Kentsel dönüşüm Bursa’nın geleceğe daha sağlıklı biçimde taşınması bakımından önemli. Ancak süreç oldukçada zorlu… Çünkü işin içinde rant var. Gerçi rant olmayınca hiçbir şey olmuyor; oda ayrı bir dava.

İşte tamda bu noktada yapılması gereken rantın adil biçimde dağıtımının sağlamasıdır.

İnşaat Müteahhitleri Sanayici ve İşadamları Derneği (İMSİAD) Başkanı Adil Gökçadır’ın söylediğine göre, dernek tarafından 5 yıl önce kentsel dönüşüm konusunda bir çalışma yapılmış, ancak çok fazla bir mesafe alınamayınca yeniden harekete geçip tüm muhatapları bir araya getirme kararı almış.

18 Nisan 2017’de Salı günü gün boyu sürecek toplantıda hem müteahhitler,hem belediyeler, hem BTSO, hem akademik odalar, hem de vatandaşlar yani dönüşümün bütün taraflarıbir araya gelecek. Kentsel dönüşüm bir kez daha enine boyuna ele alınacak.

Kısaca kentsel dönüşüm konusunda herkes eteğindeki taşı dökecek. Toplantıda kentsel dönüşümle ilgili bir yol haritasının belirlenmesi bekleniyor.

Konuyu kamuoyuna duyurmak amacıyla İMSİAD tarafından düzenlenen toplantıda İMSİAD Başkanı Adil Gökçadır, toplantıya isteyen vatandaşların katılabileceğini söyledi. Hatta Bursa’da ki en büyük kentsel dönüşüm formu olacağını vurguladı.

Dönüşüme karşı çıkmak belki aptallık olur ama rantın da müteahhidin cebinde kalmasına seyirci kalmakda ahmaklık olur.

Yapılmak istenen tamda bu… Hem yüzde elli emsal artışı vereceksin, hem yetmiyor diye vatandaştan belli bir miktar katkıda bulunmasını isteyeceksin. Öyle yağma yok.

Kimse kusura bakmasın. Nilüferde kentsel dönüşümü üstlenenmüteahhit hem mülk sahibinin evini 75 metrekareden 130 metre kareye çıkarıyor, hemde üstüne üstlük para verenler bile var.

Bence dönüşümün düğümü bu noktadadır. O düğümü çözmekte kenti yönetenlere düşüyor.

 

O yüzden eğer bir rant olacaksa ki illa ki olacak adaletli dağıtılmalı. Yeşil alanıyla, sosyal donatı alanıyla, alt yapısıyla hatta kentin en büyük sorunlarından birisi olan oto parklarıyla tam teşekküllü dönüşüm sağlanmalı.

Görüyoruz; bazı projeler var; o biçim binalar yapılıyor. Ama sitenin içi yada etrafındaki yollar araba kaynıyor.Ne hikmetse kimsenin aklına arabaları yer altına indirmek gelmiyor.

Emin olun otoparklar yer altına indirildiğinde yol, su, elektrik olarak yani rant olarak geri dönecek. Çünkü binaların değeri katlanacak.Ayrıca da ulaşım sorununa kökten çözüm getirilecek. Alın size öneri.

Birde işin kanuni boyutu var. Her önüne gelen müteahhit olmamalı. Sen önce müteahhide izin ver, binayı yapsın. Sonra deki depreme dayanıklı değil, şimdi yıkıp yeniden yapacaksın.Rantını da cebine indireceksin. Bu inanılmaz tezat. Acilen bu konu zapturapt altına alınmalı.

Kentsel dönüşüm yapacağız diye kentsel enkaza dönmeyelim.

Madem dönüşüm yapıyoruz adam gibi olsun.

Bir de Müteahhitliksektöründe öyle bir başıboşluk varki;inanılır gibi değil.

Zaten sektör temsilcileride bundan muzdarip. Ama ne hikmetse yıllardır peynir ekmek gibi belge dağıtılmış.

Rahatsızlığı dile getiren Gökçadır, 80 milyon nüfusa sahip Türkiye’de 380 binmüteahhit bulunduğunu, bizimle aynı nüfusa sahip Almanya’da ki müteahhit sayısının 2 bin 700 olduğunu açıkladı.

Peki; Bursa’da sayı ne biliyormusunuz?

Sıkı durun;3 bin 500.

Yani Bursa’daki müteahhit sayısı Almanya’nın tamamından fazla.

Sizcede saçmalık değil mi?