BTSO'dan önemli adımlar BTSO'dan önemli adımlar

Özlem ATAÇ

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. ve Bebe Çocuk Konfeksiyonu Sanayici ve İşadamları Derneği (BEKSİAD) işbirliğinde düzenlenen Junioshow Fuarı, kapılarını açtı. TÜYAP Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen fuarda 200'e yakın firma stant kurdu. 11 Ocak’a kadar devam edecek fuarda 60 ülkeden binden fazla yabancı alıcı Bursalı firmalarla buluşacak. Fuar, dört ayrı salonda toplam 20 bin metrekare alanda düzenleniyor. Bursa başta olmak üzere İstanbul, Adana ve Gaziantep gibi illerden de katılımcıların olduğu fuarda ziyaretçiler 0-12 yaş arası ilkbahar-yaz bebe çocuk giyim koleksiyonlarını görebilecekler. Tek tip özel dekor stantlarda 10 binden fazla modelin sergilendiği fuarı, BTSO’nun Ticari Safari Projesi ve TÜYAP yurt dışı ofislerinin çalışmaları kapsamında 60 ülkeden 1.000’den fazla yabancı alıcı ziyaret edecek. Fuarın açılış törenine Vali Yakup Canbolat, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, AK Parti Bursa Milletvekili Atilla Ödünç, BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, TÜYAP Bursa Fuarcılık AŞ Genel Müdürü İlhan Ersözlü ve BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız katıldı. 

LİDER KENT BURSA
Fuarın açılış töreninde konuşan Vali Yakup Canbolat, Bursa’nın ülkedeki tekstil sektöründe önemli iller arasında yer aldığını belirterek, “Ülkemizin önemli tekstil sektörleri dinamiklerinden biri olan Bursa, bebe ve çocuk sektöründe de Türkiye’nin lider kenti konumundadır. Sektördeki üretimin yüzde 80’ni bu şehir gerçekleştirmekte ve yüzde 60’dan fazlasını da ihcat etmektedir. Bebe-çocuk konfeksiyonu konusunda büyük bir potansiyele sahip olan şehrimizde bu fuarın gerçekleştiriliyor olması gerek Bursa’nın yüzünü göstermesi bakımından gerekse sektörün dünyaya açılması bakımından büyük önem arz ediyor. Bu fuarın sektöre yeni bir soluk getireceğinden hiç bir şüphemiz yoktur” dedi. 

HARIL HARIL ÇALIŞIYORUZ
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş da fuarın yılda iki kez düzenlendiğini belirterek, Türkiye’nin üretim ve ihracat merkezi Bursa’da düzenlenen fuarın kentin cazibe merkezi kimliğini daha da güçlendirdiğini söyledi. Aktaş, “Bursa'yı bütün dünyaya tanıtmak için başta valimiz, belediyelerimiz, ilçelerimiz ve tüm kuruluşlarımız harıl harıl çalışıyor. Son olarak bu örnek birlikteliğe katkı sağlayan ve böylesine önemli bir organizasyona imza atan tüm kurumlarımızı tebrik ediyorum. 2019’un son demlerinde Cumhurbaşkanımızın ağzından bir müjdemizi aldık. Yerli otomobilin de Bursa'da üretilecek olmasından dolayı da çok sevinçliyiz. Bursa’da zaten bir otomobil kültürü var, inanıyorum ki Bursa’nın caddesine sokağına dokunacak bir konudur bu” diye konuştu.

