Uludağ Üniversitesi’nden çok güzel bir haber aldık dün.

Uludağ Üniversitesi Göz Hastalıkları Anabilim Dalı öğretim üyeleri Uzm. Dr. Sertaç Argun Kıvanç, Doç. Dr. Berna Akova Budak, göz hastalıkları alanında yeni araştırmaların ilk kez sunulduğu dünyanın en büyük göz hastalıkları kongrelerinden olan “Görmeyi ve Göz Hastalıklarını Araştırma Derneği - The Association for Research in Vision and Ophthalmology (ARVO)-2017” kongresinde sundukları “Polikliniklerde tanı amaçlı kullanılan göz damlalarının kontaminasyonu: Farkında mıyız?” başlıklı bildiriyle “Hot Topic” unvanına layık görüldü.

Yani ‘en gözde’ bildiri olarak kabul edildi.

Bu unvanı değerli kılan ne biliyor musunuz?

Tam 6 binin üstündeki çalışmanın içinden sıyrılmış olması.

Uzm. Dr. Sertaç Argun Kıvanç, ayrıca çalışmalarını katılımcılara sunanlar arasında en başarılı iletişimci anlamına gelen “Communicator” unvanını almaya hak kazandı.

Her yıl Amerika Birleşik Devletleri’nde düzenlenen kongreye bu yıl, Uludağ Üniversitesi’ni temsilen Uzm. Dr. Sertaç Argun Kıvanç ve Doç Dr. Berna Akova Budak üç çalışmayla katılırken, projede ayrıca Uludağ Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ahmet Ali Yücel ve Anadolu Üniversitesi’nden Prof. Dr. Merih Kıvanç da yer aldı. 

Başarılarından dolayı proje ekibini kutluyorum.

Juniokids’e Avrupa’dan ‘Bronz Etiket’

Bu aralar keyfim yerinde.

Çünkü uluslararası başarı haberi peş peşe geldi.

Bunlardan biri Uludağ Üniversitesi Göz Hastalıkları Ana Bilim Dalı hocalarından, ikincisi ise ‘bebe çocuk konfeksiyonu’ sektöründen.

Şöyle ki, bebe çocuk konfeksiyonu sektöründe ‘Juniokids’ kurumsal markası adı altında Uluslararası Rekabeti Geliştirme Projeleri (Ur-Ge) yürüten kümelenme grubunun ortaya koyduğu performans, Avrupa Küme Analizleri Sekretaryası tarafından ‘Bronz Etiket’le ödüllendirildi.

Bu ödül bence bebe çocuk konfeksiyon sektörü için önemli başarıdır. Aynı zamanda Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından hayata geçirilen kümelenme çalışmalarının meyve vermeye başladığının da bir göstergesi.

Bu ödülün ‘bronz’u olduğuna göre demek ki ‘gümüş’ü ve ‘altın’ı da vardır. İleriki dönemlerde neden olmasın!

Bu ödülle, kümelere özel açılan AB proje çağrılarına başvurular yapılabilecek ve yüzde 75 ila 100 arası desteklerden faydalanabilecek.

Ur-Ge üyeleri, Avrupa’daki diğer kümelerle ortak projeler de yürütebilecek. Kümenin uluslararasılaşması için ilk adım olan bu ödül, aynı zamanda Juniokids markasının tanıtımına da büyük katkı sağlayacak. Ayrıca Juniokids aldığı ‘Bronz Etiket’ unvanı ile Türkiye’de bu etikete sahip 2 kurumdan biri oldu.

Tebrikler…

Mersin’in geleceğine Bursalı Faveo imzası

Türkiye’nin önde gelen markalarının kurumsallaşma yolculuğuna partnerlik yapan Bursalı Faveo ile Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) işbirliğinde düzenlenen ‘Geleceğin Yöneticileri Sertifika Programı’ yaklaşık bir ay süren eğitim programlarının ardından son buldu.

Programın oldukça verimli geçtiğini söyleyen Faveo Eğitim ve Danışmanlık Genel Müdürü Barış Gül, “Geleceğin yöneticileri, şirketlerinin geleceğe yönelik ihtiyaçlarını tespit ederek doğru tespitler yapabilen ve uygulayabilen kişiler olmalı. Bu noktada MTSO Akademi ile düzenlediğimiz programın, firmaları rakiplerine ve emsallerine göre avantajlı konuma getireceğini düşünüyoruz” diyor.

Katılımcılara; aile şirketlerinde kurumsallaşma, uluslararası pazarlama ve satış, etkili zaman yönetimi, dijital pazarlama ve e-ticaret, finansçı olmayan yöneticiler için finans ile SGK mevzuatı ve temel iş hukuku eğitimleri verildi.

Bu arada aile şirketlerinin kurumsallaşmaya daha fazla önem vermesi gerektiğinin altı çiziliyor.