Bursa Eğitim Mahallesi’nde ikamet etmekteyim. Evimin yan tarafında Golden Düğün Salonu var. Ve bu düğün salonundan aşırı derecede ses geliyor. Polisi arıyoruz “Biz saat 23.00’dan sonra müdahale edebiliyoruz” diyorlar. Yıldırım Belediyesi zabıtasını arıyoruz “Biz ancak gün içinde gelip sesi ölçebiliriz, şu anda müdahale edemiyoruz” diyorlar. Böylece sokağımızda gürültü patırtı geç vakte kadar devam ediyor. Öyle ki, şahsen ben, evimin oturma odasında televizyonumun sesini duyamıyorum! Kaldı ki evde yatalak hastam var ve özellikle de sıcaklarda cam kapı açamaz duruma geldik. 

RUHSATLAR DİKKATLİ VERİLSİN

Tamam kabul! Düğünler güzel ve de kutsaldır, ancak bu başka insanları rahatsız etmek anlamına gelmez. Bir yandan birileri eğlenirken, diğerleri acı çekmemeli. Düğün salonlarının ruhsatları verilirken çevre de göz önünde bulundurulmalı ve ona göre hareket edilmeli. Dolayısıyla; Hem düğün salonundan, hem de Yıldırım Belediyesi’nden sadece ben değil herkes rahatsız ve de şikayetçi. Çünkü Bu kadar aşırı gürültüye, bir belediye bu kadar ilgisiz kalabilir!
 

ZABITA NİYE VAR?

Şayet biz vatandaşlara yardımı olmayacaksa o zaman neden zabıta diye bir birim var!? 
Neden denetim yapılmıyor, şikayetlerimiz dikkate alınmayacak ise neden boşu boşuna oradaki insanlara maaş veriyoruz? 
Resmi kurumlar duruma el atmayınca, mahalle sakinleri olarak salon sahibi ile sürekli münakaşa içine giriyoruz. 

ACİL MÜDAHALE İSTİYORUZ

İlla bir sorunun çözülmesi veya medyaya yansıması için çıkan tartışmada birinin ölmesi veya yaralanması mı gerekiyor. 
Şikayetimiz ile ilgili, henüz kimsenin başına kötü bir şey gelmemişken acil yardımlarınızı rica ediyoruz. 

NEDEN ULAŞAMIYORUZ?

Bu yazıyı BİMER’e yollayacağız, hatta gerekirse bir gün Cumhurbaşkanımızı da bu durumumuzdan haberdar edeceğiz. İnanıyoruz ki Cumhurbaşkanımıza ulaşmak, bizim yetkililere ulaşmaktan daha kolay olacaktır. 

Eğitim Mahallesi Sakinleri

 

Kargo kÂbusu!

“…Ben mağdur oldum başka kimse mağdur olmasın inşallah. Çünkü; MNG Kargo ‘Daima önde’ sloganıyla muhtemelen hizmetsizlikte öndeyi kast ediyor…”

Sevgili Sevinç Hanım, size yazmasam olmazdı. Kısa süre önce Trendyol’dan ayakkabı satın aldım. Kargo ücretini de ödedim. Bana Trendyol’dan gelen bildirimde 11-13 Eylül tarihleri arasında adrese teslim edileceği belirtiliyordu. Cep telefonuma da, kargonun 12 Eylül’de Bursa Otasansit MNG Kargo Şubesi’ne geldiğini ve adresime doğru dağıtıma çıktığı mesajı geldi.
 

TÜM GÜN BEKLEDİM

Doğal olarak ben de evde beklemeye başladım. Bütün günüm MNG kargoyu bekleyerek geçince ve de kargom bir türlü gelmeyince şubeye telefon açtım. Karşımdaki kadın arkadaş klişe cümleler kurarak, önce kargomun yoğunluk nedeniyle dağıtıma çıkarılmadığını ve ertesi gün ulaştıracağını söyledi. 

ÇÜNKÜ HAKLIYDIM

Ben de yapılanın etik olmadığını, bir mesajla haber verilebileceğini ve de bütün gün evde onları beklemek zorunda kaldığımı ifade ettim. Ancak kadın bir ‘haklısınız’ demekle yetindi. Başka ne diyebilirdi ki zaten. Çünkü haklıydım. Sinir harbi içinde akşamı sabah ettim. Olan olmuştu. Ertesi gün gelecekti kargom ne de olsa. Sakinleşmiştim. 

