Emekli Fizik Öğretmeniyim. Şu an Yozgat Dernek Başkanıyım ve aynı zamanda Bursa İl Dernekler Federasyonu Başkan Yardımcılığını yapmaktayım. Kayınvalidem Nezaket Ergüven, 8 yıldan beri kanser hastası ve acı ıstırap içerisinde. Acıları iyice artınca, 1 Şubat (Perşembe günü ben Ankarada’yken) Medicalpark Hastanesi’nde kanser tedavisi görmek üzere Dr. Murat Arslan Bey’in hastası olarak yatırıldı.

DOKTORA HABER VERİN

3 Şubat Cumartesi günü öğleden sonra da (toplantı halindeydim) eşim beni aradı ve ‘Yetiş annemi kaybediyoruz, çok kötü durumda’ dedi. Bunun üzerine eşime, en kısa zamanda orada olacağımı, o zamana kadar kat görevlilerine durumu iletmesini ve doktora haber vermelerini söyledim. 

MÜDAHALE EDİLMEDİ

Ancak beni tekrar arayan eşim, kat görevlilere durumu aktardığı halde, tek doktor olduğundan hiç bir şekilde annemize müdahale edilmediğini söyleyerek acil hastaneye gitmem gerektiğini söyledi. İki saat sonra Kent Meydanı’nda bulunan Medicalpark Hastanesi’ne vardığımda ve 2. katta bulunan 233 No’lu odaya girdiğimde gördüm ki kayınvalidem can çekişiyor, can alıp can veriyor…

...AMA BİZ BİLGELENDİRİYORUZ

O arada gördüğüm üç tane delikanlı, genç görevliye “Evladım müdahale edin lütfen, hastamızı kaybediyoruz” deyince “Haberimiz var. Doktor Bey şu an dışarıda ve bizler kendisine dakika dakika, saat saat, beti benzinin sarardığını veya solduğunu kısacası burada olup biten her şeyle ilgili bilgi veriyoruz!” dedi…

112’Yİ ARADIM

“Peki bilgi veriyorsunuz da, sanal ortamda verilen bu bilginin kime ve neye yararı var. Doktor acil bir durumda, ki şu an durum acil, can çekişen hastama nasıl müdahale edecek? Burada bilgi akışı değil, doktor gerekli. Nöbetçi bir doktorunuzu yok mu” diye sorunca da “Var bir tane beyefendi. O da anastezi uzmanı ve şu anda ameliyathanede olduğundan çağıramayız” cevabını alınca 112’yi aradım. Doğal olarak 112 “Hastanede olan bir hastaya müdahale edemeyiz. O yüzden sorunu orada çözmelisiniz” cevabı verdi.

YOĞUN BAKIMA ALDILAR

Olup bitene daha fazla dayanamayıp Sağlık İl Müdürlüğünü, yetkilileri ve Basını aradım. Bunun üzerine üst kurumlara ve özellikle basına bilgi verdiğimi gören görevliler ameliyathanedeki doktoru getirdiler. Hastamızın durumunu gören doktor ‘hasta gidiyor’ dedi ve hemen yoğun bakıma aldılar ve şu an annemiz hala yoğun bakımda yatıyor.

NEDEN İKİNCİ DOKTOR YOK?

Tüm bunları anlatmamanı sebebine gelince: Medicalpark gibi büyük ve özel bir hastanede nasıl oluyor da ikinci bir doktor yok!? Veya yasa buna müsaade etmediği için 2. doktor yoksa, en azından kritik durumlarda çağırabilecek, anlaşmalı bir doktor alınamaz mı? Geç müdahaleden dolayı belki de biz annemizi kaybedebilirdik veya hala kaybedebiliriz…

CAN KAYBI YAŞANMAMASI İÇİN…

Bizim arzumuz diğer annelerin ve hastaların, özel veya devlet hastanelerinde can kaybı olmaması ve anında müdahale edilmesi için ekstradan bir doktor bulundurulması yönündedir. Yoksa ne Medacalpark Hastanesi’yle veya herhangi bir başkasıyla alıp veremediğimiz bir durum söz konusu değil. Tek isteğimiz toplumun ve oradaki yöneticilerin daha duyarlı olmasıdır.

