SON DAKİKA
Hava Durumu

#ihracat

A Gazete - ihracat haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, ihracat haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Otomotivde ihracat rekoru Haber

Otomotivde ihracat rekoru

OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “Geçen yılın son ayında da 3,2 milyar dolar ile bugüne kadarki en yüksek aralık ayı ihracatına ulaştık. Geçen yılın tamamında da hedeflerimizi de geçerek tüm zamanların ihracat rekorunu kırdık. Çifte rekora imza atan tüm ihracatçı firmalarımızı tebrik ederim” dedi.   Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, Türkiye otomotiv endüstrisi 2023 yılında bir önceki seneye kıyasla %13 artışla 35 milyar dolar ihracat gerçekleştirerek tüm zamanların rekoruna ulaştı. Geçen yılı ülke ihracatının da lideri olarak tamamlayan sektörün payı ise %15,8 oldu. Sektör, aralık ayında da %1,1 artışla 3 milyar 176 milyon dolar ihracat yaparken yine ilk sırada yer aldı. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “Geçen yılın son ayında 3,2 milyar dolar ile bugüne kadarki en yüksek aralık ayı ihracatına ulaştık. Geçen yılın tamamında da tüm zamanların rekor ihracatını gerçekleştirdik. Çifte rekora imza atan tüm ihracatçı firmalarımızı tebrik ederim” dedi.   Geçen yılın tamamında tedarik endüstrisinde yüzde 9 artış oldu Geçen yıl en büyük ürün grubu olan Tedarik endüstrisinin ihracatı bir önceki seneye göre %9 artarak 14 milyar 154 milyon USD, tüm otomotiv ihracatından aldığı pay ise %40,4 oldu. Aynı dönemde Binek otomobiller ihracatı %19, Otobüs-Minibüs-Midibüs ihracatı %57 ve Çekiciler ihracatı %22 artarken, Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı ise %3 geriledi. Türkiye otomotiv sektörünün en büyük pazarı olan Almanya’ya 2023 yılında da %11 artışla 4 milyar 854 milyon USD ihracat yapıldı. Geçen yılın tamamında Fransa’ya %33, İtalya’ya %21,5 İspanya’ya %34, Polonya’ya %21, Slovenya’ya %21, Belçika’ya %13, Rusya Federasyonu’na %42, Romanya’ya %28, Hollanda’ya %30 ihracat artışı, Amerika Birleşik Devletleri’ne ise %29 ihracat düşüşü oldu. Geçen yıl en büyük ülke grubu olan ve %68,3 pay alan AB Ülkelerine de 23 milyar 921 milyon USD ihracat yapıldı. Bu dönemde, Bağımsız Devletler Topluluğu Ülkelerine %28 ihracat artışı Kuzey Amerika Serbest Ticaret Bölgesine%22,5 ihracat düşüşü yaşandı.   Tedarik endüstrisi aralıkta da lider ürün grubu Geçen yılın son ayında en büyük ürün grubu Tedarik endüstrisi ihracatı ise 1 milyar 109 milyon USD oldu. Binek Otomobiller ihracatı %1 düşerek 1 milyar 96 milyon USD, Eşya Taşımaya Mahsus Motorlu Taşıtlar ihracatı 506 milyon USD, Çekiciler ihracatı 140 milyon USD, Otobüs-minibüs-midibüs ihracatı %44 artarak 289 milyon USD olarak gerçekleşti. Tedarik Endüstrisinde en fazla ihracat yapılan ülke olan Almanya’ya ihracatta %3 oranında düşüş görülürken, yine önemli pazarlardan Rusya Federasyonu’na %2, ABD’ye %9, İtalya’ya %13 ihracat düşüşü yaşandı. Romanya’ya %56, Çekya’ya %32, Fas’a %50 ihracat artışı oldu.  Binek otomobillerde önemli pazarlardan İtalya’ya %19, İspanya’ya %66, Polonya’ya %24, Cezayir’e %100, Hollanda’ya %179 ihracat artışı, Fransa’ya %18, Slovenya’ya %45, İsrail’e %44, Belçika’ya %34, Portekiz’e %58 ihracat düşüşü kaydedildi.  Eşya Taşımaya Mahsus Motorlu Taşıtlarda ise Birleşik Krallık’a %18, Slovenya’ya %84, Belçika’ya %23, Almanya’ya %41 İspanya’ya %95 ihracat artışı görülürken, Fransa’ya %30, ABD’ye %100 ihracat düşüşü gerçekleşti. Otobüs Minibüs Midibüs ürün grubunda ise İtalya’ya %49, Almanya’ya %84, İspanya’ya %254 ihracat artışları yaşandı.   Fransa, aralıkta en büyük pazar Aralıkta ülke bazında en büyük pazar Fransa olurken, bu ülkeye 407 milyon USD’lik ihracat oldu. Almanya 378 milyon USD’lik ihracat rakamı ile ikinci büyük pazar olurken, artış oranı da geçen yılın aynı ayına göre %6 arttı. İtalya’ya da %4,5 artışla 330 milyon USD ihracat oldu. Diğer pazarlardan İspanya’ya %59, Slovenya’ya %16, Romanya’ya %16, Cezayir’e %988, Hollanda’ya %71, Mısır’a %51 ihracat artışı yaşanırken, Fransa’ya %20, Belçika’ya %15, ABD’ye %17, İsrail’e %43, Portekiz’e %31 ihracat düşüşü oldu.     AB Ülkelerine aralıkta yüzde 0,5 artış Geçen ay Avrupa Birliği Ülkeleri %66 pay ve 2 milyar 94 milyon USD ile ülke grubu bazında ihracatta ilk sırada yer aldı. AB ülkelerine yönelik ihracat %0,5 arttı. Diğer Avrupa Ülkeleri %12,5 pay ile ülke grupları arasında ikinci sırada yer alırken, bu ülke grubuna yönelik ihracat %7 arttı. Afrika Ülkelerine %49 ihracat artışı, Ortadoğu Ülkelerine %20, Bağımsız Devletler Topluluğu Ülkelerine %15 ihracat düşüşü kaydedildi. Kaynak: Belediye Bülteni

Marmarabirlik'den büyük hedef Haber

Marmarabirlik'den büyük hedef

Kuruluşundan bugüne kalitesinden ödün vermeyen, sürekli ürün çeşitliliğini artıran, tüketici memnuniyetine büyük önem veren ve Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) İhracat Şampiyonları listesinde son 14 yılda 7 kez ihracat şampiyonu olan Marmarabirlik, yurtdışı pazarını genişletmektedir. 2023 yılında Katar, Filistin, Senegal ve Belarus’ u ekleyerek ihracat yaptığı ülke sayısını 63’e çıkaran Marmarabirlik, kuruluşunun 70. yılında ihracat yaptığı ülke sayısını arttırmayı hedefliyor. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: ‘’İhracatımızın 4 bin tonlar seviyesinde olduğu 2010 yılından bu yana Marmarabirlik olarak çok yol kat ettik. Başta Yönetim Kurulu, Genel Müdürlük makamı ve tüm çalışanlarımızla birlikte dış pazar payımızı arttırmak için büyük gayret gösterdik. Aldığımız ödüller ihracata verdiğimiz önemin en büyük göstergesidir. Yurtiçinde sektörün tartışmasız lideri konumunda bulunan Marmarabirlik, aynı başarısını yurtdışı pazarında da göstermektedir. Aranan marka haline gelen Marmarabirlik, bu sene Bosna Hersek, Özbekistan gibi ülkelere önceki yıllar ile kıyaslandığında ciddi bir ihracat miktarına ulaşmıştır. 2024 yılında etnik ve duygusal bağlarımız olan Türkmenistan, Tacikistan, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Rusya bölgesinde Kırım, Çeçenistan, Yakutistan, Tataristan, Dağıstan ve Moğolistan hedef ülkeler arasına eklenmiştir. Öncelikli hedefimiz bu ülkelerde ürün çeşitliliğimizi arttırarak miktar olarak büyümektir. Sektörün en önemli oyuncularından biri olan ve global bir marka haline gelen Marmarabirlik ürünleri Avrupa pazarında; Lidl, Real, Metro, Migros, Alberthein, Bingo, Rusya’da Azbuka,Vkusa, Asya’da Korzinka, Avusturalya’da Coles, Amerika pazarında ise Walmart gibi ulusal zincir market raflarında tüketici ile buluşturulmuştur.’’ “Marmarabirlik’in geleceği ihracattır’’ diyen Hidamet Asa, “Göreve geldiğimiz günden bugüne yönümüzü daha çok satışa ve ihracata çevirdik. Gelinen bu süreçte toplam satışlarımızın içinde ihracat miktarı % 25’ler seviyesine ulaştı. 1954 yılında kurulan Marmarabirlik ülkemizde kooperatifçiliğin gelişmesine öncülük etmiş ve değer kazandırmıştır. Marmarabirlik olarak 70. kuruluş yıldönümünde hedefimiz; ihracat yaptığımız ülke sayısını 63’den 70’e çıkarmak ve 2024 yılında 35 Milyon dolar ihracat rakamına ulaşmaktır’’ ifadelerini kullandı. Geçtiğimiz günlerde İhracat Müdürlüğü ile yapılan yılsonu değerlendirme toplantısıyla ilgili açıklamalarda bulunan Başkan Asa, “İhracatımızı arttırmak için ekip arkadaşlarımızla birlikte yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Eğer toplam satışların içerisinde % 40 ihracat hedefine ulaşma başarısını yakalarsak, Marmarabirlik hem büyüyecek hem de üreticinin ürünü değer kazanacaktır. 2023 takvim yılında yapılan ihracat ve ihraç kayıtlı yurtdışı satışlarımız bir önceki yıla göre miktar olarak % 25 artmış ve 28 milyon Dolar olarak gerçekleşmiştir’’ diye konuştu. Kaynak: Bülten

