“Okuyup üfleyin, o zaman geçer!..” Yaşlı bir teyze söylese anlarım ancak bu sözleri Devlet Hastanesi Osmangazi ek binasında görev yapan bir doktor, kızımın iltihaplanmış kulağı için sarf etti.

21 Mart 2018 tarihinde, kızımın rahatsızlığı sebebiyle saat 11.30’da, Devlet Hastanesi’nin Osmangazi ek binasına gittik. Ancak biz doktorla karşılaşmayı beklerken, belli ki ‘hocayla’ karşılaştık.

İĞNEYE GEREK YOK

Çünkü yeşil alandaki doktora ben “Doktor Bey, kızımın kulağı iltihaplanmış ancak kesinlikle şurup içmiyor. Bu yüzden lütfen iğne yazar mısınız” deyince, doktor “Okuyup üfleyin, o zaman geçer” dedi. Sonra da “iğneye gerek yok” deyip gönderdi…

GEREK VARMIŞ MEĞER…

Biz de bunun üstüne oradan çıkıp Şevket Yılmaz Çocuk Hastanesi’ne gittik ve orada kesinlikle iğne yapılması gerektiği söylendi ve de gerektiği gibi doktor müdahalesi edildi… Gerek varmış meğer.

DOKTORLARINIZI NEYE GÖRE SEÇİYORSUNUZ

Şimdi sormak istiyorum ben de üstlere: Böyle bir şey diyen bir insanı, nasıl oluyor da oraya doktor sıfatıyla oturtuyorsunuz!? İnsan hayatı bu kadar mı ucuz! Lütfen doktorlarınızı seçerken denetleyiniz…

Dilber Hanım

ŞOFÖR YOLUN ORTASINDAN YOLCU ALIYOR!

Paramızla rezil oluyoruz!

2 Nisan 2018 tarihinde saat 13.05’te, Koğukçınar 2. Durağı’nda 43/d 16 M **17 plakalı aracın şoförü durakta durması gerekirken, yol ortasında durup eşimi otobüse almıştır. Akabinde eşimin “Niye yol ortasında tehlikeli bir şekilde durdunuz” kelimesi üzerine şoför “Sus, konuşma. Saygısız” diye bağırmış. Yetmiyor zaten balık istifi yolculuk yapıyoruz üstüne bir de hem para veriyoruz hem de azar işitiyoruz! Da yeter. Bu olayla ilgili yasal işlemlerin yapılmasını önemle istiyoruz.

M.B.Böyle bir personeli yakıştıramadım!

 Sayın Evkur yönetimi… Birkaç gün önce eşimle birlikte Heykel mağazanıza alışveriş için gittik. Elektronik aletler katına da uğrayarak bir personelinize baskül sorduk. Fakat o gün başka ürünler de aldığımız için, baskülün fiyatı o anlık bize fazla geldiğini söyledik.

ALAYLAMAK DA NEYİN NESİ?

Personel alaylı ve saygısızca diğer personele dönerek, “Pahalıymış! Herhalde 20 TL’ye bakıyorlar” diye bir hitapta bulundu. Önemle altını çizmek isterim ki, senelerdir satış danışmanlığı yaptım ve hiçbir müşterime bu tarz bir konuşma yapmadım. Evkur’a da böyle bir personel yakıştıramadım...

Tuğçe K.

Büyük İskender’in  büyüklüğüyle bağdaşmadı

Yaklaşık iki hafta önce ailecek Ünlü Cadde’de bulunan İskender’e kebap yemeye gittik. Çok sevdiğim ortama girdik ve bir masaya oturduk. Moralimiz oldukça yerinde ve de yüksekti. Siparişlerimiz geldikten ve yemeğimizi yedikten sonra bir çay ikramı veya başka bir isteğimiz var mı doğrultusunda bir yaklaşım bekledik.

Bİ KALKIN GİDİN!..

Fakat garsonlar kapı önünde durmuş sohbet ediyor ve de zaman zaman bize ters ters bakıyor olmanın dışında başka bir faaliyette bulunmuyorlardı. Sanki bir an önce bizim kalkmamızı bekliyorlardı. Ciddi bir para verdiğimiz bu mekanda paramızla mağduriyeti yaşamış bulunduk.

