SON DAKİKA
Hava Durumu

#resim

A Gazete - resim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, resim haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

100'üncü yıla resimli kutlama Haber

100'üncü yıla resimli kutlama

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından Cumhuriyet’in 100’üncü yılı etkinlikleri kapsamında düzenlenen ‘Bir Cumhuriyet Ressamı Şefik Bursalı Resim Sergisi’, Bursa Kent Müzesi’nde ziyarete açıldı. Sergide yer alan eserler, Bursa Kent Müzesi başta olmak üzere, Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü Ankara Resim ve Heykel Müzesi, İzmir Resim ve Heykel Müzesi, Tofaş Bursa Anadolu Arabaları Müzesi ile Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi Koleksiyonlarından derlendi. 1903 yılında Bursa’da doğan ve Türk resim sanatının gelişmesinde, sanatçı kişiliği ve öğretmen yanı ile çok önemli bir yere sahip olan Şefik Bursalı’nın hayatını ve eserlerini içeren sergi, sanatseverlerden büyük ilgi gördü. Bursa Valisi Mahmut Demirtaş’ın da katıldığı açılış töreninde konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş,  Türk milletinin binlerce yıllık tarihinde birçok devletle tarih sahnesinde boy gösterdiğini söyledi. Millî mücadelenin, Türk milletinin var olma savaşı; Cumhuriyet’in ise yeniden dirilişin sembolü olduğunu dile getiren Başkan Aktaş, “Cumhuriyetimizin kuruluşunun üzerinden bir asır geçti. Ancak unutmayalım ki Türkiye Cumhuriyeti, binlerce yıllık devlet geleneğimizin son fidanı olarak doğmuş, kökleri derin ulu bir çınar olma yolunda büyümeye ve gelişmeye devam etmektedir. Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşları 29 Ekim 1923’te Türkiye Cumhuriyeti’ni kurarken hedefleri vardı: Ülkemizi muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkarmak… Ülkemizin bu hedefe ulaşmasının önüne zaman içinde birçok engel çıkarılsa da Türkiye, köklerine daha sıkı sarılarak, geleceğini inşa etmeye devam etmektedir. Bu vesileyle, millî mücadelemizin Başkomutanı Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere bütün kahramanlarımızı rahmet ve minnetle anıyorum” dedi. Eşsiz eserler Başkan Aktaş; Bursa’da 1903 yılında doğan ve Türk resim sanatının gelişmesinde, sanatçı kişiliği ve öğretmen yanı ile çok önemli bir yere sahip olan Şefik Bursalı’nın hayatını ve eserlerini içeren bu kıymetli sergiyi Cumhuriyet’in 100. yıl dönümü etkinlikleri kapsamında sanatseverlerle buluşturduklarını kaydetti. Şefik Bursalı’nın, Türk resim sanatı tarihinde müstesna bir yere sahip olduğunu ifade eden Başkan Aktaş, “Şefik Bursalı, yetiştirmiş olduğu ressamlarla ve üretmiş olduğu eserlerle Türk sanat ve kültür ortamında yaşamaktadır ve yaşamaya devam edecektir. Şefik Bursalı’nın sanat hayatını özetler mahiyetteki eşsiz eserlerinden oluşan sergi, aynı zamanda sanatçımızın üretken kişiliğini de yansıtıyor. Biz de Cumhuriyet’imizin 100. yılında bu anlamlı serginin kalıcı olması için katalog hazırlayıp sizlere takdim ettik. Sergimizin gerçekleşmesinde ve kataloğumuzun hazırlanmasında emeği geçen herkese, ayrıca katkıda bulunan kurum ve kuruluşlara şükranlarımı sunuyorum. Şehrimizin önemli değeri Şefik Bursalı’yı bir kez daha rahmet ve şükranla yâd ediyorum. Cumhuriyetimizin 100. yılı kutlu olsun, Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar olsun” diye konuştu. Kaynak: Bülten

