SON DAKİKA
Hava Durumu

#marmarabirlik

A Gazete - marmarabirlik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, marmarabirlik haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Marmarabirlik'den büyük hedef Haber

Marmarabirlik'den büyük hedef

Kuruluşundan bugüne kalitesinden ödün vermeyen, sürekli ürün çeşitliliğini artıran, tüketici memnuniyetine büyük önem veren ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) İhracat Şampiyonları listesinde son 14 yılda 7 kez ihracat şampiyonu olan Marmarabirlik, yurtdışı pazarını genişletmektedir. 2023 yılında Katar, Filistin, Senegal ve Belarus’ u ekleyerek ihracat yaptığı ülke sayısını 63’e çıkaran Marmarabirlik, kuruluşunun 70. yılında ihracat yaptığı ülke sayısını arttırmayı hedefliyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: ‘’İhracatımızın 4 bin tonlar seviyesinde olduğu 2010 yılından bu yana Marmarabirlik olarak çok yol kat ettik. Başta Yönetim Kurulu, Genel Müdürlük makamı ve tüm çalışanlarımızla birlikte dış pazar payımızı arttırmak için büyük gayret gösterdik. Aldığımız ödüller ihracata verdiğimiz önemin en büyük göstergesidir. Yurtiçinde sektörün tartışmasız lideri konumunda bulunan Marmarabirlik, aynı başarısını yurtdışı pazarında da göstermektedir. Aranan marka haline gelen Marmarabirlik, bu sene Bosna Hersek, Özbekistan gibi ülkelere önceki yıllar ile kıyaslandığında ciddi bir ihracat miktarına ulaşmıştır. 2024 yılında etnik ve duygusal bağlarımız olan Türkmenistan, Tacikistan, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Rusya bölgesinde Kırım, Çeçenistan, Yakutistan, Tataristan, Dağıstan ve Moğolistan hedef ülkeler arasına eklenmiştir. Öncelikli hedefimiz bu ülkelerde ürün çeşitliliğimizi arttırarak miktar olarak büyümektir. Sektörün en önemli oyuncularından biri olan ve global bir marka haline gelen Marmarabirlik ürünleri Avrupa pazarında; Lidl, Real, Metro, Migros, Alberthein, Bingo, Rusya’da Azbuka,Vkusa, Asya’da Korzinka, Avusturalya’da Coles, Amerika pazarında ise Walmart gibi ulusal zincir market raflarında tüketici ile buluşturulmuştur.’’ “Marmarabirlik’in geleceği ihracattır’’ diyen Hidamet Asa, “Göreve geldiğimiz günden bugüne yönümüzü daha çok satışa ve ihracata çevirdik. Gelinen bu süreçte toplam satışlarımızın içinde ihracat miktarı % 25’ler seviyesine ulaştı. 1954 yılında kurulan Marmarabirlik ülkemizde kooperatifçiliğin gelişmesine öncülük etmiş ve değer kazandırmıştır. Marmarabirlik olarak 70. kuruluş yıldönümünde hedefimiz; ihracat yaptığımız ülke sayısını 63’den 70’e çıkarmak ve 2024 yılında 35 Milyon dolar ihracat rakamına ulaşmaktır’’ ifadelerini kullandı. Geçtiğimiz günlerde İhracat Müdürlüğü ile yapılan yılsonu değerlendirme toplantısıyla ilgili açıklamalarda bulunan Başkan Asa, “İhracatımızı arttırmak için ekip arkadaşlarımızla birlikte yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Eğer toplam satışların içerisinde % 40 ihracat hedefine ulaşma başarısını yakalarsak, Marmarabirlik hem büyüyecek hem de üreticinin ürünü değer kazanacaktır. 2023 takvim yılında yapılan ihracat ve ihraç kayıtlı yurtdışı satışlarımız bir önceki yıla göre miktar olarak % 25 artmış ve 28 milyon Dolar olarak gerçekleşmiştir’’ diye konuştu. Kaynak: Bülten