UİB'de ekim bilançosu açıklandı Haber

UİB'de ekim bilançosu açıklandı

UİB’in 2023 ekim ayı ihracat rakamları açıklandı. Ekim ayındaki ihracatı 3.2 milyar dolar olan UİB’in, 10 aylık ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15.2’lik artışla 29 milyar 964 milyon 201 bin dolar oldu. Ekim ayı ihracat verilerini değerlendiren UİB yetkilisi, “Gerek jeopolitik gerekse global ekonomideki risklere rağmen tüm pazarlarda ihracatı artırma odaklı çalışmalarımız sürüyor” dedi. OİB'in ihracatı ekim ayında 2.6 milyar dolar Ekim ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 17’lik artışla 2 milyar 655 milyon 335 bin dolar ihracat gerçekleştiren Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) ocak-ekim dönemi ihracatı, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 16.8’lik artışla 24 milyar 698 milyon 595 bin dolar oldu. UTİB'in ihracatı ekimde 110 milyon dolar oldu Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), ekim ayında 110 milyon 424 bin dolar ihracata imza attı. UTİB'in ocak-ekim dönemdeki ihracatı ise 1 milyar 72 milyon 361 bin dolar olarak gerçekleşti. UHKİB'ten ekimde 63.6 milyon dolar ihracat Ekim ayında, 63 milyon 624 bin dolar ihracata ulaşan Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği'nin (UHKİB), yılın 10 aylık dönemindeki ihracatı ise 831 milyon 707 bin dolar seviyelerinde gerçekleşti. UMSMİB'in ihracatı ekim ayında 27.8 milyon dolar Ekim ayında 27 milyon 884 bin dolar ihracat yapan Uludağ Meyve Sebze Mamulleri İhracatçıları Birliği (UMSMİB), ocak-ekim döneminde 235 milyon 386 bin dolar ihracat gerçekleştirmiş oldu. UYMSİB'ten ekimde 20.7 milyon dolarlık ihracat Ekim ayında, 20 milyon 769 bin dolar ihracat gerçekleştiren Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB), yılın ilk 10 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 38’lik artışla 169 milyon 513 bin dolar seviyelerinde dış satışa imza attı. Kaynak: İHA

İhracat ekonomik dalgalanmadan etkilendi mi? Haber

İhracat ekonomik dalgalanmadan etkilendi mi?

Ezgi Özdaş İhracat faaliyetleri gösteren sektörlerin ve bunlara bağlı olan alt sektörlerin kıyasla değişim oranlarını ifade eden Türkiye İstatistik Kurumu’na ait Dış Ticaret Endeksleri istatistikleri açıklandı. 2023 yılının ağustos ayına dair verilerin de yer aldığı istatistiklerde gıda, içecek ve tütün, ham maddeler ve yakıtlar sektör ve alt sektörler de yer aldı. Verilere göre 2023 yılının ağustos ayında gıda, içecek ve tütünde değişim oranı yüzde 9,4 oldu. Genel verilerde ise b rakam yüzde 3,4 olarak gerçekleşti. Canlı hayvanlar ve gıda maddelerinde yüzde 11,7 oranında değişim yaşanırken içki ve tütünde -18,7 oranında değişim gerçekleşti. Yakıt hariç hammaddelerin oluşturduğu sektörde ise değişim oranı ağustos ayı için yüzde 7,2 olurken akaryakıt hariç yenilmeyen ham maddelerde bu rakam yüzde -1,5 oldu. Diğer sektör ve alt sektörlerde ise rakamlar şu şekilde gelişti: Hayvansal, bitkisel ve sıvı yağlar, mumlar:   Yüzde -19,3 Yakıtlar:                                                                  Yüzde 28,3 İmalat (Gıda, içecek ve tütün hariç):               Yüzde 0,3 Başka yerde belirtilmeyen kimya sanayi ve buna bağlı sanayi ürünleri             Yüzde 3,8 Başlıca sınıflara ayrılan işlenmiş mallar:        Yüzde -9,8 Makinalar ve taşıt araçları:                                Yüzde 10,2 Çeşitli mamul eşya:                                            Yüzde -0,4 SITC'de başka bir yerde sınıflandırılmayan mallar:                                  Yüzde 91,0

Otomotivde ihracat arttı Haber

Otomotivde ihracat arttı

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, Türkiye otomotiv endüstrisi eylül ayında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %2,6 artış ile 2 milyar 822 milyon dolar ihracat yaptı. Türkiye ihracatında ikinci sırada yer alan endüstrinin aldığı pay da %14,7 oldu. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “Bu yıl ocak-eylül döneminde ihracatımız 25 milyar 620 milyon USD oldu. En büyük pazarımız Avrupa Birliğinde yaşanan daralmaya rağmen yıl sonu hedefimizi gerçekleştireceğimize inanıyoruz” dedi. Tedarik endüstrisinden 1,2 milyar dolar ihracat Eylülde en büyük ürün grubu Tedarik endüstrisi ihracatı 1 milyar 203 milyon USD olurken, Binek Otomobiller ihracatı %4 azalarak 776 milyon USD, Eşya Taşımaya Mahsus Motorlu Taşıtlar ihracatı 402 milyon USD, Çekiciler ihracatı 192 milyon USD ve Otobüs-Minibüs-Midibüs ihracatı da %104 artışla 213 milyon USD oldu. Tedarik Endüstrisinde en fazla ihracat yapılan ülke olan Almanya’ya ihracatta %2 oranında düşüş görülürken, yine önemli pazarlardan Rusya Federasyonu’na %15, İspanya’ya %24, Romanya’ya %33, Fas’a %24 ve Birleşik Krallık’a %14 artış yaşandı. Binek otomobillerde önemli pazarlardan olan Fransa’ya %31, İtalya’ya %66, Cezayir’e %100, Slovenya’ya %26, Bulgaristan’a %46 ihracat artışı, buna karşılık Birleşik Krallık’a %36, İspanya’ya %35, Belçika’ya %36, İsrail’e %52, Fas’a %68 ihracat düşüşü yaşandı. Eşya Taşımaya Mahsus Motorlu Taşıtlarda Birleşik Krallık’a %16, İtalya’ya %25, Almanya’ya %55, ABD’ye %99 ihracat düşüşü görülürken, Slovenya’ya %90, Fransa’ya %70, Avustralya’ya %179 ihracat artışı kaydedildi. Otobüs-Minibüs-Midibüs ürün grubunda ise Fransa, İtalya, Almanya, İspanya ve ABD’ye ihracat artışı oldu. Almanya’ya 397 milyon USD ihracat Eylülde yine en fazla ihracat yapılan ülke olan Almanya’ya 397 milyon USD’lik ihracat kaydedildi. Fransa 350 milyon USD’lik ihracat rakamı ile ikinci büyük pazar olurken, bu ülkeye yönelik otomotiv ihracatı geçen yıla göre %30 oranında arttı. Üçüncü büyük pazar olan İtalya’ya da %35 artışla 277 milyon USD ihracat yapıldı. Yine önemli pazarlardan Slovenya’ya %34, Rusya’ya %14, Romanya’ya %36, Hollanda’ya %24 ihracat artışı yaşanırken, Birleşik Krallık’a %20, Amerika Birleşik Devletlere %23 ve İsrail’e %37 ihracat düşüşü yaşandı. AB Ülkelerine ihracat yaklaşık 2 milyar dolar Ülke grubu bazında en büyük Pazar olan ve %68 pay alan AB ülkelerine yüzde 9 artışla 1 milyar 916 milyon USD ihracat yapıldı. Diğer Avrupa Ülkeleri %10,5 pay ile ülke grupları arasında ikinci sırada yer alırken, bu ülke grubuna yönelik ihracat %22 azaldı. Afrika Ülkelerine yönelik ihracat %25 arttı. Kaynak: Bülten