DAHA DA GİTMEYİZ

Daha da bu mekana ne gitme isteğimiz ne de tavsiye etme isteğimiz kaldı. Bursa’nın tanınmış bir markasına, hatta Bursa denilince akla ilk gelen isim olan İskender’e bu hizmet şekli hiç mi hiç yakışmadı. Dileriz bizim yaşadığımızı başkaları, özellikle de şehrimize misafir olarak gelecekler yaşamaz.

Kader TEZCAN

Örnek bir minibüs şoförü

Sevinç Hanım köşenizi ilgiyle okuyorum. Bizlere söz vererek sorunlarımızı çözmeye yardımcı olduğunuz için size müteşekkirim. Ben, bu sefer sorun değil de, memnuniyetimi aktarmak istiyorum. Küçükbalıklı’da ikamet eden emekli bir esnafım. Minibüslerle ve otobüslerle ilgili yazıları zaman zaman köşenizde okuyorum. İstedim ki, minibüsçüler hep şikayet edilen kişiler olmasın. Bu sebeple, epeydir gözlemlediğim bir minibüs şoföründen bahsetmek istiyorum. Belli bir süreden beri, Küçükbalıklı durağında çalışan Ramiz Seyfeli adlı sürücünün aracına biniyorum (Not: plaka numarası bende) ve görüyorum ki bu aracın sürücüsü bambaşka biri. Minibüse binmeye başlamadan önce bu kişiyi tanımıyordum ve ismini de daha sonra sorduğum kişilerden öğrendim. Bu eli öpülesi minibüs şoförü aracına binen herkese “Buyurun, hoş geldiniz” diyor. Hemen inecek bile olsanız, “Hemen indireyim efendim, güle güle, hayırlı günler, yine bekleriz” diyor. Çok kibar çok beyefendi birisi olduğu gözlerden kaçmıyor. Acaba sadece tanıdıklarına mı böyle davranıyor diye, özellikle gözlemledim. Ama gördüm ki herkese aynı şekilde davranıyor.

MİNİBÜSÇÜLER ODASINA SESLENİYORUM

Bu yüzden Minibüsçüler Odası’na seslenmek istiyorum. Madem, hata yapan kaba davrananları cezalandırıyorsunuz, böyle kişileri de ödüllendirin. Örnek olması açısından çok önemli bence. 1999 yılından bu yana aynı işverenle ve aynı durakta çalışan dört çocuk babası olan bu kişi gibi, ahlaklı ve kibar kişilerin değeri bilinsin, bir farkı olsun. Bu tür insanların, her memlekette ve her alanda çoğalmaları dileğiyle, saygılarımı sunarım.

Mehmet Yaşın

Cayma hakkımı neden kullanamıyorum?

BUDO’dan Bursa gidiş-dönüş bilet almak isterken baktım ki bir yönde de promosyon bilet var. Ancak muhtemelen bu hizmet sadece görüntüden ibaret çünkü promosyon bilet almaya kalktığımda sistem seçmeme izin vermiyor! Gidiş ve dönüş tam alıyor. Bu sistemin tam anlamıyla bir eksiği. Bu nedenle promosyon bilet için ayrı satın alma yaparken yanlış yön seçmişim. Ödemeyi yaptıktan sonra fark ettim. Hemen Burulaş'ı arayıp durumu izah ettim ve “bunu düzeltebilir misiniz?” diye sordum. Fakat aldığım bilet, promosyon olduğu için değiştiremeyeceklerini söylediler. Ben de böylece boşa bilet parası vermiş oldum. Rakip firmada en azından yarısını keserek sefere 1 saat kalana kadar değişiklik yapılabiliyor. Bu yüzden bundan sonraki tercihim de rakip firma olacak. Ve şimdi yaz ayları. Gemi yolculukları fazlalaşacak… BUDO bu şekilde devam ederse, İDO’ya daha çok yolcu kaptıracak. Benden söylemesi. Çünkü, 1 dakika içinde promosyon bilette de olsa cayma hakkım olmalı. Bununla ilgili verilmiş emsal kararlar var. 40 TL'de olsa bu konudaki hakkımı arayacağım.

Naci KOZLU

 Yurdum  insanından

Burası Yunuseli! Atların ortalıkta serbest dolaştığı, yeni yapılan modern Recep Tayyip Erdoğan’da at arabalarının cirit attığı ve son olarak otobüs duraklarının çamaşır kurutma olarak kullanıldığı yer… Olmaz demeyin. Olmaz dediğiniz her şey önce yurdum insanında, sonra da Yunuseli’nde. Gelip görmek de bedava… Buyurun gelin…