Marmarabirlik'te fiyat güncellemesi Haber

Marmarabirlik'te fiyat güncellemesi

İri dane ürünün az olması ve bu ürüne piyasada talebin çok olması, arz talep dengesi ile tüketici tercihleri de gözetilerek  bu kalibrelerde güncelleme yapıldığını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet  Asa şunları söyledi; “İri dane zeytin toplam satışlarımızın içinde büyük bir oran teşkil etmektedir. Sadece yurt dışına satışlarımızın % 80'ini iri kalibre zeytin oluşturmaktadır. Bu sebeple iri daneli zeytine olan ihtiyaç, yapılan fiyat artışının en büyük nedenidir. Ayrıca yurt içinde fire sonrası 180-201 kalibre olarak piyasaya sürülen premium ürüne talep oldukça fazla. Büyük emek harcadığımız Gold (tuz oranı % 2,5 olan) ürünün tüketiciler arasında büyük rağbet görmekte ve bu ürün  raftan düşmemesi gerekir.” Bütün kooperatif bölgelerinde geçtiğimiz yıla göre genel olarak rekoltenin düşük olduğunu ve bu nedenle her kooperatif bölgesinde ağaçta ürünün seyrek olduğunu kaydeden Asa, “Bütün bölgelerde iri dane olduğunu gözlemliyoruz. Hasat döneminin başlaması ile birlikte piyasada talebin iri taneden yana oluştuğuna tanıklık ediyoruz. Bu kalibrelerde fiyatların güncellenmesinde en büyük etken piyasa talepleridir. Ürün alım fiyatlarına baktığımızda bir önceki yıla göre orta ve ince dane fiyatlarına   % 150 artış yapılırken, iri danede bu oran  % 110’dur. Yapılan fiyat güncellemesi ile iri danedeki ortalama fiyat genel artış seviyesine gelmiştir” dedi. Üretici ortaklara da seslenen Başkan Asa, “Marmarabirlik Yönetim Kurulu üreticisine sahip çıkmıştır. Şimdi kooperatifine sahip çıkma sırası ortaklardadır. Ortaklarımız bu yıl ürünü az verirse gübre zirai ilaç limitlerinizin belirlendiği teslimat ortalamanız da düşmüş olacaktır” diye konuştu. Kaynak: Bülten

