BTÜ’nün tescillenen kalitesi belgelendirildi BTÜ’nün tescillenen kalitesi belgelendirildi

Ezgi Özdaş

Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması istatistiklerine göre hanehalkında internete erişebilme oranı 1,4 puan artışla yüzde 95,5 oldu. Cinsiyete göre internet kullanım oranlarında ise erkeklerin internet kullanım oranının kadınlardan daha yüksek olduğu tespit edildi. Buna göre son üç ay baz alınarak düzenlenen istatistikte kadınlar yüzde 82,1 oranında kullanım sağlarken erkeklerde ise bu rakam 89,8 oldu. 2022 yılı verileriyle kıyaslandığında ise kadınlar yüzde 79,3’ten yüzde 82,1’e erkekler ise yüzde 87,6’dan 89,8’e yükseldi. Kadınların yüzde 16,7’si 2023 yılı içerisinde hiç internet kullanımı sağlamazken erkeklerde ise yüzde 9,1’lik kesim bu yıl içerisinde internete erişmedi.

EN FAZLA ALIŞVERİŞ GİYİMDE

İstatistiklerde yer alan internet üzerinden satın alınan mal ve hizmet istatistiklerinde ise giyim, ayakkabı ve aksesuar alışverişleri göze çarptı. Verilere göre giyim, ayakkabı ve aksesuar alışverişleri 2023 yılı içerisinde kadınlar tarafından yüzde 81,7 yoğunluğunda kullanılırken erkeklerde ise 69,3 oranında kullanım sağlandı. İnternet aracaılığıyla satın alınan diğer mal ve hizmetlerin toplamı ise şu şekilde sıralandı:

Spor malzemeleri (spor giyim hariç):                            yüzde 15,8

Çocuk oyuncakları veya çocuk bakım ürünleri:         yüzde 16,1

Mobilya, ev aksesuarları, bahçe malzemeleri:            yüzde 23,6

CD, plak gibi müzik ürünleri:                                           yüzde 2,3

DVD, Blu-ray vb. film izleme ürünleri:                           yüzde 1,4

Basılı kitap, dergi, gazete:                                                yüzde 19,6

Bilgisayar, tablet, cep telefonu veya aksesuarları:     yüzde 16,1

Elektronik araçlar veya beyaz ev eşyaları:                    yüzde 15,6

İlaç veya gıda takviyeleri:                                                  yüzde 13,2

Lokantalardan, fast food zincirlerinden,

catering şirketlerinden yapılan teslimatlar                  yüzde 47,6

Gıda ürünleri (yiyecek ve içecek):                                   yüzde 37,1

Kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri:                              yüzde 32,2

Temizlik ürünleri, kişisel bakım malzemeleri:               yüzde 28,8

Bisiklet, motosiklet (moped), araba veya diğer

araçlar ile bu araçların yedek parçaları                         yüzde 5,8

Diğer:                                                                                      yüzde 0,9

Editör: Ezgi Özdaş