Bursa’nın ilk TOKİ konutu olma unvanını taşıyan Kızılcıklı Mahallesi’ndeki düzenlenmesi yapılmayan yol halkı isyan ettirdi. 2 kilometrelik yol '2015–2019 strateji planına alındı' ama hâlâ bir arpa boyu yol alınmadı. Yol artık 'Kızılcıklı yolu' değil 'Kazalar yolu' diye anılmaya başlandı. Sözün özü, bu yol, yol değil.

Nilüfer İlçesi’ne bağlı Kızılcıklı Mahallesi’nin 2. dönem muhtarı Engin Şahin’in iddiasına göre, 2006 yılında kurulan mahallenin düzenlenmeyen kavşağı ve ‘yol’suzluğu sonucu her gün trafik kazaları olmaya devam ediyor. Verdikleri onlarca dilekçeye, bildirime rağmen, bir türlü onarılmayan 2 Km’lik yola, Büyükşehir Belediyesi’nden gelen “Yolunuz 2015 -2019 yılında strateji planına alındı” cevabına isyan eden Muhtar Şahin yetkililere “Kavşağın düzenlenmesi ve yolun onarılması için daha kaç kaza olması ve illa birinin ölmesi mi gerekiyor” sorusunu soruyor… 

Kızılcıklı Mahalle Muhtarı Engin Şahin, 11 yıl önce kurulan ve ilk TOKİ binalarının yapıldığı bir mahalle özelliğini taşımanın yanı sıra, ilk yol’ları olmayan bir mahalle ‘ayrıcalığına’ da sahip olduklarını söyledi. Muhtar Şahin, “Kızılcıklı 2006 yılında kurulan ve 10 bin nüfusa sahip bir mahalle. Ancak bu rakam her gün daha da büyüyor ve kuşkusuz gelecek yıl 20 bini bulacak. Buna rağmen, ilk TOKİ’lerin yapıldığı bir mahalle ve yerleşim bölgesi de olduğumuz halde, hala yolumuz yok! Halbuki çok bizden sonra TOKİ’lere sahip olan Hamitler, Yunuseli, Gürsu ve Kestel Mahalleleri bulvar gibi yollara sahip” dedi.

İMZA KARŞILIĞI YOL

Bugüne kadar tarla sahiplerinin verdikleri imza karşılığı açılan yolla idare ettiklerini kaydeden Engin Şahin, “Belirtmek isteriz ki yolu olan hiçbir mahalleyi kıskanmıyoruz. Aksine! Çünkü yol medeniyettir ve de bir yerleşim alanının olmazsa olmazıdır. Ancak bu durum bizleri bir yandan sevindirirken, diğer yandan da mahallemiz adına üzüntü ve gelecek kaygısı duymamıza sebep oluyor. Çünkü 11 yıldan bu yana Kızılcıklı Mahallesi Sakinleri olarak hala tarla sahiplerinin vermiş olduğu imza karşılığı, hatıra binaen açılan kadastro yoluyla idare ediyoruz. Yetmezmiş gibi bir de Hasanağa, Akçalar Organize Sanayi’ye giden ağır tonajlı araçların da bu yolu kullandıkları için her gün ‘yol demek için bin şahit isteyen’ bu yolda meydana gelen kazalara maruz kalıyoruz” ifadelerini kullandı.

HERKES BİLİYOR

Kavşak ve yolla ilgili sıkıntıları yetkililerin doğrudan yerinde gördüklerini söyleyen Şahin, “Gerek kaymakamımız, Nilüfer Belediye Başkanımız Mustafa Bozbey, gerekse siyasetin önde giden isimlerinden büyüklerimiz zaman zaman mahallemize geliyor ve buradaki gelişmeye şahit oldukları kadar sıkıntıları da bizzat yerinde görüyor. Ancak ‘Yol medeniyettir’ dediğimiz halde Kızılcıklı Mahallesi’nin 2 km’lik yolu bir türlü yapılmıyor” dedi.

Olanları aklımız almıyor!

Her gün kazaların olduğu yolun ve kavşağın düzenlenmesi için yoğun çaba harcadıkları halde, yolun yapımının neden ertelendiğini bir türlü anlayamadıklarını dile getiren Şahin, “Aklımız almıyor! Her gün kaza olan bir kavşak neden hala düzenlenmiyor!? Neden böylesine tehlikeli bir kavşağa trafik lambaları veya hız kesiciler konulmuyor, yolumuz yapılmıyor. Tüm bu doğal ihtiyaçların giderilmesi için illa bu kavşakta ve yolda birisinin veya birilerinin ölmesi, hayatını kaybetmesi mi gerekiyor!? Herkes tarafından iyi bilinir ki kalkınmış ülkelerde bir yere ister sanayi, ister mahalle veya site kurulsun önce onun alt yapısı, kanalizasyon, doğalgaz, elektrik, su, yol ihtiyaçları giderilir. Yoksa Bursa gelişmiş bir şehir değil mi” ifadelerini kullandı.

İLGİNÇTİR Kİ…

2006 yılında Kızılcıklı Mahallesi’ne TOKİ adı altında 1584 tane konut yapılmış ve de her gün gelişen bir mahalle olduğu halde halen yol yapılmamasını anlayamadığı kadar ilginç de bulduğunu söyleyen Muhtar Engin Şahin, “Bir yere mahalle kuruluyor ancak ne hikmetse yola gerek duyulmuyor!.. Lütfen kimse bunu ne benim ne başkasının anlamasını beklemesin. İkinci dönem muhtarım ve göreve geldiğim günden beri yol mücadelesi vermekteyim. Buna rağmen ne yolumuz yapıldı ne de sesimizi duyan oldu. Ve en son Büyükşehir Belediyesi tarafından “Yolunuzun durumu 2015 - 2019 yılında strateji planına alınmıştır…” cevabı bardağı taşıran son damla oldu. Herkese “2 km yolun ne stratejisi, hangi strateji!? Bu yol strateji planında olsa ne olur, olmasa ne olur? Ayrıca bu kadar mı zor bir yolun yapılması?” sorusunun sormasına sebep oldu” diye konuştu.

ÇOK MU İSTİYORUZ?

Verilen hiçbir sözün yerine getirilmediğini özellikle vurgulayan Şahin “Lütfen biri açıklasın. Kızılcıklı Mahallesi ve İzmir Yolu’nun bağlantısının yapılmasını isteyerek çok mu şey istemiş oluyoruz? Neden İzmir Yolu üzerinde bulunan (Penguen Fabrikası yanı) kavşak “gün aşırı kaza olduğu halde” hala düzenlenmiyor. Bu durumu daha önce Ulaşım Koordinasyon Başkanı ile görüştüm ve trafik lambası, en azından hız kesici konulmasını istedim ve de o gün “yapılacak” sözü aldım. Lakin verilen tüm sözler gibi bu söz de yerine getirilmedi. Halbuki en azından (lamba konuluncaya dek) bir hız kesici bile gelen aracın hız kesmesine sebep olacağı için az da olsa kazaları azaltabilirdi” dedi.

Kazasız günümüz yok

Kavşakta her gün kazaların olduğunu iddia eden Şahin “Lambası, hız kesici bariyerleri ve ışıklandırılması dahi olmayan kavşak, özellikle geceleri korku filmleri aratmayacak nitelikte olup son derece kazaya müsait bir yer olduğundan acilen düzenlenmeli. Çünkü köprünün altından çıkan araç sağ tarafını göremediğinden, ancak yolun ortasına geldiğinde karşıdan gelen aracı görme şansına sahip oluyor. O zaman da çoğu zaman iş işten geçmiş oluyor. Böylece hemen hemen her gün kaza oluyor. Bugüne kadar ölümcül bir kaza olmaması ise tamamen şanstır ve kaza yapanlar da tamamen şans eseri kurtulmuş, hayatta kalmıştır” diye konuştu.

Kayıtlarda mevcut

“Kayıtlarda da mevcut olan kazalar sonucu uzun süre hastanede yatanlar oldu, örneğin kaza yapan dört lise öğrencisi kıl payı ölümden döndü, bir başka çocuğun kafası hariç kırılmadığı yer kalmadı ve mumya gibi kalça kemiğinden,  bacaklarından, kollarından, kaburgalarına kadar (boyun hariç) vücut komple alçıya alındı. Bir diğerinin ciğeri patladı, bir diğeri beyin kanaması geçirdi, arabalar perte çıktı, hurdaya satılanlar oldu… Çünkü bu yol 7 metre genişliğinde bir yol ve buradan sadece normal araçlar değil, ağır tonajlı araçlar da geçiyor. İnsan Allah’tan korkar ki bu yolu yine yapar. Biz kendimize villa mı istiyoruz da yapılmıyor!? Biz sadece mahallemize bir yol ve can güvenliği istiyoruz.”

Cumhurbaşkanına ileteceğim

Dört tane lise öğrencisi trafik kaza geçirdiğinde bizim buradaki halkımız o yolu kapatabilirdi de, yollara da dökülebilirdi. Lakin biz bunlardan hiçbir tanesini yapmadım çünkü hep devletimize güvendik. Bu yüzden sadece sabrettik ancak artık sabrımız bitmiş durumda. Bu sebeple 2019 yılı değil, bu yılın bile sonuna varmadan yolumuzun acilen yapılmasını, henüz kimse ölmeden (kaza kavşağının) düzenlenmesini istiyoruz. Şayet kavşağımız düzenlenmez ve yolumuz yapılmaz ise son çare (müracaatımı da yaptım) 11 yıldan bu yana verdiğim mücadeleyi, olup biteni bizzat Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a sayara gittiğimizde ileteceğim.