Marmarabirlik'te büyük toplantı Haber

Marmarabirlik'te büyük toplantı

Ziraat Oda Başkanları ile çok yapıcı ve faydalı bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirten Hidamet Asa, “Önümüzde yıl maliyet çalışması konusunda hasat öncesinde Ziraat Odaları ile birlikte istişare edip, ayrı ayrı değil de ortak bir açıklama yapılması konusunda mutabakata varıldı. Bu yöntemin izlenmesi hem Marmarabirlik’e hem de Ziraat Odalarına yön gösterecektir. Sayın Başkanlara ziyaretleri için teşekkür ederken, bir kez daha tüm zeytin üreticilerimize hayırlı bir hasat dönemi ve bol kazançlar diliyorum” dedi. Ziraat Oda Başkanları maliyet ve ürün alım fiyatları ile ilgili düşüncelerini paylaştı. Gemlik Ziraat Odası Başkanı Ziraat Yüksek Mühendisi Ercan Barutçuoğlu, “Gelecek yıllar açısından çok faydalı bir görüşme gerçekleştirdik. Maliyetlerdeki değişimin belli aralıklarla güncellenmesi gerektiğini vurguladık. Ortaya çıkan birim maliyetinin her zaman alım fiyatlarında belirleyici ve ana kıstas olması konusunda görüş birliğine vardık. Bunun dışında fiyatlar beklediğimiz gibi, çiftçilerimiz adına Marmarabirlik’e teşekkür ediyorum. Gemlik’te öngördüğümüz fiyatla örtüşen bir fiyat açıkladı. Yağlık zeytin olarak da değerlendirdiğimizde güzel bir fiyat olarak görüyorum. Ayrıca ödemeler konusunda Marmarabirlik’in imkanları ölçüsünde gerekli hassasiyeti göstereceğini düşünüyoruz” diye konuştu. Nilüfer Ziraat Odası Başkanı Şenol Aybey ise, “Ürün alım fiyatları gayet güzel, üreticilerimize hayırlı olsun. Marmarabirlik olmazsa bu fiyatlar 60 liraya 70 liraya düşer. Bizim bölgemiz dışında 3-4 yıldır görüyoruz, Marmarabirlik’in yarı fiyatına mal alınıyor. O yüzden üretici dostu Marmarabirlik’e özellikle bu yıl sahip çıkalım. Ödemeler konusunda üreticimiz Marmarabirlik’e destek olmalı. Marmarabirlik’in ürün alım ödemelerini kurumun imkanları doğrultusunda mümkün olduğunca erken yapacağına inanıyorum” ifadelerini kullandı. Erdek Ziraat Odası Başkanı Mustafa Saçıl, “Üretici olduğum dönemde bile ne zaman arasam Hidamet Asa’ya ulaşıyordum. İletişim konusunda herhangi bir problem yaşamadık, kendisinden Allah razı olsun. Ürün alım fiyatlarına gelince; biz de maliyet çıkarmıştık, aşağı yukarı, Marmarabirlik’in kg maliyet ile bizim çıkardığımız maliyet örtüşüyor. Açıkçası fiyatları biraz daha aşağıda bekliyordum ama gerçekten üreticinin yüzünü güldü, fiyatlar çok güzel. Allah bereket versin, hayırlı bir sezon diliyorum. Marmarabirlik için ne gerekiyorsa biz Erdek Ziraat Odası olarak yapmaya hazırız” şeklinde konuştu. Mudanya Ziraat Odası Başkanı Erdoğan Yıldız, “Ürün alım fiyatları tatmin edici ve maliyetleri kurtaracak bir fiyat. Oda olarak temennimiz, ödemelerle ilgili Marmarabirlik’in imkanları doğrultusunda mümkün olduğunca üreticiye destek olunması, tabii ki bir de Birliğin gerçeklerini de unutmamak gerek. Marmarabirlik bizim kurumumuz ve ülkemizin önemli bir değeri. Üreticimiz için Marmarabirlik’in geleceğini de düşünmek zorundayız” dedi. İznik Ziraat Odası Başkanı Vahit Mutlu, “Benim gördüğüm fiyatlardan herkes memnun. Marmarabirlik üreticinin sigortası, bunu her zaman gösterdi. Marmarabirlik olmadığını düşünün, bu fiyatlar hayal olur. O yüzden üreticimizin de kurumlarına sahip çıkacağına inanıyorum. Bütün odalar ile birlikte aynı kriterlerle maliyet hesabı çıkartılması mantıklı olacaktır. Böylece oluşabilecek spekülasyonların önüne geçilecek ve ürün alım fiyatları da daha gerçeğe yakın olacaktır” dedi. Bandırma Ziraat Odası Başkanı Süleyman Dönmez, “Marmarabirlik bizim Birliğimiz. Birlik güçlü olacak ki üreticiye destek olsun. Diğer zeytin bölgelerinde alım fiyatlarına baktığımızda Marmarabirlik’in üretici açısında ne kadar önemli olduğunu çok daha iyi görüyoruz. Bu buluşma vesilesi ile ürün alım kampanyasının tüm zeytin üreticilerine hayırlı olmasını diliyorum” diye konuştu. Kaynak: İHA

