Ulaş Girgin

Son yıllarda dünya üzerindeki en büyük problemlerden biri iklim değişikliği ve çevre kirliliği. Bireysel faktörlerin ve en çok da endüstrinin oluşturduğu kirlilik kaynaklı iklim değişikliğinin ortaya çıkardığı sorunların dünya üzerindeki kanıtları ile kişiler sürdürülebilir ürün tercihlerine yöneldi. Bu durum büyük markalarında ürünleri üzerinde sürdürülebilirlik çalışmalarına gitmelerine neden oldu.

adidas-parley

Bursa’da sağanak yağış ve dolu hayatı felç etti Bursa’da sağanak yağış ve dolu hayatı felç etti

Örnek olarak Adidas son yıllarda okyanuslardaki plastik atıklarını geri dönüştürerek bir ayakkabı modeli üretiyor. Marka, bu proje ile yaklaşık 2000 plastik atığın geri dönüşümünü sağlıyor. Puma ise yüzde 20 geri dönüştürülmüş malzemeler eşofman altı, tişört, spor matı ve tayt gibi ürünleri ile çevre dostu endüstriye katkıda bulunuyor. Nike ise kendi bünyesinde oluşturduğu geri dönüşüm projesi kapsamında kişilerin giydiği ömrü tamamlanmış ayakkabıları herhangi bir Nike mağazasından teslim alıp geri dönüşüme dahil ediyor ve farklı çalışmalarında dönüştürerek kullanıyor. Ayrıca yine bu marka az kullanılmış ayakkabıları daha düşük fiyata satın alma fırsatı yaratmak amacıyla iade edilmiş ve kutusu açılmamış ayakkabıları uygun fiyatlı olarak satışa sunuyor.

1582621589_Puma_x_First_Mile_4-e1582664862449

Günümüzde büyük spor markaları, oluşan sürdürülebilir dünya bilinci ile mükemmelliğe değil ilerlemeye odaklanarak tüm canlılar için gelecekte daha yaşanabilir bir dünya noktasında doğru adımlar atıyor.

Editör: Ulas Girgin