Eda ÖZATA

Modern üretim anlayışını bilişim ve endüstriyel teknolojileriyle bütünleştirerek Bursa’nın markası haline gelmeyi başaran İlka Şekerleme Sahibi Mümin Akgün kestane şekeri üretimine dair bilgi verdi. Basın mensuplarının ‘neden tek bir marka altında toplanmadınız’ sorusuna cevap vererek konuşmasına başlayan Akgün, “Suudi Arabistan’da Kardelen olarak önümüzdeki hafta 4. Mağazamızı açıyoruz. Ama Fransa’da açsak Cardelion olarak açacağız. Avrupa’da ürünü satabilmek için bunu yapmak zorundayız. İlerleyen zamanlarda Paris’te Eyfel Kulesi’nin karşısına bir mağaza açarsak ismi Cardelion olacak. Yani yerine göre hareket ediyoruz. Biz Fransızlara yarı mamül ürün verdik. Orada kestane şekeri kültürü var. Bir de Bursa kestanesi diye bir tabir var fakat yanlış. Bursa bu işi sanayileştirdiği için Bursa kestanesi olarak anılıyor. Aslında ürün Bursa’dan çok Aydın’da daha fazla üretiliyor” ifadelerini kullandı.

BİR YERDEN BAŞLAMAK GEREKİYOR

Yeni projeler geliştirmeyi planladığını belirten Akgün, Hacı Ömer kestanesini çoğaltmak istediğini kaydetti. Akgün, “Yalova’nın göç köyünden 5 tane ağaç biliyorum. Fakat şimdi ona da gal arısı gelmiş. Tabi oradan çoğaltmamak gerekiyor. Ben kestane yetiştiriciliğinden anlamam ama devlet destekleri var. Bir yerden başlamak gerekiyor. 1 fidan çok iyi şartlarda 5 senede meyve vermeye başlıyor. Olgunlaşması da 10 yılı buluyor” şeklinde konuştu.

İhracatçılardan Kardelen’e teklif

Ziyarette hazır bulunan Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Senih Yazgan da konuşmasında İlka Şekerleme Sahibi Mümin Akgün’e bir teklifte bulundu. Kanada’da kendi ürününü ikram etmesini ve tanıtımını yapmasını teklif eden Yazgan projeyi şöyle anlattı: “Biz Kanada’ya ticaret eğitimi düzenledik. Bu eğitim sırasında bize inanılmaz destekler oldu. Orada etik pazarla ilgili bir faaliyetin tanıtım çerçevesi içerisinde bize ülkelerin verimli ürünlerinin de tanıtılma imkânı olduğu söylendi. Oradan gelen talep doğrultusunda bizden yani Bursa’dan kestane şekeri istiyorlar. Biz ürünü Kanada’ya götürmeyi ve orada tanıtmayı çok isteriz. Bu pazar bizim için çok önemli. Biz de ürünü Bursa’da tedarik edebileceğimiz markalarımız olduğunu kendilerine ilettik. Böyle bir talep var.”

İLK KAPIMIZ BURASI

“8 bin kişinin ziyaret ettiği bir tanıtım programı olduğu söylendi” diyen Yazgan konuşmasına şöyle son verdi: “Türkiye Elçiliğimizin bu konudaki talebi de Bursa, büyük ölçekte Türkiye’nin ürünü olan kestane şekerinin orada tanıtılma konusunda üretici firmalardan ürün desteğidir. Ürününüzü Kanada’da ikram edeceksiniz ve tanıtacaksınız. Markayla birlikte özdeşleştirirseniz oradan gelebilecek olan talebi de kullanma imkânı doğar. Biz Kafkas ile görüşmedik. Biz İhracatçılar Birliği olarak doğrudan doğruya Kardelen’in desteklerini aldığımız için çalacağımız burası oldu. Ürün, Bursa’nın ürünü. Bugün kapıyı Kardelen açar, yarın diğer firmaların da önünü açmış olursunuz.”