Marmarabirlik kampanyasında fiyatlar belli oldu Haber

Marmarabirlik kampanyasında fiyatlar belli oldu

Marmarabirlik'te 2023-2024 iş yılı kampanyasında ürün alım fiyatları belli oldu. Marmarabirlik Yönetim Kurulu’nun almış olduğu karar doğrultusunda; tavan fiyat 180 dane 110 lira, 190 dane 105 lira, 200 dane 100 lira, taban fiyat 380 dane 47 lira ve yağlık zeytinin kilogram fiyatı ise 45 lira olarak belirlendi. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Piyasa şartları, yüzde 61,53 yıllık enflasyon oranı, 1 kilo zeytinin üretim maliyeti ve arz-talep dengesi gözetilerek ürün alım fiyatları belirlenmiştir. Marmarabirlik'in ilgili birimlerince yapılan çalışmada 1 kilo zeytinin üretim maliyeti ortalama 30,44 liradır. Marmarabirlik'in ortalama alım fiyatının 65-70 lira olacağı tahmin edilmektedir. Bu sezonu çok temkinli hareket edilmesi gereken bir yıl olarak görüyoruz. Ekonomik şartlar ve faiz oranlarının yüksek olması sebebiyle piyasada farklı alıcıların çok az olacağını öngörüyoruz. Marmarabirlik piyasada tek alıcı olarak kalacaktır." Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak zeytin üreticisini koruyup kollayan ve üretimde devamlılığı sağlayan bir anlayışla görev yaptıklarını vurgulayan Asa, "Ürün alımlarına geçtiğimiz yıl yüzde 150, bu yıl da yüzde 142 artış yapılmış, Marmarabirlik üreticisine sahip çıkmıştır. Şimdi kooperatifine sahip çıkma sırası üreticidedir" dedi. "Geleceğimizi tüketmeyelim" "Maliyetin üzeri üreticimiz için kazançtır. Birçok tarım ürününde fiyatlar gerilemiş olmasına rağmen tarımsal üretimde her yıl fiyatı artan ve fiyatı hiç düşmeyen tek ürün zeytindir" diyen Hidamet Asa, sözlerini şöyle sürdürdü: "Nitekim 2023/2024 ürün alım kampanyasında yine üreticimizi korumak ve üretimde devamlılığı sağlamak için geçtiğimiz yıl ortalama yüzde 150 fiyat farkı ile ürün alımı yapılmıştı. Aslında geçtiğimiz yıl aldığımız ürünün satışında aynı oranda fiyat farkı oluşmamıştır. Tüketici tarafını da düşünmemiz gerekir. Yüksek fiyatla ürün alıp, satamazsak kurumun geleceğini yok ederiz. Piyasa gerçekleri dışında vereceğimiz fiyatlarla geleceğimizi tüketmeyelim." "Zor bir yıl olacak" Zor bir yılın kendilerini beklediğini belirten Başkan Hidamet Asa, "Enflasyonist ortamda üreticisinin yanında olan Marmarabirlik son iki yılda ortaklarına sahip çıkmıştır. Üreticilerimiz de bu sene ürün vererek kooperatiflerine sahip çıkmalıdır. Çünkü ortaklarımızın gübre, zirai ilaç, akaryakıt ve sigorta desteklerini kooperatiflerinden sağladıkları unutulmamalıdır. Bu yıl öngörü yapmakta zorlanacağımız bir yıldır. Bu sebeple Marmarabirlik'in zarar görmemesi gerekir. Eğer zarar görürse piyasaları regüle edemez, gelecek yıllarda üretici de büyük zarar görür" dedi. "Küçülmeye gitmeyeceğiz" Marmarabirlik olarak ekonomik şartlar sebebiyle küçülmeye gitmeyeceklerini kaydeden Başkan Asa, "Küçülmek yerine aksine büyümek için gerekli adımları atmak istiyoruz. Tüm sektörlerde olduğu gibi bizim de ana prensiplerimizden biri sürekliliktir. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak günü değil, geleceği düşünerek hareket ediyoruz" ifadelerini kullandı. Kota uygulanmayacak Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu kampanya döneminde de kota uygulanmayacağını belirten Asa, "Ortaklarımız verdikleri rekolte beyanı kadar kooperatiflerine ürün verebileceklerdir. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak şimdiden gelecek seneyi düşünüyoruz. 2024/25 ürün alım kampanyasında rekoltenin çok yüksek olacağını öngörüyoruz. Bir sonraki yıl arz fazlalığı oluşmaması için iyi bir ürün alım planı yapmak ve daha çok ürün satmak zorundayız" diye konuştu. Alım ve ödeme planı Marmarabirlik, 2023/2024 iş yılı ürün alım kampanyasında yağlık olmak üzere 2 milyar 500 milyon lira alım bütçesi yaparken, ürün bedelleri on beş günlük periyotlarda yüzde 50'si peşin olarak yapılacak. Geri kalan ödemeler, ürün alım kampanyasından sonra belirlenecek ve ortaklara duyurulacaktır. Ürün alımlarına, kooperatif yönetim kurulu yetki ve sorumluluğunda 24 Ekim 2023 tarihinden itibaren başlanılmıştır. Kaynak: İHA