KARGODAN NE SES NE SEDA

Ertesi günü dışarıda işlerimi yaptım ve saat 14.00 gibi eve döndüğümde, baktım ki kargodan ne ses vardı ne seda. Özetle; Bir gün önce adresime getirilmesi gereken kargo hala adresime getirilmemişti. Tekrar OtOsansit MNG Kargo’yu aradım. Ve telefonda yine aynı kadın arkadaş… Yapılanın artık saygısızlık olduğunu ve kargomun bir an önce şahsıma teslim edilmesi gerektiğini ifade ettim. 
 

BİZİM SUÇUMUZ NE?

Kadın bana verdiği cevabında  “Hanımefendi Bağlaraltı'na bakan arkadaşımız işten ayrıldı. Dağıtıma çıkan arkadaşlar eğer erken gelirse sizin kargonuzu da çıkaracağız” diye acayip bir açıklama yaptı! 
Şimdi anlayamadığım şu: 
Yahu mng kargo çalışanı işten ayrıldıysa benim suçum ne? Niye ücretini ödediğim kargomu bir türlü alamıyorum. 3. günde bakalım gelecek mi? Eğer gelmezse ürünü direk geri göndereceğim. Ve bir daha Trendyol’dan alışveriş yapmayacağım.
Trendyol’a olan öfkem de ayrı. O sebeple iki çift sözüm de Trendyol’a var:
Müşterine ürün satıyorsun, kargo ücretini peşin alıyorsun ama arkasını takip etmiyorsun. Yapamıyorsan bırak bu işleri. Ayıptır, günahtır. İnsanları mağdur etmenin ne manası var? Trendyol ve MNG Kargo’yu kınıyorum. 
 

TRENDYOL’A VE MNG KARGO'YA GÜVENMESİNLER

Bu yazıyı size göndermemdeki amaç ise; umarım MNG Kargo bu yazıyı okur ve ders alırlar. Okurlar da bunları bilsinler ki dikkatli davransınlar. Ne Trendyol’a ne de MNG Kargo’ya güvenmesinler. Ben mağdur oldum başka kimse mağdur olmasın inşallah. Çünkü; MNG Kargo ‘Daima önde’ sloganıyla muhtemelen hizmetsizlikte öndeyi kast ediyor…
Saygılar ve iyi çalışmalar.
İ. T.

***


TEŞEKKÜR PANOSU

Burulaş Genel Müdürü Çapar’a 
çok teşekkür ederiz 

Güneştepe ve Yunuseli Mahalle muhtarları olarak Burulaş Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar ile toplantı gerçekleştirdik. Yapılan toplantıda taleplerimizi ve vatandaşın yıllardır var olan şikayetlerimizi dile getirdik. 
 

BÖLGEYE EKİP GÖNDERİLECEK

Sayın Müdürümüz Mehmet Kürşat Çapar inceleme yapmak üzere bölgeye ekip gönderip taleplere cevap verileceği hususunda bilgilendirme yapmıştır. Mahalle sakinleri ve kendi adımıza sayın müdürümüz Çapar’a çok teşekkür ederiz. Ayrıca mahallelerimizden geçen ve merkeze direk giden tek araç olan B25 numaralı otobüsün sayısı artırılmıştır. Herkese hayırlı uğurlu olsun. 
Saygılarımızla 
İbrahim Bahar / Yunuseli Mahalle Muhtarı
Mahmut Şengül / Güneştepe Mahalle Muhtarı

***

NİLÜFER BELEDİYESİ’NDEN CEVAP VAR

Sayın Sevinç ÇELEBİ,
Ekte yer alan 11 Eylül 2018 tarih ve “Bankadan yüksek faiz ödedim” başlıklı yazınızda bahse konu vatandaşımızın bildirisi ile ilgili, “213 VUK 6. MAD Uygulaması yapılmış olup, 30 günlük süre içerisinde ödenmesi gerekli borç 31 günlük sürede ödenmiş ve ödeme süresi resmi tatile denk gelmesine rağmen sistem otomatik olarak vergi zayii cezalarını iki katına çıkarmıştır. Bu sorunu yaşayan vatandaş ile görüşülerek kurumumuza dilekçe ile başvurması sonucu vergi zayii hatasının düzeltileceği belirtilmiştir. Çünkü böyle bir sorun ile başka bir vatandaşımız karşılaşmamış ve ödeme yapmasından dolayı  mecburen düzeltme yapabilmek için dilekçe istemek zorunda kalınmış, fakat dilekçe ile başvuru yapılmamıştır.  
Ayrıca, bahse konu faiz ödemesi değil vergi zayii cezası olup, kurumumuzca uygulanan gecikme faizleri de Maliye Bakanlığınca açıklanan yasal faiz oranlarıdır. 
Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.
Nilüfer Belediyesi Basın Bürosu