Büyükşehir ve Osmangazi Belediyeleri’nin görevlerini yapmadığını, verdiğimiz dilekçelere uyduruk cevaplar verdiğini, belediye başkanlarının oturdukları mahallenin, Çekirge Mahallesi’nin muhtarlık yerini bilmediğini, ilgilenmediklerini, bugüne kadar bin tane proje yapmama rağmen kalıcı tek bir hizmet yapmadıklarını Başbakanlık makamına dilekçeyle belirtmiştim.

Muhtarlık binasını dünyada bir örneği olmayacak şekilde emekli maaşımla kendim yaptım. Osmangazi Belediyemiz muhtarlık yerini çok iyi bildiğini belirtip mektup yazmış. Halbuki adreste 4 yıl önceki muhtarlık yeri yazıyor. Başkanımız meğer sık sık bizi ziyaret ediyormuş… Merak ediyoruz, insan adresini dahi bilmediği yeri nasıl ziyaret eder!..

50 YILDIR HİZMET ALAMIYORUZ

Mahalle araları çöplüğe döndü. Marigold Otel, Mustafa Sokağı ve otelinin önünü otoparka çevirdi, tarihi eser binanın çökmesini bekliyor otoparka katacak. Sönmez Holding’in 30 yıl önce satın aldığı Hüsnügüzel - Selvinaz Adası harabe, perişan, sefilleri oynuyor.

Duvarını Büyükşehir boyuyor, içini Büyükşehir Belediyesi ilaçlıyor!... Gönlü Ferah Oteli’nin kaçakları caddelere taşıyor, şehrin ortası Kanal Caddesi’nde gecekondular var. Osmangazi Belediyesi şahsa özel kafeterya yaptı, Büyükşehir ve başka bir kurumun yerine; mal sahibine sanki dernek başkanıymış gibi ruhsat verildi. Sayın yetkili bu tür işler, yanlış işler. Biz Çekirgeliler 50 yıldır zaten adam gibi hizmet görmüyoruz yine görmeyebilir ancak kimsenin önünde eğilip dilenmeyeceğiz.

Teşekkürler Cahide Babacan

 50 yıl sonra Çekirge’ye belediyeler tarafından ilk yapılan kalıcı hizmet için Osmangazi Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürü Sayın Cahide Babacan Hanımefendi’ye teşekkürlerimizi sunarız. 300 hektarlık Bursa’mızın en büyük yüzölçümüne sahip mahallemiz, küçük de olsa 2. Çocuk Oyun Parkı’na kavuştu. Mahallede hizmet yapılacak yer yok, yok sit alanı, yok vakıf vs diyenlere önemle duyurulur. Demek ki varmış. Parkımız Süleyman Çıkmazı – Işık Sokak arasındadır mahalle sakinlerine duyurulur.

Saygılarımla Çekirge Mahalle Muhtarı

Coşkun Alıntaş

Müşteri memnuniyeti olmadı!

Geçtiğimiz günlerde sabah saat 10:30 sularında otobüs durağında Muradiye Memleket Hastanesi’ne gitmek için araç bekliyordum. Rahatsızlığım nedeniyle tatlı bir şeyler yemek istedim. Elimi cebime attım ve 1.5 lirayı görünce de hemen durağın arkasında bulunan Altıparmak’taki markete girdim. Cebimdeki bozuk paraya göre hemen kasanın yanındaki standa yöneldim ve bir gofret ve bir de çikolata aldım. Her ikisinin de önündeki etiketlerde 70 kuruş yazıyordu. Haliyle de hesap 1.40 olması gerekiyordu.

SAPLA SAMAN KARIŞTI

Akabinde kasada bulunan güler yüzlü kıza doğru yöneldim ve parayı uzattım. Ancak kasiyer kız vermem gereken ücreti 1.70 TL deyince şaşırdım. Bulunduğu yerden de rahatça görülebilen etiketleri işaret ederek “70 kuruş yazıyor, yanlış mı okudum yoksa” diye sordum. İtiraz ettim çünkü sonuçta herkes cebindeki parasına ve isteğine göre hareket eder… Kasiyer önce boş boş baktı, sonra ben sorumu tekrarlayınca istemeye istemeye yerinden çıktı ve iki metre mesafede olan standa gitti. “Yanlış etiket konulmuş” dedi ve ürünün iptalini gerçekleştirme kısmına geçti. Baktım ki kasiyer kızın suratı düştü, hiçbir kabahatim olmadığı halde “Kusura bakmayın, size de zahmet verdim” dedim… Ancak o güler yüzlü kız çoktan gitmiş yerine, ağız dudak büken, suratı beş karış asılmış birisi gelmişti. Halbuki ben değil, kasiyerin “Kusura bakmayın, bizim hatamız” demesi gerekirdi!... Anlaşılan sapla saman karıştı.

UYARI ŞART

Demem o ki; Kimsenin ekmeğinde değil gözüm… Derdim kimsenin başını derde sokmak da değil. Ancak saygısızlığa da tahammülüm ve uğradığım haksızlıklar karşısında susmak, göz yummak gibi bir huyum da yok. Bu yüzden onur sözü veren Onur Yönetiminden bir ricada bulunmak istedim;  “Sayın Yönetim, lütfen çalışanlarınızı uyarın ki, kendi hatalarını veya dikkatsizliklerini müşteriye yansıtmasınlar. Güler yüzlü olmasalar dahi insan olsunlar. Ha, çalışmak zor geliyorsa da evlerinde otursunlar ki gerçekten halkla iletişimi güçlü olan ve çalışmak isteyen kişilere yer bıraksınlar. Umarım gerekli uyarılar yapılacaktır ve müşteriler sabah sabah gereksiz yere demoralize edilmeyecektir.

Saygılar

Nahide Deniz

 

 BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN VE BURULAŞ’IN DİKKATİNE

Sayın şoförüm lütfen biraz daha yavaş gidin!

 CANIMIZA TAK ETTİ

Yeşilyayla Mahallesi’nde oturuyorum ve her fırsatta mahalle sakinlerinin adına aynı şikayeti dile getirip duruyorum. Ancak aramadığım yer kalmamasına rağmen değişen hiçbir şey olmadığını önemle vurgulamak istiyorum!

Merak ediyoruz, vatandaşın sesi bu kadar mı duyulmuyor?

Bu kadar mı dikkate alınmıyor…

Bu yüzden köşeniz vasıtasıyla belki bir duyanımız olur da önlem alınır ümidiyle bir de basın yoluyla sıkıntımızı duyurmak istiyorum.

Gerekirse çözüm getirilen kadar bu konuyu gerek sözlü veya basın aracılığı ile iletmeye devam edeceğimizi de şimdiden yetkililere bildirmek istiyorum. Çünkü canımızı korumaktan canımıza tak etti! Durum şu ki; caddemizden sarı otobüsler yerleşim alanına uygun olmayan süratle geçiyor bu durum da insan sağlığını ve hayatını tehlikeye atıyor. 

SANKİ FRENLERİ YOK!

Bu hızı özellikle sarı otobüs şoförleri yapıyor. Özellerde bu sorun yok. Sayın şoförlere önemle hatırlatmak istiyorum ki Tayyareci Mehmet Ali Caddesi oldukça dar bir cadde olmakla birlikte yol kenarları da otopark misali araçlarla dolunca, iyice daralıyor ve yaya mecburen kaldırım yerine yolda yürümek zorunda kalıyor. Hal böyle olunca frenleri yokmuş gibi hareket eden sarı belediye otobüsleri halk için büyük tehlike (ezilme gibi) oluşturuyor. Ancak bunun farkında oldukları halde şoförler yine de durmak nedir bilmiyor. BURULAŞ’tan ricamız gerekli uyarı yapılsın ve şoförler yerleşim alanlarını, mahalle sakinlerini göz önünde bulundurarak hareket etsin.

Saygılarımla İsmail Serbest