HANİ PARA ALINMIYORDU…

Keza her ne kadar kanser hastalarından para alınmadığı söylense de, her gece için 450 TL yazılıyor. O zaman biz bir geceye 450 TL ödüyor isek neden ikinci bir doktor yok, hayret içerisindeyiz. Bu nedenle agazete yetkililerine, size şükranlarımı arz ediyorum. Minnettarım. Dilerim bu konuda yapılacak haberler bundan sonraki hastalara biraz daha özen gösterilmesini sağlar. Bunun dışında hiçbir beklentim yok.

Saygılarımla

Ahmet ARSLAN

 Alınan paraların hakkı verilmeli

2-3 senedir Türk Telekom Avea hat kullanıcısıyım. Ailemle beraber toplam 5 hattımızda Avea’da. Fakat Yıldırım Eğitim Mahallesi’nde, merkez bir yerde, Avea hattımız evimizden çekmiyor. Evimizden çekmediği gibi de cama çıksanız dahil telefonda sürekli hat kesilmelerine maruz kalıyoruz.

MAHALLENİN BAŞINDA ÇEKİYOR

Telefonla konuşmak isteyen olursa mahallenin başına gitmek durumunda kalıyor. Bu durum uzun yıllardır mevcut. Müşteri hizmetlerine şikayet bıraktık ve her zaman aldığımız cevabı aldık. Baz istasyonu kullanıcılara yetersiz geldiğinden dolayı çekimde sorun yaşanıyormuş. Bu sorunun uzun zamandır olduğunu söylememize rağmen bize gelen yanıt yine bu oldu!

REKLAMLAR YALAN MI?

Şimdi kafamda deli sorular mevcut. Yıldırım gibi merkez bir yerde telefon çekmiyor ve telefonun çekmesi için mahallenin başına gitmemiz gerekiyor. Peki dağda bir yerde kaybolsak telefonumuz çekmese ne yapacağız? Güya reklamlarda barım barım “4G hızında çekim gücü çekmediğimiz yer yok” diye caka satmayı biliyorlar.

AİLECEK 'AVEA'DAN VAZGEÇTİK

Türk Telekom gibi bir firmanın bu tür konulara bir an önce çözüm bulması gerekiyor. Aldıkları paraların hakkını vermesini istiyoruz. Bu saatten sonra Avea ile bağlantılı olan tüm hatlarımı değiştireceğim. Avea almak isteyen ve soran olursa da diyeceğim şudur; teknolojinin nimetlerinden faydalanamayan bir kurumdan hat alınmaz…

Abdullah ASLANTÜRK

 ***

 Bu nasıl bir durak düzeni!?...

Sayın Büyükşehir Belediyesi ve BURULAŞ Yönetimi. Şehrimizde bulunan durakların bir çoğunun kesinlikle düzenlenmesi gerektiği inancındayım. Hele hele Heykel Atatürk Caddesi’nden aşağıya inen yoldakiler acil düzenlenmeli.

DURAĞI BULANA KADAR…

İlginç bir şekilde Sönmez İş Merkezi’nin yanından başlayan duraklar maşallah Cumhuriyet Caddesi’ne kadar iniyor. Ve hangi otobüsün hangi durakta durduğunu bulanana kadar zaten otobüsünüz çoktan geçmiş oluyor!

BAŞKA HİÇ BİR YERDE YOK!

Belirtmek isterim ki Türkiye’yi olduğu gibi dış ülkelerden de bir çoğunu gezdim ancak buna benzer uygulama ve durak şekli pek göremedim. Durak dediğiniz bir yerde, bilemediniz iki yerde olur ve tüm otobüsler o durakta durur yolcusunu alır ve ilerler. Trafiğin zaten çekilmez hale gelen şehrimizde bir de durak sıkıntısı fazla oluyor. Dikkate alınmasını önemle rica ederim.  

Saygılar

Hakan Temiz