Bizim gazetede de ‘Bu rötarın telafisi yok’ başlığı ile geniş şekilde yer alan Emek – Arabayatağı seferinin arıza sebebiyle bir saat kadar aksaması nedeniyle Açık öğretim sınavlarına ve mesaiye yetişemeyen insanların isyanını dile getirmiştik.

Elbette önemli ve sıkıntılı bir konuda hedef BURULAŞ oldu. Hatta çareyi Altepe’de arayanlar da vardı. Biz de BURULAŞ’ın başındaki adama sorarak sorunun ne olduğunu ve nasıl bir çözüm bulduklarını öğrenmek istedik.

Burulaş Genel Müdürü Levent Fidansoy, 06:52‘de sinyalizasyon sisteminin arıza verdiğini ve Acemler ile Kestel arasındaki makas ve sinyalizasyon sistemine müdahale edemediklerini Arabayatağı – Kestel arasına derhal otobüs seferleri konduğunu ve arızanın 8:50’de giderildiğini ifade etti.Bu arada 08:56’da frenlerin kilitlendiğini ve Duaçınarı’nda 25 dakikalık bir duruş olduğunu öğrendik.

Bundan sonra gelişen olayların provakatif ve üzüntü verici olduğunu ifade eden Fidansoy, Sırameşeler’deki eylemin saatine dikkat çekerek arızanın giderilmesinden sonra yapılan müdahalelerin anlamlı olduğunu polis, güvenlik görevlileri, Güvenlik Amiri ve İstasyon görevlisi tarafından durumun sağduyulu halka izahından sonra 09:39’da trenin hareket ettiğini anlattı.

Biz Bursa olarak minibüslü günlere dönmek istemiyoruz. Trenlerin arıza yapmasını da istemiyoruz ama 4 ayrı yazılım kimlikli trenin dolaştığı raylarda bunların yaşanacağını iyi bilenlerdenim.

Hatta hurda alım diye çamur atılmak istenen son vagonların fonksiyonları ve verimlilik açısından en iyisi olduğunu da öğrendim.

Arıza ve rötarlar sevimli değildir ama işin doğasında vardır. Çare, birinin gitmesi ya da başkanın işe el atması değildir. Çare, ortak yazılım için gerekli olan 50 milyon liralık bütçenin bakanlıktan onaylanıp alınmasındadır.

Hep söylüyorum ve biliyorum kızıyorlar ama hangi Milletvekili bu konuda emek harcamıştır diye sorsam cevabını verecek 18’de 1 bulamam. Bursa milletvekilliği hemşeri günleri takip etmek değildir. Bursa’nın en özel günlerinde bile bulunmayan vekiller, derdine mi çare bulacak ?