60 ÜLKEDEN BİNİ AŞKIN ALICI
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş ise üretim ve sanayi üssü olan Bursa'yı fuarcılık alanında da ön plana çıkarmak için çalıştıklarını söyleyerek, “Göreve geldiğimizde hedefimiz vardı ve yaptığımız projelerle hedeflerimize ulaştık. Bursa’yı fuar şehri yapmayı başardık. Bu konuda emeği geçen sektör temsilcilerine teşekkür ederim. BTSO olarak şehrimize kazandırdığımız en önemli fuar organizasyonlarından biri de Junioshow. Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünü buluşturan Junioshow, Ticaret Bakanlığı destekleriyle yürüttüğümüz UR-GE projeleri ve diğer faaliyetlerimiz sayesinde Bursalı firmalarımız artık uluslararası rekabetin de en önemli oyuncuları arasında yer almaya başladı. 60 ülkeden bini aşkın yabancı alıcının ziyaret edeceği yılın ilk fuarıyla da sektörümüz önemli başarılar elde etmeye devam edecek” ifadelerini kullandı. 
 

Hedef 1 milyon ziyaretçi
Bebe-çocuk konfeksiyonu sektörünü yılda iki kez Bursa'da düzenledikleri fuarlarda buluşturduklarını dile getiren TÜYAP Bursa Fuarcılık AŞ Genel Müdürü İlhan Ersözlü de,  2019 yılında BTSO ile işbirliğinde Bursa’da düzenledikleri fuarlarda 800 bin ziyaretçi ağırladıklarını belirtti. Ersözlü, “Bu yıl bu rakamı 1 milyona taşımayı hedefliyoruz. Bu kapsamda yılın ilk fuar organizasyonu olan Junioshow’da da 60’ı aşkın ülkeden 1.000’i aşkın yabancı firma temsilcisi Bursa’da sektörlerimizle bir araya geliyor. Uluslararası nitelikte gerçekleştirdiğimiz Junioshow Fuarı, sektör temsilcilerimizin ticaretine önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da ivme kazandıracaktır. BTSO’ya ve BEKSİAD’a değerli işbirlikleri için teşekkür ediyorum. Fuar, Orta Doğu, Rusya ve Afrika coğrafyası başta olmak üzere değişik bölgelerde bulunan 60'ın üzerinde ülkeden gelecek binden fazla iş insanını ağırlayacak” diye konuştu.  

200 FİRMA STANT AÇTI
BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız da bebe-çocuk konfeksiyonunun son dönemin en önemli sektörlerinden biri olduğunu aktararak, Junioshow’da 200 firmanın stant açtığını ve fuarda bebe-çocuk giyiminde ilkbahar – yaz kreasyonlarının sergilendiğini ifade etti. Yıldız, “Bu fuarın da yeni ticari bağlantılara fırsat oluşturacağına inanıyoruz. Başta BTSO olmak üzere, TÜYAP Bursa Fuarcılık AŞ’ye ve tüm paydaşlarımıza teşekkürlerimizi sunuyorum” dedi.

GENÇ TASARIMCILARA ÖDÜL 
Konuşmaların ardından BTSO ve BEKSİAD tarafından, Ticaret Bakanlığı destekleriyle bu yıl 4.’sü düzenlenen Junioshow Bebek ve Çocuk Giyim Genç Tasarımcılar Yarışması’nın ödül töreni gerçekleştirildi. ‘Dünyayı Keşfediyorum, Oyunla Büyüyorum’ temasıyla düzenlenen yarışmada ‘0-1 Yaş Bebek Giysi Ürünleri’ ve ‘1-10 Yaş Çocuk Giysi Ürünleri’ kategorilerinde ödüle layık görülen genç tasarımcılara ödülleri Bursa protokolü tarafından verildi.

JUNIOSHOW’DA RENKLİ DEFİLE
Junioshow açılışı sonrası katılımcı firmaların fuara özel olarak hazırladıkları yeni koleksiyonlardan oluşan ‘JunioFashion Show’ defilesi gerçekleştirildi. Firmaların 0-12 yaş grubu ilkbahar yaz koleksiyonları çocuk mankenler tarafından sergilenirken; defile, izleyicilerin büyük beğenisini topladı. Junioshow Defilesi fuarın ikinci gününde de 13.00 – 14.00 saatleri arasında güney fuaye alanında yapılacak.