Yıllardır var olan Çarşamba dolmuşlarını epeydir kullanmıyordum. Ve geçtiğimiz gün 2 Şubat 2018 (Cuma), Altıparmak’tan (Arap Parkı yanı) Kent Meydanı’na (çoğu zaman olduğu gibi) kaldırıldıklarından bihaber, dolmuş taksiyle gitmek istedim. Yarım saate yakın ‘bir türlü gelmeyen Çarşamba dolmuşlarını’ bekledikten sonra mecburen taksiye bindim ve gitmem gereken yere öyle varabildim. Ertesi günü 3 Şubat 2018 (Cumartesi) öğrendim ki aslında dolmuşlar epeydir kaldırılmış olduğundan o gün ben soğukta boşuna beklemişim.

MECBUR KILINMIŞIZ

Bu davranışla belli ki Büyükşehir Belediyesi (eski başkan Recep Altepe zamanında) ‘Ya bizi kullan ya da bizi kullan’ demiş!.. Ve de bu durumda, vatandaşın Altıparmak’tan Kent Meydanı’na gitmesi için tüm şehri dolaşmak ve de akşam trafiğini çekmek zorunda bırakıldığımızı göz ardı etmiş. Merak ettim. Şimdi Belediye tüm bunları yaparken, alışılmış ulaşım vasıtalarını kaldırırken vatandaşına eziyet mi ediyor yoksa hizmet mi?

HALBUKİ İŞİMİZİ GÖRÜYORDU

Çarşamba dolmuş taksileri yıllar yılı vatandaşa en iyi şekilde hizmet veriyor ve gitmemiz gereken yerlere en kısa şekilde ulaşmamızı sağlıyordu. Güzergahı çıkarken Fomara’dan, inerken de Altıparmak’tan olan dolmuş taksiler fazlasıyla işimizi görüyordu. Şimdi ise Heykel’e çıkarken de Fomara’dan otobüse veya İpekböceği’ne binmek gerekecek.

ANLAM VEREMEDİM

Son olarak belirtmek istiyorum. Yıllarca halka hizmet etmiş, şehrimizle özdeşleşmiş olan Çarşamba dolmuşlarımızın eski belediye başkanı tarafından neden kaldırıldığına asla anlam veremedim. Anlayamadığım diğer bir durum da, neden Büyükşehir Belediyesi vatandaşın ulaşımını kolaylaştırmak yerine sürekli zorlaştırıyor. Neden halkın nakti yetmezmiş gibi şimdi de vakti zorlanıyor.

BAŞKAN AKTAŞ’TAN RİCAMDIR

Belirli bir süre önce göreve gelen Büyükşehir Belediye Başkanı olan Sayın Alinur Aktaş’tan eski taksi dolmuşların yeniden faaliyete geçmesi çok önemli ricamdır. Şayet bu gerçekleşirse sadece ben değil, birçok vatandaş rahat nefes alacak. Kaldı ki şehrimizle özdeşleyen bazı değerlerin yok olması ayrı bir hüzün veriyor.  Yetkililerin cevabını ve bu hususları tekrar gözden geçirmelerini gerekli düzenlemeyi yapmalarını çok çok rica ediyorum.

Saygılarımla

Yeliz Esen Bursagaz ve fatura ödemeleri

Günümüzde vatandaşlar tüm işlemleri internet üzerinden rahatça gerçekleştirebilirken, gelin görün ki Bursagaz’a fatura ödemesi oldukça zor. Bankadan ödemek isteseniz işlem ücreti kesiliyor!..

FAZLA PARA ÖDEMEYE MECBUR MUYUM?

Sormak istiyorum Sayın Bursagaz yetkililerine; faturamı ödemek için, durduk yere, fazladan para ödemeye mecbur muyum?

BELİRLİ BANKALARLA ÇALIŞILIYOR

Bursagaz’a ait web sayfasından ödeme yapmaya kalksam, o zaman da görüyorum ki sadece belirli bankalara ait ödeme kanalları mevcut. Örneğin Türkiye Finans’a ait bir kart ile ödeme yapamıyorum.

2 YILDIR TELEFONLAR HEP ARIZALI

Diyelim ki telefon ile ödeme yapmaya kalktınız. Bu sefer de yüksek ihtimal telefon ile ödeme arızalı deniliyor. En azından son 2 yıldır bu telefon nedense artık, hep arızalı.

YA ENGELLİ VATANDAŞLAR NE YAPACAK?

Hadi ben veya başka vatandaşlar, bir şekilde ödemeyi gerçekleştirebiliriz. Ya görme engelli bir vatandaşımız faturasını ödemek istediğinde ne yapmalı?

EKSİKLER TAMAMLANMALI

Engelli veya engelsiz, herkes istisnasız müşteri hizmetlerini arayarak ödeme yapabilmeli. Tüm kurumlar hizmet verirken biraz daha geniş kapsamlı düşünmeli ve işlemleri zorlaştırmak yerine aksine kolaylaştırmalı. Sayın Bursagaz yetkililerinden ricam bu eksikleri tamamlamaları yönündedir.

 Saygılarımla

Barış GÜVEN Özel halk otobüsleri ve müşteri memnuniyeti

 Ulaşımla ilgili sıkıntılar bir türlü bitmek bilmiyor. Aksine her gün üzerine bir tane ve bir tane daha ekleniyor. Bazılarını birleştirip yetkililerin huzuruna sunuyorum, bazılarını da bugünkü yazımda olduğu gibi tek olarak yer veriyorum. Tek amacımın da köşemin de icap ettirdiği gibi ulaşımda karşılıklı memnuniyetin ve uzlaşmanın sağlanması isteğimin olduğunun altını da önemle çizmek istiyorum. Her zaman olduğu gibi elçiye zeval olmaz deyip yine mağdur olduklarını anlatan iki yazıyı sayın yetkililerin dikkatine sunuyorum.

Bir yıldan bu yana istisnasız her gün Bağlarbaşı Esentepe’den B13 nolu otobüsle yolculuk yapıyorum. Ancak son zamanlarda birkaçtır tekrarlanan bir durum var ki iyiden iyiye can sıkıyor ve insanı çileden çıkarmaya yetiyor. Bu yüzdendir ki aracılığınızla bu durumu yetkililere bildirmek istiyorum. Umarım dikkate alınır ve bir çözüm yolu bulunur. 

ÜST ÜSTE YOLCULUK YAPILIYOR

Demem o ki; her metro geldiğinde bir otobüs geliyor ve yolcuları alıp hareket ediyor. Ve yukarıda da belirttiğim gibi bir kaçtır aynı durum tekrarlanıyor. İki metro geçtikten sonra anca o vakit otobüs geliyor. Dolayısıyla biriken yolcular otobüse sığamıyor ve ister istemez bir gerginlik ve kargaşa oluşuyor. Deyim yerindeyse insanlar üst üste yolculuk yapmak zorunda kalıyor.

ŞOFÖR İSE AZARLIYOR!

Bundan rahatsız olan yolcular bir defasında yağmurun da şiddetini arttırmış olmasının verdiği gerginlikle şoföre bu durumun nedenini sordu. Bunun üstüne otobüs şoförü “Keyfimizden mi gelmiyoruz, size de zaten yaranılmıyor, gidin kime şikayet ederseniz edin, işinize gelmiyorsa evlerinize taksiyle gidin” gibi sözler sarf edip yolcuyu azarlamaktan hiç mi hiç çekinmiyor, hatta bir yerden sonra sanırım kendi kendini gaza getiriyor ve bağırmaya başlıyor. Ancak öyle böyle bir bağırma olmadığının da önemle altını çizmek isterim.

GERİYE ÇİRKİN BİR TABLO KALDI

Millet isyan etse de haksızlığa maruz kalmış olsa da azarlandıkları şoförle mecburen evlerine ulaşmak adına yolculuğunu yaptı geriye de işte bu çirkin ve insanlık dışı tablo kaldı. Kıssadan hisse, yolcu vaktinde gelmesi gereken otobüse binip evine rahatça ulaşması gerekirken, hem durakta soğukta bekledi ve üşüdü, üstüne de promosyon olarak bir güzel horlandı, aşağılandı ve azar işitti.

OTOBÜSLER HOR KULLANILIYOR

Ayrıca şoförlerin otobüs kullanma şekline ve de otobüslerin eskimişliğine dikkat çekmek istiyorum. Sanki insan taşımıyormuşçasına kullandıkları araçlarda bir gün kendi soyadlarından insanlar olabileceğini de saygılarımla hatırlatmak istiyorum. Ve bu otobüslerin herkes gibi ben de artık çoktan yenilenmesi gerektiği inancını taşıyorum. Pis ve kırık dökük otobüsler hem sağlık açısından hem de eski ve yıpranmış olduklarından her açıdan tehlike saçıyor.

YENİ OTOBÜSLERDEN BİZE DE VERİLSİN 

Dolayısıyla otobüslerin yenilenmesini ya da bizim hattımıza da yenilenmiş otobüslerden en azından bir tane bile tahsis etmelerini yetkililerden çok çok rica ediyorum. Ayrım yapılmamasını isterken dilerim bu tür durumlar daha fazla yaşanmaz ve insanlar paralarını verdikleri araçlarda azarlanmaz, gereksiz haksızlıklara uğramaz. Gerekli uyarıların yapılması dileğimle saygıyla ilgililerin dikkatine mağduriyetimizi sunuyorum.

Asiye ÇELİKYörükali ‘Özel’ mağduru

Sayın Büyükşehir Belediyesi, belirtmek isteriz ki özel halk otobüsleri fazlasıyla sıkıntılı. Örneğin (30.01.2018) Özel Halk Otobüsü B36C, Yörükali seferine gelmedi. Halbuki köyümüzden dışarıda çok çalışanımız var. Köyümüze gelen başka otobüs de olmadığı için, o gün çalışanlarımız işlerine çok gecikmeli olarak gidebilmişlerdir. Zaten çoğu şoförler de yolları bilmiyorlar, ancak yolculardan yardım alarak gidebiliyorlar. Yetkililerden ricamız köyümüze gelen otobüslerin seferleri aksatılmaması yönündedir. Gereğinin yapılmasını önemle arz ederiz.

Yörükali Halkı