E-Ticaretin kalbi Bursa'da attı Haber

E-Ticaretin kalbi Bursa'da attı

WORLDEF E-Ticaret Vakfı'nın organize ettiği Bursa E-Ticaret ve E-İhracat Eğitim Konferansı’nda e-ticaret ve e-ihracatın geleceği masaya yatırıldı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı koordinasyonunda görev yapan Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) ev sahipliğinde düzenlenen WORLDEF E-Ticaret Vakfı'nın organize ettiği Bursa E-Ticaret ve E-İhracat Eğitim Konferansı’nda e-ticaret ve e-ihracatın geleceği konuşuldu. Konferansın açılışını WORLDEF Ventures Grup Pazarlama Direktörü Sedat Ateş yaparak, Bursa'nın e-ticaret ve e-ihracat alanında sunabileceği potansiyele dikkat çekti. Ateş, "Etkinlik oldukça verimli geçti. Katılımcıların ilgisi ve etkileşimi, beklentilerimizin üzerindeydi. Etkinlik süresince, iş dünyasının güncel gelişmeleri, stratejileri ve geleceğe yönelik öngörülerimizi paylaştık. Etkinlik esnasında canlı networking yaptık. Ayrıca, katılımcıların sorularını yanıtlamak ve daha fazla bilgi sağlamak için elimizden gelenin en iyisini yaptık. Katılımcılarımızın, bu etkinlikler sayesinde yeni bilgiler edinip iş dünyasında daha başarılı olmalarını umuyoruz. Bu bizi Antalya etkinliği için daha da heyecanlandırıyor. Antalya etkinliği, 23-25 Ekim tarihleri arasında gerçekleştirilecek ve bu tarihlerde katılımcılarımıza hem eğitici hem de keyifli bir deneyim sunmayı hedefliyoruz" dedi. BEBKA Genel Sekreteri Prof. Dr. Zeki Durak, Bursa'nın Türkiye'de e-ticaret sıralamasına dikkat çekerek dördüncü sıradaki konumunun sadece başlangıç olduğunu, şehrin bu alandaki potansiyelinin çok daha fazla olduğunu vurguladı. Uludağ İhracatçı Birlikleri Uzmanı İsmail Samet Eser ise e-ihracatın ekonomik faydalarını ve devlet teşviklerini, katılımcılara daha verimli iş modeli oluşturma perspektifiyle sundu. Verilen bilgiye göre; WORLDEF ANTALYA etkinliğinde e-ticaret ve e-ihracat sektöründen 5 bin katılımcı bekleniyor. 3 gün sürecek olan etkinlikte çalıştaylar, workshoplar, oturumlar ve B2B eşleşmeler yapılarak ülke ekonomisine katkı sağlanması amaçlanıyor. Dışarıdan katılımcılara açık olacak etkinlik, katılımcılara networking imkanları sağlayacak. Kaynak: İHA

