Yalova yolunda ki BOSCH fren sistemlerinin 2012 yılında Amerikan fon şirketi tarafından satın alınmasıyla ticari araç fren üretiminde Bursa’da ChassisBrakes devri başladı.

Hem de her yıl neredeyse yüzde 30 büyüyerek.

2013’te 45 milyon ciro yapan şirket, 2016’da ciroyu 95 milyon Euro’ya çıkardı. 2017 yılı hedefi ise 120 milyon Euro.

Böylece 100’ler ligine de girmiş oluyor. Ülkemizde otomotiv sektöründe 100 milyon Euro ciro elde eden şirket sayısı sanırım iki elin parmaklarını geçmez.

Merkezi Fransa’da bulunan ChassisBrakes dünyanın en büyük üçüncü fren üreticisi. Dünya genelinde 6 üretim tesisi var.Bunlardan biri de Bursa’da. Üstelik Bursa Tesisleri grubun amiral gemilerinden biri ve liderliğe oynuyor.

ChassisBrakes Bursa Genel Müdürü Ahmet Yağcı'nın daveti üzerine bir grup gazeteci arkadaşlarla tesisleri gezdik. Genel Müdürden firmanın üretimi,misyonu, vizyonu, hedefleri konusunda çok çarpıcı bilgiler aldık.

Birincisi son bir yılı aşkın süredir sıfır hatayla üretim yapıyor.

Bu neden önemli biliyormusunuz?

Çünkü hepimiz biliyoruz ki;fren sistemleri güvenli sürüşün ana unsurudur. Yani insan güvenliği…Daha ötesi var mı?

İkinci husus ise bünyesine kattığı yeni projeler

Genel Müdür yağcının söylediğine göre Amerika’da üretilen Ford Transit’in frenleri artık Bursa’dan gidecek.Daha önce Ford Transite fren üreten Japon şirketi ise devre dışı…

Elde var bir.

Ayrıca daha önce kaptırdığı Renault’uda portföyüne kattı. 2018’in sonu 2019’un başı itibarıyla piyasaya çıkması beklenen CLIO 5’in frenleri de ChassisBraks’e emanet.

Elde var iki

Ayrıca Sakarya Toyota tesislerinde 2018 yılında Avrupa pazarı için üretime alınması beklenen Toyota Corolla’yla Avrupa’ya çalışacak.

Elde var üç.

Yine Sakarya’da üretilen CHR ile de hem Türkiye hem Japonya pazarına hükmedilecek.

Elde var dört.

Düşünün Bursa’da üretilen ChassisBrakes frenleribir yandan iç piyasa, öbür yandan Japonya’da, diğer taraftan Amerika’da, öbür taraftan da Avrupa da güvenli sürüşün simgesi olmaya aday.

Bu öz güvenin, bu Türk işçisinin, Türk mühendisinin takdire şayan başarısıdır bana göre.

Kendisi de Bursalı olan Genel Müdür Yağcı tüm bu projelerin birer, birer kazanılmasıyla birlikte yaşanan öz güveni ve arkadaşlar arasındaki ilginç bir diyalogu anlattı:“Bu projeler bizlerde önemli bir özgüven ve motivasyon sağladı. Bizde arkadaşlarla aramızda bazen konuşurken ‘O Mercedes buraya gelecek!’ diyoruz”

Neden olmasın?Bu inançla bu azimle bir gün Mercedes’i de frenlersiniz.

Mercedes’in frenlerine Bursa imzasını kim istemez.

Tabii projelerin birer birer alınmasıyla birlikte kapasite artırma meseleside gündeme gelecek.

Genel Müdür, mevcut fabrikanın bir miktar daha büyümeye müsait olduğunu ancak çok daha farklı projelerin alınmaya devam edilmesi halinde Bursa da ikinci bir fabrika kurmayı da düşünebileceklerini vurguladı.

ChassisBrakes fabrikaları içinde Bursa tesislerinin karlılıkta olsun, müşteri memnuniyetinde olsun, projeleri devreye alma bakımından olsun en iyi olduğuna dikkati Çeken Yağcının “Dünyanın kendi alanımızda en iyi fabrikası olacağız” sözü gerçekten oldukça iddialıydı.

Sanırım bunda maliyet avantajlarının yanı sıra Türk işçisinin, Türk mühendisinin sahip olduğu çalışma kültürünün katkısı büyüktür.

Zaten gerek ChassisBrakes’de olsun gerek başka dünya şirketlerinde olsun tepe yönetimlerini Türklere emanet anlayışındaki yaygınlaşma bunun bir göstergesidir.

Bu da gurur vesilesidir bana göre.

Verilen bilgiye göre, şirketin 2017 ciro hedefi 120 milyon Euro.

Bunun yüzde 40’ı ihracattan elde edilecek.

Ayrıca konu otomotiv sektörü olunca yerli marka otomobil ve Yenişehir Otomotiv Test Merkezi’ni konuşmazsak olmazdı.

Genel Müdür, yerli marka otomobile tam destek verdi. Yenişehir Otomotiv Test Merkezi’nin de sektöre büyük katkı sağlayacağını vurguladı.

Aklın yolu bir.

Ama verilen sözlere rağmen hala otomotiv test merkezine kazma vuramadıysak günahı sorumluların boynuna…