Lisanslı depoculuk masaya yatırıldı Haber

Lisanslı depoculuk masaya yatırıldı

Dünya genelinde ve Türkiye’de lisanslı depolama hizmetlerinin tarım ürünleri için giderek daha fazla tercih edilmeye başlandığını ifade eden Acar şunları söyledi: “Salamura siyah zeytin ve zeytinyağının depolanması ve ticaretinde gerek fiziksel altyapısı, “ gerekse teknik ve bilgi donanım yönünden öncü konumda olan Marmarabirlik ve Birliğe bağlı 8 kooperatifin ortağı olduğu bir Anonim Şirket kurulmuştur. Bu şirket MARMARABİRLİK TARIM ÜRÜNLERİ LİSANSLI DEPOCULUK A.Ş dir. Zeytin sektöründe Türkiye’de ve dünyada ilk lisanslı depo olma ünvanını taşıyan şirketimiz 2011 yılından bugüne faaliyetlerini sürdürmektedir.  Türkiye’de lisanslı depolama hizmetleri de son yıllarda gelişmeye devam etmektedir. Serbest piyasa ekonomisinin gereği olan ürün borsaları ile birlikte çalışmakta olan Lisanslı Depoculuk Sistemi: tarım ürünlerine olan yönelik ticareti kolaylaştıran, tarımsal ürünler için yurtiçinde yaygın bir depolama sistemi meydana getiren, mudilere ürünlerinin emniyet ve kalitesi ile ilgili güvenilir muhafaza sağlayarak, pazar alanını genişleten, piyasalarda fiyat istikrarının oluşmasına yardımcı olan ve ekonomide kayıt dışılığın önlenmesinde önemli bir araç olan çağdaş bir yapıyı oluşturmaktadır. Ürünlerin depolanması, saklanması, ve nakliyesinde yaşanan sorunların azaltılması, ürünlerin kalitesinin korunması ve tedarik zinciri yönteminin daha verimli ve güvenli hale getirilmesi açısından Lisanslı Depolar çok önemlidir. Bu açıdan Lisanslı Depoların artırılması Türk tarımı için çok önem arz etmektedir.” TÜRK TARIMI İÇİN ÖNEMİ Bursa Ticarete Borsasını temsilen Emrah Silmez çalıştayda yaptığı konuşmada Lisanslı Depo kullanımının artırılmasının Türk tarımı için önemi dikkat çekti. Çalıştaya video konferans sistemi ile katılan Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi Başkanı Mustafa Tan, iklim koşularına bağlı olarak tarım ürünlerinin fiyatlarında dalgalanmalar meydana geldiğini, üreticinin mağdur olmaması için depolama hizmetinin büyük önem arz ettiğini ifade etti. Üründe kalitenin rekabet için artırılması gerektiğini vurgulayan Tan, zeytinyağında tahşişin önüne geçmek için Tarım ve Orman Bakanlığı ile işbirliği içerisinde olduklarını da söyledi. Marmarabirlik Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Ertaş lisanslı depoculuk deneyimi ile ilgili ayrıntılı bir sunum yaptı. TÜRİB Genel Müdür Yardımcısı Necla Küçükçolak ise Türib Elüs piyasası işlem ve takas süreci hakkında bilgiler verdi. Diğer tarım ürünlerinde olduğu gibi zeytin ve zeytinyağı sektöründe lisanslı depoculuğun daha da yaygın hale gelmesi için gerçekleştirilen bu çalıştayın gelecek adına projeksiyon görevi göreceğini vurguladı. Nano Lab.Grubu Şube Müdürü Melike Akanaras, Nanolab’ın zeytin yetkili sınıflandırıcılığı ile ilgili yaptıkları çalışmalar hakkında ayrıntılı bilgi verdi. KAYNAK:MARMARABİRLİK BASIN BÜLTENİ