İthalatta sektör farkı Haber

İthalatta sektör farkı

Ezgi Özdaş İthalat ve ihracatta dünyada önemli bir merkez konumunda bulunan ülkemizde ticareti hareketlilik gün geçtikçe artıyor. Ülkemize dışarda ithal edilen çok çeşitli alanlardaki ürünler ve hizmetler ekonomideki canlılığı da taze tutuyor. Peki faaliyet türlerine göre en fazla ithalat hangi alanda gerçekleşti? Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre 2022 yılında Tarım, ormancılık ve balıkçılık ürünlerinde 15,545,691 dolar değerinde, Madencilik, taş ocakçılığı 11,137,279 dolar değerinde, imalat sanayi 260,293,854 dolar değerinde, gıda ürünleri 10, 354,778 dolar değerinde, içecekler 955,567, tütün ürünleri 384,029 dolar değerinde, tekstil 6,041,355 dolar değerinde ihracat rakamına sahip oldu. Diğer faaliyet türlerine göre ihracat rakamları ise şu şekilde gerçekleşti: Giyim eşyası   2 479 847 Deri ve ilgili ürünler 1 521 011 Kereste, ağaç ürün. ve mantar ürün.(mobilya hariç); 719 421 Kağıt ve kağıt ürünleri - 5 719 324 Basım ve kayıt hizmetleri - 21 048 Kok ve rafine petrol ürünleri - 22 943 971 Kimyasallar ve kimyasal ürünler - 45 903 312 Temel eczacılık ürünleri ve müstahzarları – 5 464 567 Kauçuk ve plastik ürünler – 6 357 617 Diğer metalik olmayan mineral ürünler- 2 828 898 Ana metaller -   56 621 905 Fabrikasyon metal ürünler, makine ve ekipmanlar hariç – 5 274 642 Bilgisayarlar ile elektronik ve optik ürünler – 16 116 261 Elektrikli teçhizat – 12 078 747 Başka yerde sınıflandırılmamış makine ve ekipmanlar – 26 617 463 Motorlu kara taşıtları, treyler (römork) ve yarı treyler (yarı römork): 20 845 670 Diğer ulaşım araçları - 6 298 903 Mobilya - 532 604 Diğer mamul eşyalar - 4 202 916 Elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme - 476 547 Su temini; kanalizasyon, atık yönetimi ve iyileştirme faaliyetleri: 11 693 863

İşte en fazla satış yapan sektörler Haber

İşte en fazla satış yapan sektörler

Ezgi Özdaş Dünya ticaretine üretim ve dağıtım faaliyetleriyle yön veren ülkelerden biri olan Türkiye’de firmalar birçok alanda faaliyet göstererek bu alanda iç ve dış ticarette kendini göstermeyi ve büyümeyi sürdürüyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2022 yılına ait yayımladığı verilerde tarım, ormancılık ve balıkçılık, madencilik ve taş ocakçılığı, imalat, elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı, su temini, kanalizasyon, atık yönetimi ve iyileştirme faaliyetleri, inşaat, ulaştırma ve depolama, konaklama ve yiyecek hizmeti faaliyetleri, bilgi ve iletişim, gayrimenkul faaliyetleri, mesleki, bilimsel ve teknik faaliyetler, idari ve destek hizmet faaliyetleri, eğitim, insan sağlığı ve sosyal hizmet faaliyetleri ve kültür, sanat, eğlence, dinlence ve spor gibi birçok kalemden elde edilen girdiler dikkat çekti. Net satışlardan alınan sektör girdilerinden elde edilen veriler şu şekilde sıralandı: Tarım, ormancılık ve balıkçılık 2022: 152,878,216 bin TL 2021: 82 750 691 bin TL Madencilik ve taş ocakçılığı 2022: 283,477,669 bin TL 2021: 140 764 073 bin TL İmalat 2022: 9,797,554,854 bin TL Elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı 2022: 2,082,240,349 bin TL 2021: 641 295 763 bin TL Su temini, kanalizasyon, atık yönetimi ve iyileştirme faaliyetleri 2022: 86,390,934 bin TL 2021: 48 344 306 bin TL İnşaat 2022: 1,133,044,102 bin TL 2021: 619 403 704 bin TL Ulaştırma ve depolama 2022: 2,382,083,109 bin TL 2021: 835 460 975 bin TL Konaklama ve yiyecek hizmeti faaliyetleri 2022: 490,700,102 bin TL 2021: 189 636 282 bin TL Bilgi ve İletişim 2022: 434,344,948 bin TL 2021: 252 008 614 bin TL Gayrimenkul faaliyetleri 2022: 111,369,365 bin TL 2021: 51 400 463 bin TL Mesleki, bilimsel ve teknik faaliyetler 2022: 369,586,077 bin TL 2021: 188 338 390 bin TL İdari ve destek hizmet faaliyetleri 2022: 588,391,187 bin TL 2021: 252 050 873 bin TL Eğitim 2022: 51,090,228 bin TL 2021: 31 842 452 bin TL İnsan sağlığı ve sosyal hizmet faaliyetleri 2022: 145,195,636 bin TL 2021: 83 192 751 bin TL Kültür, sanat, eğlence, dinlence ve spor 2022: 29,694,386 bin TL 2021: 13 437 711 bin TL

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.