Bütünleşik pazarlama iletişimi ile İkinci Dünya Savaşı sonrasında amaç kitlesel üretimin nasıl daha çok satılabileceği olmuştur. ‘’Klasik Pazarlama Anlayışı’’ diye adlandırılan bu dönemde, pazarlama iletişim aracı olarak reklamlar kullanılmış, hatta tüketicinin istekleri dikkate alınmaksızın yapılan reklamlar ile tek yönlü olarak bu ürünleri almalarının onlar için faydalı olacağı, ürünleri kullanmaları gerektiği mesajları verilmiştir.

1970 sonlarında reklamların yetersiz kalması ile birlikte pazarlama iletişimi için farklı araçların da kullanılması gereksinimi gündeme gelmiştir.

Bütünleşik Pazarlama iletişimi 1990’lardan itibaren dünyada küreselleşmeyle birlikte söz konusu olmaya başlamıştır. Bu nedenle pazarlamacılar pazarlama İletişim elemanlarının hepsinin bir bütün halinde tek ses, tek görüntü yaratmak için kullanılması gerektiği fikrini öne sürmüştürler dolayısıyla promosyon, halkla ilişkiler, direk satış, postalama, broşürler vb. araçlarla etkili olmaya çalışmışlardır. 

Günümüzde ise Sosyal Medya Pazarlama çoktan pazarlamacıların ve firmaların tercihi oldu bile. Eskiden marka ile müşteri arasında tek tarafı bir iletişim söz konusu iken şimdilerde bunun yerini Sosyal Medya ile çift taraflı bir iletişim sağlanmaya başlandı.

Son yılların trend pazarlama stratejileri arasında yer alan Influencer Marketing ile; büyük bir kitleyi hedeflemek yerine, kitleler üzerinde etkisi olan kanaat önderlerine odaklanarak, potansiyel müşterilere etkili yoldan ulaşmak mümkün.

Dijital dönemin tüketicileri, ürün ya da hizmeti satın almadan önce bloglar da dahil olmak üzere bir dizi sosyal medya kanalından diğer kullanıcıların deneyim ve düşüncelerini görmezden gelmiyor. Dolayısıyla bu durum markaları, potansiyel müşterilerinin bulunduğu söz konusu kanallarda yer alarak satış kararlarını etkilemeye yönlendiriyor.

 Dijital ortamlarda “hatırlı” diyebileceğimiz birçok takipçisi olan kanaat önderleri toplulukları yönlendirebiliyor.

Kısaca Türkçe deyimiyle Hatırlı Pazarlama olarak bilinen  Influencer Marketing devreye giriyor. Aslında yeni bir kavram olmamakla birlikte Markalar bir süredir blogger’lar, vlogger’lar, Twitter fenomenleri, Instagrammer’lar gibi farklı platformlarda takip edilen kişilerle ortak çalışmalar yapıyor.

Influencer Marketing’i önemli yapan nedenlerden biri ise kullanıcıların gerçek deneyime önem vermesi.

Firmaların kendi Markaları adına açacakları bir blogda önerdiği ürün veya hizmet kullanıcıların ilgisini çekmezken; sözüne güvendikleri birinin aynı firmanın ürününü önermesi düşüncelerini değiştirebilir.

Hatta bu sayede Influencer Marketing ile satın alma niyeti olmayan kullanıcıları da etkilenebilir, toplulukları ürün ve hizmetleri hakkında konuşmaya yöneltebilir.

Dolayısıyla başarılı bir Influencer Marketing çalışması, çok büyük maliyetli bir PR kampanyasından daha etkili olması muhtemel bir sonuç olabilir.