15 Tatil olarak bilinen yarıyıl tatilini geçirmek ve çocuklarımızın başarılarını da ödüllendirmek üzere Uludağ’a gittik. Ancak çocuklar özellikle kızak yapmak isteyince, bir Bakanlığımıza ve Uludağ Milli Park Müdürlüğü’ne bağlı olan kızak alanına geçtik. İlgimizi çeken ciddi bir durumu, bir ümit “belki de büyük bir yanlışlıktan dönülür” düşüncesiyle paylaşmak, ilgili kurumlara çağrıda bulunmak istedik.

AKIL KARIŞTIRAN DURUMA GELİNCE;

Bir kızak bir saatliğine 25 TL.

Bir saati doldurmasanız bile 25 TL.

Mesela bir kez kaydınız yine 25 TL.

Ve daha da vahimi, kızağı bir saatliğine kiralayıp bıraksanız bile başka birine hibe edemiyorsunuz.

Yani ben kiralıyorum ama kiraladığım (parasını ödediğim kızağı) istediğim gibi kullanamıyorum.

Hadi diyelim ki, bu yasak güvenlik açısından konuldu. Ancak bu durum, sizin kızağı vermek istediğiniz kişinin ve ya kişilerin bilgileri alınarak çözülebilir. Yahut 5 TL fazla ücret ilave edilebilir. Yeter ki istensin!  

BU NASIL BİR UYGULAMA!?

Hatta bunu şöyle düşünün;

Simitçiden bir simit aldınız, ama bu simitçi, aldığınız simidi, sizden başkasına ikram etmenize izin vermiyor!

Sormak istiyoruz doğal olarak;

Bu uygulama hangi kanunun hangi uygulamasına istinaden yapılıyor?

Tüketici haklarına ne kadar riayet ediliyor?

Tatil ve eğlence merkezindeki durum; meğer cep telefonu operatörlerinin bir yıllık sözleşmesine istinaden yapılan indirimden cayma hakkı verilmeyen müşteri misalinden farkı yokmuş!..

Ve benim bildiğim kadarıyla bu uygulama hakkında kanunlar müşteri lehine kararlar veriyor.

Ve de gelin görün ki burası resmi bir kuruma bağlı. Ancak buna rağmen ve daha da ötesi, konuya itiraz ettiğimizde bir hakarete uğramadığımız kaldı. Çalışanlardan bir kısmı DA HAK GETİRE...

SİZ BİR SAAT YAZDIĞIMIZA BAKMAYIN

BİR KERE KAYIN YETER 25 TL!

Kızak alanı yaklaşık 300 metre kadar dikine bir eğimden oluşuyor. Diyelim ki kaydınız ve sona vardınız. Bir de o kızağı o oldukça dik eğimden tekrar yukarı çekmek var. Kızaklar zaten ağır. Özellikle bayan olup da çocuklarıyla gelenler kızakları yukarı hiç çekemiyor. Bu da aslında şu demek oluyor. Siz bir saat yazdığımıza bakmayın. Bir kere kayın yeter. 25 TL.

TELESİYEJ YAPILABİLİR

Ve bana göre tam da bu yüzden kızaklar başkasına verilmiyor. Böylece 1 saatte bir kızak iki kez kiralanabiliyor! Çünkü kızağı alan başkasına kızağı verdiği halde bu zamandan yararlanılamayacak. Kimse kusura bakmasın, ama ben bu durumda iyi niyetli düşünemiyorum. Çünkü işin içinde iyi niyet olsa o kazancın bir kısmı ile oraya sadece kızakları yukarı çekecek bir telesiyej de yapılır veya kızakların devredilmesine izin verilir. Bunların yapılması çok mu zor?

DÜŞÜNCE ÇOK GÜZEL AMA

UYGULAMA ELİNİZDE KALIYOR

Son olarak diyelim ki üşüdünüz. Yaklaşık 100 metrekare alana onlarca insan sığmak zorunda. İnsanlar üst üste. Tuvalete mi gideceksiniz? Tesisin değil de ancak arka taraftaki caminin karla dolu yollarını zor zahmet aşarak bu ihtiyacınızı giderebilirsiniz. Düşünce çok güzel ama uygulama nereden tutarsanız tutun elinizde kalıyor. Bir an önce bu kocaman yanlıştan dönülmesi temennisiyle...

