Bursa’nın en büyük sorunlarından biri olan otopark sorununa olumsuz katkı koyanların başında da maalesef gelişigüzel park eden araç sürücüleri çekmekte.

Düzensiz park eden bu sürücüler otopark olduğu halde fark etmeyerek çok ciddi anlamda trafiğin sıkışmasına neden olmaktadırlar. Cadde ve sokakların birçok noktasında trafiği rahatlatmak amacıyla Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı BURBAK Otopark tarafından işletilen ve UKOME kararıyla otoparka dönüştürülen bölgelerde maalesef düzensiz park eden araç sayısı çok fazla olduğu kadar bir o kadar da düzensiz park eden bu araçların yüzünden, otoparkları kullanamayan çok sayıda araç sürücüsü vatandaşlarımızda maalesef bundan nasibini almaktadırlar.

AKIŞ TIKANIYOR

Örneğin resmi kurumlarda işi olan vatandaşların o kurum etrafındaki BURBAK’a ait otoparklarda ilk 10 dakikası ücretsiz park opsiyonu bulunması ile birlikte çok makul fiyatlarla da Bursa halkına hizmet vermeye çalışan, ancak ve maalesef bu otoparkları kullanmak yerine gelişigüzel kaldırımlara, esnaf dükkanlarının önlerine park eden bu sürücüler hem diğer sürücüleri zor duruma koymak ile beraber hem de ciddi anlamda trafiğin akışına da engel olmaktadırlar.

HER YERDE VAR

Mesela trafik sıkışıklığının kendini en çok hissettirdiği kurumlardan biri de İnönü Caddesi üzerinde bulunan Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü’nün olduğu ana binasına komşu olan esnafların karşısında bulunan BURBAK'a ait otoparklara park etmeyerek düzensiz ve gelişigüzel park eden araçlarla dolu. Bursa halkının ve araç sürücülerinin BURBAK’ın “BURBAK ile Aracınız Güvende” sloganı ile şehrimizin daha güvenli ve düzenli bir şekilde otoparklara park etmelerini davet ediyor ve bu düzensiz park etme sorununun da bir an önce kökünden çözülmesini ve bu güzel tarih kokan Bursa’mızın daha rahat yaşanılabilir bir şehir olmasını umut ederiz.
Sınırsız hizmetin adresi Bursa Terminali (!)

Terminalde hizmette sınırın olmadığı fiyasko diyebileceğimiz duraklardan belli…

Demem o ki; Terminal belediye otobüsü bekleme yerleri

Deyim yerindeyse tam bir işkence yeri!..

İnsan her ne kadar iyi niyetli düşünmeye çalışsa da, bir türlü olmuyor. Çünkü görünen o ki; Sanki her şey özellikle insanlar işkence çeksin diye yapılıyor.

Duraklarda olmayan oturma banklarından tutun, üstü şeffaf yapılmış çatıya kadar sadece boş masraf!

Halbuki çatı renkli kaplamadan yapılsaydı, halk gölgede otobüsünü beklemiş olur rahat ederdi…

Zararın neresinden dönersen kardır misali, tez vakit yanlış uygulamalar düzeltilmeli.

Şayet esas olan halka hizmet ve de müşteri memnuniyetiyse bu çağrımıza kulak verilmeli.

Önce karşıda bulunan oturma banklar duraklara getirilip olması gerektiği gibi monte edilmeli (ki insanlar bavulların veya ayakta oturmaktan kurtulsun), sonra da üstü renkli kaplamayla değiştirilip, hatta duraklar kapalı hale dahi getirilmeli ki halk yağmur çamurdan etkilenmemeli...

Saygılarımla

Erdal ORHAN
Sivrisinek ve böceklerden bıktık!

Görükle Hasanağa TOKİ Garden Life Evleri’nin çevresi inanılmaz derecede çok sivri ve böcekle dolu! Bir yıl boyunca yaptığımız tüm şikayetlerimize ve bildirilerimize rağmen, bir kez dahi ne gelen oldu, ne giden ne de ilgilenen!

EL İNSAF!

Ve bizler artık bu durumdan bıktık usandık. Kolumuz, bacağımız, yüzümüz dahi kızarıklar ve de şişlikler içerisinde, El insaf. Hele hele geceleri… Soruyorum yetkililere: Sizler hiç zzzzzzzzzzzzz sesiyle uyanıp sabahlara kadar elinizde kolonya şişesiyle dolaştınız mı hiç!?..

DAHA NE YAPMAMIZ GEEREKİYOR?

Lütfen yetkililerimiz artık bu trajikomik halimize bir kulak versin ve bir çare bulsun. Çünkü site sakinleri olarak bu konudan bıktık usandık. Merak ediyoruz, ilaçlamaya araç göndermeniz için daha ne yapmamız gerekiyor?...

Site Sakinleri adına

Elif DUYGU

***

TEŞEKKÜR PANOSU

Osmangazi Belediyesi’ne Çok teşekkür ediyoruz

Bugün Cumartesi ve biz yine çalışıyoruz. Altıparmak mahallemizin böcek ve haşerelere karşı ilaçlaması yapılmıştır saygıyla tüm Altıparmak Mahalle Sakinlerine duyurulur.

Bu konuda özveri ile çalışan Osmangazi Belediyemize ve Osmangazi Veterinerlik İlaçlama Birim Sorumlusu Ahmet Bey ve İlaçlama görevlisi Mehmet kardeşimize çok teşekkür ediyorum.

Saygılarımla

Altıparmak Mahalle Muhtarı

Mevhibe RAHŞAN

***

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN CEVAP VAR

Sayın Sevinç Çelebi

05 Temmuz 2018 tarihli agazete’nin Sevinç Çelebi ile “Vatandaş Hattı” adlı köşesinde yayınlanan “Bu durak da kapatılsın” ve “Körüklü otobüslerimizi geri istiyoruz”  isimli haberler, kurumumuz ilgili birimi tarafından incelenmiştir.

Bursa Büyükşehir Belediye sınırları içerisindeki duraklar ile ilgili tüm talepler belirli bir program dâhilinde sıraya alınıyor. Açık durakların kapalı durak olması taleplerinde, yayaların kaldırımda zorluk yaşama gibi sorun teşkil eden yerlerde açık durak olarak yapılması uygun görülmektedir. Şikâyet konusu durak talebi de Bursa Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Durak Şefliğine iletilmiş, gerekli işlem ve takipler yapılacaktır.

 

Kültür Mahallesi Terminal güzergâhında hizmet veren 92 hatlı toplu taşıma otobüsleri gün içinde karşılıklı 20-30 dakika sefer frekanslarında çalışıyor. Sabah ve akşam zirve saatlerde yolcu yoğunluğunun azaltılması amacıyla takviye seferlerle sefer frekansları 15 dakikaya çıkarılıyor.

Ayrıca tabloda da belirttiğimiz gibi (güncellemeler devam ediyor)

Kültür Mahallesi ve Şehirlerarası Otobüs Terminali’nden. KM 06:40, 07:00, 08:20, 09:00, 11:00, 13:30, 16:00, 17:50 ile 18:30

TER.07:20-08:00-09:40-12:10-14:40-16:30-17:10-18:50 ile 19:40 saatlerindeki kalkışlarda körüklü otobüsler hizmet vermektedir. Yolculuk taleplerindeki değişimleri “Bütünleşik Bilet Sistemi” verileri üzerinden takip edip gerekli önlemleri filo uygunluğumuzca almaya devam ediyoruz.

Bilginize sunar, iyi çalışmalar dileriz.

Bursa Büyükşehir Belediyesi

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı