Ezgi Özdaş

İnternet, birçok alanda hayatlarımızda ve kullanım alışkanlıklarımızda değişiklik yarattığı gibi alışveriş alışkanlıklarımızı da kökten değiştirdi. Web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden artık zaman kaybetmeden, taşıma yükümlülüğü olmadan ve bazı kampanyalar sayesinde uygun fiyatlarda alışveriş yapmak artık mümkün. Vatandaşlar tarafından sıkça kullanılan web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden yapılan alışveriş yöntemleri ise kullanıcıyı bazı sorunlarla muhatap edebiliyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması verilerinde yer alan ‘Web Sitesi veya mobil uygulama üzerinden yapılan satın alma işleminde karşılaşılan sorunlar ve oranları’ istatistiklerine göre vatandaşlar internet alışverişlerinde en çok teslimatın belirtilenden daha yavaş olması nedeniyle sorun yaşıyor. İnternet üzerinden alışveriş yapanlardan yüzde 72,9’u problem yaşamazken yüzde 27,1 ise sorun yaşadı. Yüzde 27,1’lik sorun yaşayanların 5,6’sını web sitesinin kullanım zorluğu veya yetersiz çalışması (çok karmaşık, kafa karıştırıcı, teknik olarak kötü işlenmesi) sebebiyle problem yaşayanlar oluşturdu. Diğer sorunlar ve oranları ise şu şekilde sıralandı:

Garanti koşulları veya diğer yasal haklarla ilgili bilgi bulmada zorluklar:  yüzde 4,2

Yapay zekaya Event Gates desteği Yapay zekaya Event Gates desteği

Belirtilenden daha yüksek nihai maliyetler:                                                      yüzde 3,1

Yanlış veya hasarlı mal/hizmet teslimi:                                                              yüzde 11,1

Dolandırıcılıkla ilgili sorunlar:                                                                                yüzde 3,6

Şikayet ve tazminat zorluğu/geri dönüşlerin tatmin edici olmaması:       yüzde 3,5

Yurt dışı menşeli web sitelerinden ülkeye mal ve hizmet satılmaması:    yüzde 1,8

Editör: Ezgi Özdaş