Ulaş Girgin

İspanya’nın güneyinde doğmuş olan bu tutkulu müzik tarzı yansıttığı ritmin oryantal içeriği ile coğrafyamıza çok da uzak olmayan bir müzik olarak karşımıza çıkmaktadır. Güney İspanya’nın kendi folklorik müziği ile bölgede yaşayan çingenelerin aynı kültür içinde oluşturdukları müzik, Afrika’ya olan coğrafi yakınlık ile Endülüs Emevi Devleti’nin tarih içindeki İspanya hakimiyeti etkisi ile birleştiğinde, flamenkonun farklı kültürler ile harmanlanışıyla oluşan duygu yüklü ve nağmeli müziği ortaya çıkmıştır.

Tanıdık ezgileri farklı yorumlamalar ile benimsedik

Ülkemizde birçok sanatçı tarafından flamenko eserleri dilimize uyarlanan şarkılar olarak karşımıza çıkmaktadır. Yaşar, Sezen Aksu, Nilüfer, Öykü ve Berk gibi önemli sanatçı ve grupların flamenko temelli İspanyol şarkılarını dilimize uyarlayıp yeni besteler ile karşımıza çıkmış, zamanla bu durum flamenkoyu kendi müziğimiz gibi benimsememize yol açmıştır.

flamenko

Rahvan atları fetih coşkusunu zirveye taşıdı Rahvan atları fetih coşkusunu zirveye taşıdı

Flamenko ve nağmeli orta doğu müziği, aslında etkileşime çok uygun iki müzik türü olarak tarih içinde harmanlanmış, geniş yelpazeli ve yoğun müzikalite içerikli eserler ortaya koyulmasına yardımcı olmuştur. Flamenko’da yoğun şekilde kullanılan bir batı enstrümanı olan gitar, oryantal ezgilerle birleşip müziğin ritmine getirdiği kıvraklık ile aşina olduğumuz ritimler üzerine okunan nağmeli sesleri, batı enstrümanları ile birleştirmiştir. Keskin gitar vuruşları, neredeyse komalı sayılabilecek notaları ve kıvrak ritimleri ile bu müzik, batı ve doğu sentezinin sanatın içindeki en güzel örneklerinden biridir.  

Editör: Ulas Girgin