Osman Hamdi Bey, bir başka oryantalizm Haber

Osman Hamdi Bey, bir başka oryantalizm

Ulaş Girgin Tanzimat döneminde yetişmiş bir Osmanlı aydını olan Osman Hamdi Bey yaşamı boyunca arkeoloji, müzecilik, sanat eğitimi gibi kültür-sanat alanlarında birçok faaliyette bulunmuş olsa da onun tanınmasını sağlayan özelliği önemli bir ressam oluşudur. Osman Hamdi Bey Osmanlı’nın yenileşme döneminin oryantalist ressamlarından biri olarak batılı ressamların aksine oryantalizmi Osmanlı’nın batılılaşma döneminin gerçekleriyle bezemiştir. İki Müzisyen Kız Eseri Üzerinden Osman Hamdi Bey, resimlerinde oryantalizmi çarpıcı bir öge olarak kullanan ve kadın figürlerinin cazibelerini öne çıkaran batılı oryantalistlerin aksine, Osmanlı’nın tanzimat dönemde yaşayan, yenileşmeye ayak uydurmuş fakat kültürlerinden de kopmamış, birey oluşunun ve yeteneklerinin farkında, öğrenmeye ve kendini geliştirmeye açık olan kadınları resmetmiştir. Osman Hamdi Bey’in resimlerinde Osmanlı kadınları, enstrüman çalarken, kitap okurken veya bitkilerle ilgilenirken betimlenmiş güçlü kimlikleri ile resmedilmişlerdir.    Osman Hamdi Bey’in Bursa Yeşil Cami’den mimari ögelerle bezenmiş “İki Müzisyen Kız” eserinde Osmanlı kadınının bu güçlü ve öğrenmeye istekli kimliği açıkça resmedilmiştir. Resimde bulunan iki genç kız geleneksel müzik aletlerinden tambur ve tef çalarken betimlenmişlerdir. Osmanlı’nın yenileşme döneminin önemli bir örneği olan bu eser, dönemin İstanbul’undaki Osmanlı kadını kimliğini açıkça yansıtmaktadır. Bu resimde örneği açıkça görülüyor ki oryantalizm, Osman Hamdi Bey tarafından bir cazibe ögesi olarak değil bir kültür nesnesi olarak kullanılmıştır.

Modern sanatın öncüsü Kübizm Haber

Modern sanatın öncüsü Kübizm

Ulaş Girgin Kübizm akımının özü, nesnelerin ve formların farklı açılardan aynı eser üzerinde tasvir edilmesidir. Bu akımın temsilcisi olan sanatçılar, nesnelerin ön arka ve yan görünümlerini aynı eser üzerinde bir araya getirerek zaman ve mekan kavramları içinde bir sorgulama hissi oluşturmaktadır. Bu yaklaşım, eseri inceleyen kişilere nesnenin birçok yönünü aynı anda inceleme şansı verirken zaman ve mekandan bağımsızlaşan çizgileri ile deneyimsel bir yolculuğa da davet etmektedir. Kübizm’in öncülerinden olan Pablo Picasso’nun eseri “Anvignonlu Kızlar” isimli tablo tam anlamıyla kübist sayılmasa da akımın temellerinin atıldığı eser olarak kabul edilmektedir. Resimde alışılagelmiş estetik anlayışının duvarlarını yıkan bu akım modern sanat tarihinin ilk sayfası olarak kabul edilmektedir. Görünenin yanılgısına karşı görünmeyenin sonsuzluğu Kübist ressamlara göre dış dünyanın nesneleri, sadece göründükleri yanlarıyla değil görünmeyen tüm yanları ile de ele alınmalıdır. Tabloları ile izleyenleri aklın sonsuz derinliğinde yolculuğa çıkarmak isteyen Pablo Picasso ve Georges Braque gibi sanatçılar, nesneleri onların çevrelerinde dolaşıyormuşçasına bir hayal gücüyle, sağından solundan üstten ve alttan bakarak aynı tablo üzerinde resmetmiştir. Bu ressamların amacı nesneleri belirli kalıplardan arındırıp özgürleştiren bir çizgiye yöneltmek ve bu doğrultuda yeni bir estetik anlayış ortaya koymak ve bu sayede düşüncenin sınırlarını zorlamaktır. Resim alanında ortaya çıkmış olan bu akım heykel mimari ve tasarım gibi diğer sanat disiplinlerinde de büyük etki yaratmıştır. Sanatçıların somut dünyada belirli olan matematiksel kalıplar ile sınır tanımadan oynamış olmaları dönemin sınırlarını zorlamış ve modern sanatın uçsuz bucaksız denizinin kapılarını aralamıştır.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.