Saygılar

Muhammed Buğra AYDIN

***

Duraklar ve tuvaletler üzerine

Sayın Sevinç Çelebi… Çok önemli bulduğum iki konuyu, agazetedeki köşenizden sayın yetkililere iletmenizi rica ediyorum.  

Eminim her birimiz BOİ otobüslerine binip ve bazı uzak ve bilmediğimiz semtlere gittiğimizde pek çok BOİ durağında isim olmadığından ciddi zorluklar yaşıyoruz. Çünkü ne nereye gittiğinizden ne de nerede indiğinizden haberiniz olmuyor. Ayrıca BursaRay istasyonlarında ciddi tuvalet sorunu var! Bir ihtiyaç halinde insanlar çok zor durumda kalabiliyor. Dolayısıyla bu en önemli ihtiyaç kesinlikle dikkate alınması lazım. Hele ki bir de rahatsızsa… İşte o zaman bir insan ne yapabilir? Düşünmek dahi istemiyorum. Sayın Büyükşehir ve Burulaş yetkililerine bu konuyu hatırlatır mısınız

Saygılarımla

Pınarbaşılı Erdem ATEŞ

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN CEVAP VAR

 Sayın Sevinç Çelebi;

17 Ocak 2018 tarihli agazete’de ‘Vatandaş Hattı’ köşenizde yayınlanan ‘Lütfen BUDO denetlensin’ başlıklı yazınız ilgili birimimiz tarafımızdan incelenmiştir.

BURULAŞ tarafından yapılan açıklamada hem yasal prosedür hem de eğitime verilen önem gereği Çağrı Merkezi görevlilerinin sık aralıklarla eğitimlere tabi tutulduğu bildirildi. Personelin yolculuk kuralları, halkla ilişkilerin temel kavramı ve nitelikleri ile öfke kontrolü ve stres yönetimi konularında uyulması gereken kurallar ve ilgili mevzuatlar hakkında bilgilendirildiğini belirten yetkililer, bu tür olumsuzlukların yaşanmasının önüne geçmek için de çalışmaların yoğun bir şekilde devam ettiğini vurguladı.

BUDO deniz otobüslerinde ise müşteri memnuniyetine azami önem verildiği ifade edilen açıklamada, BURULAŞ tarafından, ilgili yolcunun talebinin incelendiği ve kendisi ile irtibata geçilerek gerekli desteğin verildiği de açıklandı.

Bilginize sunar, iyi çalışmalar dileriz.

Bursa Büyükşehir Belediyesi

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı

Basın Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü

 

OSMANGAZİ BELEDİYESİ’NDEN CEVAP VAR

 Sayın Sevinç Çelebi;

A Gazete’deki ‘Vatandaş Hattı’ adlı köşenizde 19 Ocak 2018 tarihinde ‘Kentsel Dönüşüm Gelecek Mi?’  başlıklı habere yer verilmiştir.

Bahse konu olan Altıparmak-Çarşamba bölgesinde kentsel dönüşümün gerçekleştirilmesi amacıyla mevcut durumu ortaya koyarak kadastral ve mülkiyet bilgileri elde ediliyor. Selimiye-Altıparmak bölgesinde sınırları belirlenmiş, 1. kısım alanda çalışmalar devam ediyor. Ancak kentsel dönüşüme ilişkin gerekli çalışmaların devam etmesinden dolayı tam bir kesin tarih vermek mümkün değildir.

Kent meydanı projemizin de hayata geçmesiyle cazibesi artacak merkez bölgemizde müteahhit-vatandaş-belediye işbirliğiyle dönüşümü gerçekleştireceğiz. Şu an için onaylı imar planlarımız aynı şekilde geçerli olup yeni yapılaşmalar bu plana göre gerçekleştirilmektedir. 

Konuya duyarlılığından dolayı okurunuza ve konuya bize ilettiğiniz için size teşekkür eder, esenlikler dileriz.

Osmangazi Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü