Dünyanın en büyük sofralık siyah zeytin üreticisi Marmarabirlik, ihracatta ciddi başarılara imza atıyor.

Düşünsenize üst üste 5.kez ihracat şampiyonu oluyor.

Birlik Başkanı Hidamet Asa ödülü önceki gün Türkiye İhracatçılar Meclisi TİM tarafından düzenlenenve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ında katıldığı törende Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek ve Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi’nin elinden aldı.

Bursa’nın da gururu oldu.

Konuşmasında ödülü 8 kooperatifi ve 32 bin ortağı adına aldıklarını, kendileri için önemli bir motivasyon kaynağı olduğunu söylüyor ve ekliyor:

“Bugün itibariyle yurt dışında doğrudan 53 ülkeye ihracat yapan, Türkiye’nin sofralık siyah zeytin ihracatının yüzde 25’ini gerçekleştiren büyük bir firma haline gelmiştir. Hedefimiz ihracatımızı 30 milyon dolara taşıyarak, ülkemize döviz girdisi sağlamak ve Marmarabirlik'i dünya markası haline getirmektir”

Tam bu noktada ‘Turquality belgesi istiyoruz’ diyerek Ekonomi Bakanlığı’na önemli mesaj veriyor.

Şunları söylüyor:

"Turquality Programı hazırlanırken sektördeki rakiplerimiz destek kapsamına alınmış ancak kooperatifler ve birlikler bunun dışında bırakılmıştır. Bu destekten Marmarabirlik de faydalanırsa üretici kazanır; üretici kazanırsa ülke kazanır. Turquality desteği, Marmarabirlik markasının değerine değer katacak; bu toprağın mahsulü, yine bu topraklara daha fazla kazanç olarak dönecektir."

Umuyorum Kalkınma Bakanlığı bu mesajı almıştır.

Çünkü bana göre ortada ciddi bir çifte standart var.

Siz, sektördeki diğer bazı markaları Turquality Programıyla destekleme kapsamına alacaksınız. Ama sıra üretici birliklerine gelince duvar koyacaksınız. Bu kabul edilemez...

Bunlar üretici birliğiyse üvey evlat mı oluyor?

Oysa Marmarabirlik kim ne derse desin ciddi bir marka. Bu markaya verilen destek üreticiye verilmiş olacak.

Yani çarpan etkisi fazla olacak.

Turquality programı Türk markalarının global pazarda imajını güçlendirmek adına ciddi destekler sunuyor.

Bence Marmarabirlik bu desteği hak ediyor.

Halen Türkiye’de 100 firmanın 111 markası Turquality kapsamında bulunuyor.

Bu arada Marmarabirlik’in konuyla ilgili olarak Ekonomi Bakanlığı’na başvurusu bulunduğunu da belirtelim.

Turquality kapsamında Markalaşma Gelişim Yol Haritası oluşturulmasına ilişkin danışmanlık giderleri %75 oranında ve 200.000 ABD Dolarına kadar desteklenmektedir.