyükşehir Belediyesi

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı