5 Mayıs 2018 saat 20:25 sularında, Nilüfer Metro İstasyonu karşısında, Migros’un önünde bulunan duraktan kalkan BURULAŞ’a ait B8 No’lu otobüs, Barbaros Caddesi’ne hatalı parklar yüzünden çıkış yapamadı. Ve bu durumdan her daim olduğu gibi, yine vatandaş mağdur oldu.

Her ne kadar B8 otobüsü Barbaros Caddesi yoluna sağ şeritten devam etmek için manevra yapsa da, iki sorumsuz vatandaşın, arabalarını yolun dönüşünü engelleyecek şekilde park etmeleri, otobüs şoförünün hamlelerini başarısız kıldı. Çıkmak için canla başla uğraşan otobüs şoförü ne yaptıysa da, yanlış park sonucu ne sağ tarafa, ne de sol tarafa bir türlü dönemedi.

TRAFİKTE GERGİN ANLAR

Yaşananlar ben de dahil olmak üzere, otobüste bulunan tüm vatandaşları olumsuz etkiledi. Bunun neticesinde içinde bulunduğumuz otobüsün arkasında, Migros tarafından gelen araçlar uzun kuyruklar oluştu ve trafikte gergin anlar yaşandı.

TERS YÖNDEN ÇIKMAK ZORUNDA KALDI

Çareyi polisi aramakta bulan şoföre, belediye ekiplerini araması söylendi. Bundan da bir netice alamayan şoför son çare Barbaros Caddesi’ne ters yönden sola doğru çıkmakta buldu. Ters yönden U dönüşü yapan otobüs şoförü, uzun uğraşlar sonucu kendi istikametinde ilerlemeyi başardı.

Şimdi soruyorum bu iki vatandaşa kendim ve de tüm otobüste bulunan vatandaşlar adına:

  • Bizlere bu eziyeti yaşatmaya hakkınız var mı?
  • Vatandaş vatandaşa bunu yapar mı?
  • Bizler birbirimize duyarlı olmadığımız sürece, her iki tarafta yaşamış olduğu çevreye zarar vermekten başka ne yapabilir?

İlgili mercilerden talebimiz var!

Sayın Emniyet Ekipleri;

Eminiz zaten işinizi en iyi şekilde yapıyorsunuz ancak, sizden ricamız otobüsleri veya diğer araçların dönüşünü zorlaştıracak, trafiği aksatacak ve tehlikeye sebep verecek şekilde park halinde bulunan araç şoförlerine caydırıcı cezalar verin.

Bu ve buna benzer durumların yaşanmaması için lütfen gerekli denetimleri sıklaştırın.  

Ve Sayın Belediye Ekipleri;

Lütfen bu halde görmüş olduğunuz arabaları çekmek için illa birilerinden şikayet gelmesini beklemeyin. Sizlerde bu denetimleri sıkılaştırıp gerekli araç çekme işlerini gerçekleştirin.

30 DAKİKALIK GECİKME

Fotoğraflarda da görüldüğü üzere, siyah minivan tipi araç otobüsün kendi güzergahında dönmesini engellemiş bulunmaktadır. Diğer fotoğrafta görmüş olduğunuz beyaz renkli otomobil ise, aracın ters yönden mecburi olarak U dönüşü yapmasını, yani otobüsün sola dönmesini engellemesine neden olmuştur. Ve burada en büyük kabahat siyah renkli minivan tipli araçtadır. Çünkü otobüsün sağa dönmesini engellemiştir ve bunun üzerine, bu süre zarfından en az 30 dakikalık bir gecikme yaşanmıştır.

MAĞDURİYET ÜSTÜNE MAĞDURİYET

Dolayısıyla yaşananlar sadece otobüste bulunan vatandaşları değil, B8 otobüsünü diğer duraklarda bekleyen vatandaşların da mağdur olmalarına sebep olmuştur. Hayat ise, 1 dakikanın bile önemi tartışılmayacak kadar büyüktür.

Son olarak; herkesi bir dakikalığına dahi olsa düşünmeye davet ediyorum…

Ya otobüsün arkasında hayat mücadelesi veren, ağır hasta taşıyan ambulans olsaydı?

Ve iki kendini bilmez vatandaşın yanlış parkı yüzünden bu hasta hayatını kaybetseydi?

Yada otobüsümüz mecburi olarak ters yönden dönerken, karşı şeritten gelen bir araba bulunduğumuz otobüse çarpsaydı ve bunun sonucunda insanlar hayatına kaybetseydi. Bunun hesabını kim verecekti?

Bunun sorumlusu veya sorumluları kim olacaktı?

Onu da geçtim, olanlar hangi vicdana sığacaktı?

Şükürler olsun ki böyle bir durum yaşanmadı. Ancak bu tür düşüncesizlikler sürdüğü sürece, korkarım bir gün mutlaka bunlar da yaşanacaktır.

O yüzden sevgili vatandaşlar ve sayın ilgili tüm merciler;

Bu ve buna benzer durumların yaşanmaması için, lütfen duyarlı olalım. Araçlarımızı düzgün park edelim. İnsanların hayatını tecavüz etmeyelim. Ki buna kimsenin hakkı da yok.

Saygılarımla

Hasan ALP ÖZBEN

*** 

OSMANGAZİ BELEDİYESİ’NDEN CEVAPLAR VAR

 Sayın Sevinç Çelebi;

agazete’deki Vatandaş Hattı köşenizde 28 Nisan 2018 tarihinde ‘Meydan Sorularına Yanıt Bekliyorum’  başlıklı habere yer verilmiştir.

‘Çekirge Meydanı Mimari, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Tasarımı Proje Yarışması’ kapsamında düzenlenen proje yarışması sonuçlandırılmış, projenin mahiyeti, süreci ve dağıtılan ödüller 3 Şubat 2017 tarihli resmi gazetede, dereceye girenler ise 23 Haziran 2017 tarihinde resmi gazetede yayınlanarak kamuoyunun bilgisine sunuldu.

 Ancak bölgenin coğrafi ve mülkiyet durumu ile tarihi dokunun söz konusu proje ile uyumu konusundaki araştırmalarımız devam ediyor. Araştırmalarımızın neticesinde çalışmalarımıza hızlı bir şekilde devam edeceğiz.

Konuya duyarlılığından dolayı okurunuza ve konuya bize ilettiğiniz için size teşekkür eder, esenlikler dileriz.

Osmangazi Belediyesi

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü

Sayın Sevinç Çelebi;

agazete’deki Vatandaş Hattı köşenizde 25 Nisan 2018 tarihinde ‘Bu Karar Gözden Geçirilmeli’ başlıklı habere yer verilmiştir.

Çırpan mahallemiz, ilçe nüfusunun en yoğun olduğu mahallelerimizden biri. Belediyemiz ilgili ekiplerince, sürekli kontroller yapılıyor. Evsel atıklar ve kaba atıklar haftanın 6 günü alınarak periyodik aralıklarla ekip çalışmaları yapılıyor ve temizleniyor. Çevre temizliğine vatandaşlarımızın da duyarlılığı ile elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz ve çalışmaya da devam edeceğiz.

Konuya duyarlılığından dolayı okurunuza ve konuya bize ilettiğiniz için size teşekkür eder, esenlikler dileriz.

Osmangazi Belediyesi

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü

***

YILDIRIM BELEDİYESİ’NDEN CEVAP VAR

Sayın Sevinç Çelebi;

03 Nisan 2018 tarihli gazeteniz köşesinde yayımlanan “Dar Yol Çilesi” başlıklı, Duaçınarı Mahallesi 2. Tezcan Sokak’tan Vişne Caddesi’ne çıkışın dar olmasından yakınan okurun talebi Belediyemiz Fen İşleri Müdürlüğünce incelenmiştir.

Bahse konu olan 1776 Ada, 1 ve 11 Numaralı Parseller şahıs mülkiyeti olduğundan yol genişletme çalışması yapılamamaktadır.

Bilgilerinize sunarız.

Yıldırım Belediyesi

Basın ve Yayın Müdürlüğü

BUSKİ arızamı gidermedi

27 Nisan 2018 Cuma tarihinden 30 Nisan’a kadar sayacıma su yükleyemedim. O süreç içerisinde en az 10 kere 185’i aradım ve her seferinde aciliyet bildirdim. Onlar da her seferinde sözde ekip yönlendirdiler ama gelen giden olmadı.

KİMSE GELMEDİ!

30 Nisan 2018 Pazartesi günü BUSKİ şubeye gittim.  Kartımda bir sorun olmadığını, sayacımın arızalı olduğunu ve de 17:00’a kadar ekip geleceği söylendi  fakat yine gelen giden olmadı.

“Madem gelen giden olmadı, bende bugün sayacı söküp kullanmaya devam edeceğim” dedim son kez 185’e.

Ancak şimdi sormak istiyorum:

BUSKİ'nin 5 gündür devam eden bir problem için bir aksiyon alamaması ve kullanıcısını mağdur etmesi, buna karşılık olarak da 185'te ki çağrı personellerinin bağırarak konuşması ne kadar doğrudur?

Lütfen sorum ve başıma gelenlerin nedeni cevaplansın…

Ali P.