Günümüzde alışverişlerimizin çoğunu internet üzerinden yapıyoruz. Giyim kuşamdan gıda ihtiyaçlarımıza kadar birçok alanda kullandığımız internet satın almalarında yaşadığımız bazı sorunlar ise alışverişlerimizde aksamalara neden olabiliyor. İşte internet satın alma işlemlerinde en sık karşılaşılan sorunlar…
Haber Giriş Tarihi: 31.08.2023 11:55
Haber Güncellenme Tarihi: 31.08.2023 11:55
Kaynak:
Haber Merkezi
Haberyazilimi.com
Ezgi Özdaş
İnternet, birçok alanda hayatlarımızda ve kullanım alışkanlıklarımızda değişiklik yarattığı gibi alışveriş alışkanlıklarımızı da kökten değiştirdi. Web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden artık zaman kaybetmeden, taşıma yükümlülüğü olmadan ve bazı kampanyalar sayesinde uygun fiyatlarda alışveriş yapmak artık mümkün. Vatandaşlar tarafından sıkça kullanılan web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden yapılan alışveriş yöntemleri ise kullanıcıyı bazı sorunlarla muhatap edebiliyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması verilerinde yer alan ‘Web Sitesi veya mobil uygulama üzerinden yapılan satın alma işleminde karşılaşılan sorunlar ve oranları’ istatistiklerine göre vatandaşlar internet alışverişlerinde en çok teslimatın belirtilenden daha yavaş olması nedeniyle sorun yaşıyor. İnternet üzerinden alışveriş yapanlardan yüzde 72,9’u problem yaşamazken yüzde 27,1 ise sorun yaşadı. Yüzde 27,1’lik sorun yaşayanların 5,6’sını web sitesinin kullanım zorluğu veya yetersiz çalışması (çok karmaşık, kafa karıştırıcı, teknik olarak kötü işlenmesi) sebebiyle problem yaşayanlar oluşturdu. Diğer sorunlar ve oranları ise şu şekilde sıralandı:
Garanti koşulları veya diğer yasal haklarla ilgili bilgi bulmada zorluklar: yüzde 4,2
Belirtilenden daha yüksek nihai maliyetler: yüzde 3,1
Yanlış veya hasarlı mal/hizmet teslimi: yüzde 11,1
Dolandırıcılıkla ilgili sorunlar: yüzde 3,6
Şikayet ve tazminat zorluğu/geri dönüşlerin tatmin edici olmaması: yüzde 3,5
Yurt dışı menşeli web sitelerinden ülkeye mal ve hizmet satılmaması: yüzde 1,8
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İnternet alışverişinde yaşanan sorunlar
Günümüzde alışverişlerimizin çoğunu internet üzerinden yapıyoruz. Giyim kuşamdan gıda ihtiyaçlarımıza kadar birçok alanda kullandığımız internet satın almalarında yaşadığımız bazı sorunlar ise alışverişlerimizde aksamalara neden olabiliyor. İşte internet satın alma işlemlerinde en sık karşılaşılan sorunlar…
Ezgi Özdaş
İnternet, birçok alanda hayatlarımızda ve kullanım alışkanlıklarımızda değişiklik yarattığı gibi alışveriş alışkanlıklarımızı da kökten değiştirdi. Web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden artık zaman kaybetmeden, taşıma yükümlülüğü olmadan ve bazı kampanyalar sayesinde uygun fiyatlarda alışveriş yapmak artık mümkün. Vatandaşlar tarafından sıkça kullanılan web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden yapılan alışveriş yöntemleri ise kullanıcıyı bazı sorunlarla muhatap edebiliyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması verilerinde yer alan ‘Web Sitesi veya mobil uygulama üzerinden yapılan satın alma işleminde karşılaşılan sorunlar ve oranları’ istatistiklerine göre vatandaşlar internet alışverişlerinde en çok teslimatın belirtilenden daha yavaş olması nedeniyle sorun yaşıyor. İnternet üzerinden alışveriş yapanlardan yüzde 72,9’u problem yaşamazken yüzde 27,1 ise sorun yaşadı. Yüzde 27,1’lik sorun yaşayanların 5,6’sını web sitesinin kullanım zorluğu veya yetersiz çalışması (çok karmaşık, kafa karıştırıcı, teknik olarak kötü işlenmesi) sebebiyle problem yaşayanlar oluşturdu. Diğer sorunlar ve oranları ise şu şekilde sıralandı:
Garanti koşulları veya diğer yasal haklarla ilgili bilgi bulmada zorluklar: yüzde 4,2
Belirtilenden daha yüksek nihai maliyetler: yüzde 3,1
Yanlış veya hasarlı mal/hizmet teslimi: yüzde 11,1
Dolandırıcılıkla ilgili sorunlar: yüzde 3,6
Şikayet ve tazminat zorluğu/geri dönüşlerin tatmin edici olmaması: yüzde 3,5
Yurt dışı menşeli web sitelerinden ülkeye mal ve hizmet satılmaması: yüzde 1,8
En Çok Okunan Haberler