Vatandaş Marmarabirlik kalitesini tanıyacak Haber

Vatandaş Marmarabirlik kalitesini tanıyacak

2010 yılından bu yana Marmarabirlik’in birçok ilklere imza attığını ifade eden Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Diyanet İşleri Başkanlığından zeytin üreticisine verilen destekle ilgili şunları söyledi: “2018 yılından bu yana Mehmetçiğimizin zeytin, zeytinyağı ve ezme ihtiyacı Marmarabirlik tarafından karşılanmaktadır. Diyanet İşleri Başkanlığımız ile yaptığımız anlaşma çerçevesinde umre ve hac vazifesini yerine getirecek vatandaşlarımızın da zeytin ihtiyacını Marmarabirlik karşılayacaktır. Zeytin üreticisinin yanında olan Diyanet İşleri Başkanlığımıza 30 bin zeytin üreticisi ortağımız adına teşekkür ediyoruz. Hedefimiz Türk hacılarımızla birlikte dünyanın çeşitli ülkelerinden hac vazifesini eda etmek üzere Mekke'ye gelen bütün hacı adaylarını Marmarabirlik markası ve kalitesiyle tanıştırmaktır.” Marmarabirlik’in ülkemizde kooperatifçiliğin örnek kuruluşlarından biri olduğunu belirten Hidamet Asa, “1954'ten bu yana zeytin ve zeytinyağı sektörünün lider kuruluşu olan Marmarabirlik, bir şahıs firması değildir, kooperatif markasıdır, üretici kuruluşudur. Hac ve umre görevini ifa etmek üzere Mekke ve Medine’ye giden vatandaşlarımız yapılan bu anlaşma ile Marmarabirlik kalitesi ile tanışacaklardır. Bundan sonraki hedefimiz Kredi ve Yurtlar Kurumunda kalan yüz binlerce öğrencimizi Marmarabirlik ürünleri ile buluşturmaktır” dedi. Hidamet Asa, “Amacımız Marmarabirlik’in marka değeri ve bilinirliğini her geçen gün daha da artırmaktır. Gelecek nesillere daha güçlü bir kooperatif bırakmaktır” diyerek sözlerini tamamladı. Kaynak:İHA

