Kuruluşundan bugüne kalitesinden ödün vermeyen, sürekli ürün çeşitliliğini artıran, tüketici
memnuniyetine büyük önem veren ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) İhracat Şampiyonları
listesinde son 14 yılda 7 kez ihracat şampiyonu olan Marmarabirlik, yurtdışı pazarını genişletmektedir.
2023 yılında Katar, Filistin, Senegal ve Belarus’ u ekleyerek ihracat yaptığı ülke sayısını 63’e çıkaran
Marmarabirlik, kuruluşunun 70. yılında ihracat yaptığı ülke sayısını arttırmayı hedefliyor. Yönetim
Kurulu Başkanı Hidamet Asa konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:

Marmarabirlik’ten ortaklarına 630 milyon liralık ödeme Marmarabirlik’ten ortaklarına 630 milyon liralık ödeme

f2-5 ‘’İhracatımızın 4
bin tonlar seviyesinde olduğu 2010 yılından bu yana Marmarabirlik olarak çok yol kat ettik. Başta
Yönetim Kurulu, Genel Müdürlük makamı ve tüm çalışanlarımızla birlikte dış pazar payımızı
arttırmak için büyük gayret gösterdik. Aldığımız ödüller ihracata verdiğimiz önemin en büyük
göstergesidir. Yurtiçinde sektörün tartışmasız lideri konumunda bulunan Marmarabirlik, aynı
başarısını yurtdışı pazarında da göstermektedir. Aranan marka haline gelen Marmarabirlik, bu sene
Bosna Hersek, Özbekistan gibi ülkelere önceki yıllar ile kıyaslandığında ciddi bir ihracat miktarına
ulaşmıştır. 2024 yılında etnik ve duygusal bağlarımız olan Türkmenistan, Tacikistan, Azerbaycan,
Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Rusya bölgesinde Kırım, Çeçenistan, Yakutistan, Tataristan,
Dağıstan ve Moğolistan hedef ülkeler arasına eklenmiştir. Öncelikli hedefimiz bu ülkelerde ürün
çeşitliliğimizi arttırarak miktar olarak büyümektir. Sektörün en önemli oyuncularından biri olan ve
global bir marka haline gelen Marmarabirlik ürünleri Avrupa pazarında; Lidl, Real, Metro, Migros,
Alberthein, Bingo, Rusya’da Azbuka,Vkusa, Asya’da Korzinka, Avusturalya’da Coles, Amerika
pazarında ise Walmart gibi ulusal zincir market raflarında tüketici ile buluşturulmuştur.’’
“Marmarabirlik’in geleceği ihracattır’’ diyen Hidamet Asa, “Göreve geldiğimiz günden bugüne
yönümüzü daha çok satışa ve ihracata çevirdik. Gelinen bu süreçte toplam satışlarımızın içinde ihracat
miktarı % 25’ler seviyesine ulaştı. 1954 yılında kurulan Marmarabirlik ülkemizde kooperatifçiliğin
gelişmesine öncülük etmiş ve değer kazandırmıştır. Marmarabirlik olarak 70. kuruluş yıldönümünde
hedefimiz; ihracat yaptığımız ülke sayısını 63’den 70’e çıkarmak ve 2024 yılında 35 Milyon dolar
ihracat rakamına ulaşmaktır’’ ifadelerini kullandı.
Geçtiğimiz günlerde İhracat Müdürlüğü ile yapılan yılsonu değerlendirme toplantısıyla ilgili
açıklamalarda bulunan Başkan Asa, “İhracatımızı arttırmak için ekip arkadaşlarımızla birlikte yoğun
bir şekilde çalışıyoruz. Eğer toplam satışların içerisinde % 40 ihracat hedefine ulaşma başarısını
yakalarsak, Marmarabirlik hem büyüyecek hem de üreticinin ürünü değer kazanacaktır. 2023 takvim
yılında yapılan ihracat ve ihraç kayıtlı yurtdışı satışlarımız bir önceki yıla göre miktar olarak % 25
artmış ve 28 milyon Dolar olarak gerçekleşmiştir’’ diye konuştu.

Kaynak: Bülten

Editör: Stajyer1 Stajyer1