Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) hiç kuşku yok ki bu kentin en büyük dinamosudur. Bu yüzdendir ki attığı her adım kıymetli, yapılan her açıklama ses getiricidir.

Geçtiğimiz akşam Altıparmak hizmet binasındaki geleneksel hale gelen basın iftarında BTSO Başkanı İbrahim Burkay projeleri anlattı, genel ekonomik gidişata ilişkin görüşlerini bizimle paylaştı.

Meclis Başkanı Remzi Topuk ve bazı yönetim kurulu üyelerinin de katıldığı iftar, çok önemli bir buluşma platformu haline geldi.

Proje deyince akla ilk gelen Yüksek Teknoloji Sanayi Bölgesi(TEKNOSAB) geliyor.

Yenişehir Otomotiv Test Merkezine 5 yıldır kazma vurulamayan bir ülkede 10 milyon hektarı aşkın alanı kapsayan TEKNOSAB’da 2 yılda temel atma aşamasına gelinebiliyorsa buna şapka çıkarmak lazım.

Başkan’ın söylediğine göre, Ramazan bayramından sonra temel atma töreni var.

Burkay,şunları söyledi:

 “TEKNOSAB, özellikle ülkemizin ve Bursa’mızın ihracat hedeflerine ulaşmasına büyük katkı sağlayacak. Uluslararası sermayeli teknoloji şirketlerini bu bölgeye getirmeyi istiyoruz. Ülkemize gelmeyi planlayan her grubun alternatifsiz tek adresi TEKNOSAB olacaktır. Bölge’de yer alacak şirketlerin ihracata dayalı teknoloji firmaları olacağı için bu bölgemiz, ülke ekonomimize büyük katkı sunacak. Yaptığımız bütün projelerde ilgili bakanlıkların ve kamu kurumlarının ciddi destekleri var. Sizin hedefleriniz ülkenin hedefleriyle örtüştüğünde kamunun tüm kaynakları sizin elinizde oluyor ”

Başkan’ın anlattığı projelere sözüm yok. Gerçekten birçoğu Bursa’ya, ülkeye değer katacak projeler. Bunları takdirle karşılıyorum.

Fakat dedik ya BTSO, Bursa’nın en büyük dinamosudur diye…

BTSO’nunprojelerinin dışında Bursa’nın beklediği projeler var.

Örneğin; yılan hikayesine dönen Yenişehir Otomotiv Test Merkezi

Örneğin;400 milyon lirası çöpe giden yüksek hızlı tren meselesi

Örneğin;kör topal çalışan Yenişehir Havaalanı

Örneğin; yerli marka otomobil…

Yenişehir Havaalanı demişken Başkan Burkay’ın Bursa’dan geçip, adına Bursa’nın konmadığı İstanbul-İzmir otobanına dikkat çekerek, bu yolla birlikte İstanbul Bursa arasının yakınlaştığını Sabiha Gökçen Havaalanının Bursa’nın hava alanı haline geldiğini söylemesini ben dil sürçmesi olarak değerlendiriyorum.

Çünkü benim bildiğim Bursa’nın bir hava alanı varoda Yenişehir Havaalanıdır. Yoksa Yenişehir gözden çıkarıldı da bizim haberimiz mi olmadı.

Bakın buradan söylüyorum;

Eğer, Bursa’nın hava ulaşımını çok daha dinamik hale getirmediğimiz veBursa’yı Dünyaya havadan bağlayamadığımız,Yenişehir’in İstanbul’a erişim olarak görüldüğü takdirde,hatta misafirleri Sabiha Gökçen’den almak mantığıylamarka kent falan olmayı asla başaramayız.

Fakat bu konuda kent dinamiklerinin elini taşın altına koyması da yetmeye bilir. Devlete ve hava yolu şirketlerine de çok ciddi iş düşüyor. İşte bunun içinde güçlü lobi şart.

Var mı? tartışılır.

Vali ne derse o

Tabii yıllardır bekleyen bir projede TOBB okuluydu.

Başkan Burkay okulun yapımına Yeniceabat’tabaşlandığını ancak başlangıçta olduğu gibi endüstri meslek lisesi olarak değil, imam hatip olarak inşa edileceğini söyledi.

Eski vali Münir Karaloğlu’nun isteği doğrultusunda.

Kısaca vali ne derse o

Hem nitelikli eleman sorunundan bahsedip, hem de tabiri caizse nitelikli eleman fabrikası;endüstri meslek lisesinin imam hatibe dönüştürülmesi hususunu kamuoyunun takdirine bırakıyorum.

Önemli bir husus daha

Malum Bursa’da veriye ulaşmak deveye hendek atlatmaktan zor.

Örneğin;İstanbul, Ankara, İzmir için enflasyon rakamları ayrıca belirlenirken Bursa’da bu yapılamıyor. Büyüme rakamlarında da öyle.

Bu konuyu hatırlattığımda Başkan Burkay bu konuda TÜİK’le çalışma yapıldığını vurguladı.

Ayrıca 2004 yılında BTSO’da, Prof. Dr. Erkan Işığıçok’un danışmanlığında başlatılan ‘Girişimci Güven Endeksi’anket çalışması ki; Bursa için önemli bir veriydi;Ne hikmetse 2010 yılında kaldırılmıştı.