Marmarabirlik üreticinin yüzünü güldürdü Haber

Marmarabirlik üreticinin yüzünü güldürdü

2022/2023 ürün alım kampanyasında 1 milyar 362 milyon TL tutarında 55 bin 500 ton ürün alımı yapan Marmarabirlik, bugüne kadar ortaklarına 1 milyar 11 milyon TL tutarında ödeme yaptı. Ürün bedellerinin yüzde 50’sini kampanya içinde peşin olarak ödeyen Marmarabirlik, üreticiye destek olmak amacıyla kalan ürün bedeli alacaklarının yüzde 50’sini 3 Mart 2023 tarihinde ödedi. Marmarabirlik, kalan ürün bedellerinin tamamını 14 Nisan Cuma günü ödeyeceğini açıkladı. Saat 00.00’dan itibaren ödemelerin ortakların Ziraat Bankası hesaplarına aktarılacağı bildirildi. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “Yapılacak 351 milyon TL ödemeyle birlikte ortaklara borcumuz kalmayacaktır. Yapılan ödemeyi bir başarı değil, sınav olarak görüyoruz. Sebebi de bu kampanya döneminde 1 milyar 362 milyon TL ürün bedeli, 110 milyon TL kimyasal gübre dağıtımı, 60 milyon TL zirai ilaç olmak üzere toplamda 1 milyar 532 milyon TL nakit çıkışı olmuştur. Şartların zorlanmaması gerekir. Eğer Marmarabirlik’in düzenli bir şekilde üreticiye destek vermesini istiyorsak, kurumun mali yapısı güçlü olmalıdır. Mali yapısı ne kadar güçlü olursa üreticisine o kadar çok destek olur” dedi.  20 YILIN EN YÜKSEK REKOLTESİ 2022/23 iş yılı ürün alım kampanyasını genel olarak değerlendiren Asa şunları söyledi: “Marmarabirlik Yönetim Kurulu, son 20 yılın en yüksek rekoltesinin olduğu böyle bir yılda üreticimize sıkıntı yaşatmadan 55 bin 500 ton ürün almış ve işin üstesinden gelmiştir. Genel olarak firmaların finansa erişimde sıkıntı yaşadığı ve likidite sorununun olduğu bu dönemde Marmarabirlik üreticisini mağdur etmemiş, bugüne kadar olduğu gibi bu ürün alım kampanyasında da ortaklarının yanında olmuştur. Ürün bedelleri yapılan bu ödemeyle birlikte tamamlanmış olacaktır. Şimdi sırada işin satış kısmı var. Hem yurt içi hem de yurt dışı satışlarla birlikte Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yılı olan 2023 yılında hedefimiz 2 milyar 500 milyon lira ciro elde etmektir.” İHA

Marmarabirlik’ten 61 milyon TL’lik ödeme Haber

Marmarabirlik’ten 61 milyon TL’lik ödeme

Marmarabirlik 6 Ocak 2023 Cuma günü, 17 Aralık - 30 Aralık tarihleri arasında teslim ettiği ürün bedellerinin % 50’sinin karşılığı olarak ortaklara 61 milyon TL ödeme yapacak. Ortaklar bu gece saat 00:00’dan itibaren 5.dilim ödemelerini Ziraat Bankası ATM’lerinden alabilecekler. Bu ödeme ile birlikte ortaklara toplam 623 milyon TL ödeme gerçekleştirilmiş olacak. Marmarabirlik alımların başladığı 21 Ekim 2022 tarihinden bugüne kadar Gemlik çeşidi, su tipi ve yağlık dahil olmak üzere 55 bin ton ve 1 Milyar 355 milyon TL tutarında alım gerçekleştirdi. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “Marmarabirlik tarihine geçecek 2022/2023 iş yılı ürün kampanyasında; 76 bin ton rekolte beyanı gelmesine rağmen kota uygulaması yapılmamış, ürün alım fiyatları  üreticinin yüzünü güldürmüş, dolu afetinden zarar gören üreticilerimize ilaveten kg başına 2 TL destek verilerek mağduriyetleri de giderilmiştir.  Üreticisi için bütün riskleri göze alan Yönetim Kurulumuz zorlu şartların üstesinden gelmeyi başarmıştır. 2022/2023 iş yılı ürün alım kampanyasının sonuna doğru geldiğimiz şu günlerde, üreticimizin önemli girdi kalemlerinden olan zirai ilaç, gübre ve akaryakıt desteği için hazırlıklar başlanmıştır” dedi. Marmarabirlik’in 2022 yılında 1 Milyar 470 milyon TL ciroya ulaştığını belirten Başkan Asa şunları söyledi: “Marmarabirlik 2010 yılından bu yana yaptığı yatırımların meyvelerini toplamaktadır. Son 12 yılda  gerek ekonomik, gerekse kurumsallaşma adına büyük atılım gerçekleştiren ve ülkemizde kooperatifçiliğin örnek kurumlarından biri olarak gösterilen Marmarabirlik’in bu başarısı ekip çalışmasının göstergesidir.  Marmarabirlik’in büyümesi ortaklarımızın da refah seviyesini artırmakta, zeytin üretiminin daha da büyümesine olumlu katkılar sağlamaktadır. Marmarabirlik zeytin üretiminde devamlılığı sağlayan bir kurum olmuştur.”

Marmarabirlik’ten 162 milyon liralık ödeme Haber

Marmarabirlik’ten 162 milyon liralık ödeme

2022-2023 ürün alım kampanyasına 21 Ekim tarihinde başlayan Marmarabirlik bugüne kadar yağlık dahil 40 bin 232 ton ve 1 milyar 24 milyon lira tutarında ürün alımı gerçekleştirdi. Ortaklara 19 Kasım - 2 Aralık tarihleri arasında teslim ettiği ürün bedellerinin yüzde 50’sinin karşılığı olarak 9 Aralık 2022 Cuma günü (yarın) 162 milyon lira ödeme yapılacak. Ortaklar saat 00.00’dan itibaren 3.dilim ödemelerini Ziraat Bankası ATM’lerinden alabilecekler. Bu ödeme ile birlikte ortaklara toplam 412 milyon TL ödeme yapılmış olacak. Bu yılın hem üretim hem de ekonomik anlamda önemine vurgu yapan Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “2022-2023 ürün alım kampanyası; gerçekleşecek rekolte, alınacak ürün miktarı ve en önemlisi de ürün alım fiyatları bakımından Marmarabirlik tarihine geçecek bir kampanyadır” dedi. “Marmarabirlik kota uygulasaydı?” “Zeytin üretiminde alın terinden daha kıymetli emek yoktur” diyen Asa, “Enflasyonist baskıdan kaynaklı üreticilerimizi mağduriyetini gidermek ve gelen yüksek rekolte beyanı rağmen, kota uygulaması yapılmamıştır. Kota uygulaması yapılmış olsaydı serbest piyasada ürün daha ucuza alınmak istenecekti. Bu kampanya döneminde üreticimiz için bütün riskleri alan Marmarabirlik Yönetim Kurulumuz muhtemel yaşanacak mağduriyetleri önlemek için kota uygulaması yapmamıştır” ifadelerini kullandı. Zeytin ürün alım fiyatlarında çok büyük artışların yaşandığına dikkat çeken Asa şunları söyledi: Geçtiğimiz yıl tavan fiyat 20 liraydı, bu yıl 54 lira. Üretim maliyetine baktığımızda 1 kilo zeytinin üretim maliyeti 11 lira olmasına rağmen Marmarabirlik ortalama alım fiyatımız 30 lira civarındadır. Piyasada diğer alıcıların olmaması nedeniyle ürünün tamamı Marmarabirlik'e gelmektedir. Alım tutarının da 1 milyar 500 milyon lira olarak gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz. 2010 yılında Marmarabirlik'te değişimle başlayan süreç, gelişim ve büyüme ile devam etmektedir.” Ülkemizde bugüne kadar örneği görülmemiş bir hasat dönemi yaşandığını kaydeden Hidamet Asa, “Sofralık zeytin üretiminde Türkiye 2022 yılında dünya birincisi konumuna gelmiştir. Faaliyet bölgemizde gerçekleşen hasat ve rekolteye baktığımızda öngörü yapmakta zorlanıyoruz. Kuraklık ve farklı iklimsel sebeplerden dolayı sofralık zeytin üretiminde bölgesel farklılıklar yaşanmaktadır. Bu da belirsizliği beraberinde getirmektedir. Bütün bu gelişmelere rağmen geçmişte olduğu gibi bugün de Marmarabirlik üreticisinin yanında olmuştur” diyerek sözlerini tamamladı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.