Ulaş Girgin

Hızla gelişen teknoloji günümüzde tüm bireylere sosyal medya aracılığı ile yayın yapma imkanı veriyor. Kişiler telefonları aracılığı ile büyük kitlelere hitap edebiliyor. Bu durum sosyal medya yayıncılığının bir iş kolu haline gelmesini sağladı. Bu iş kolunun ismi ise influencerlık oldu.

Yapılan araştırmalara göre Z kuşağına mensup kişilerin yüzde 57’si influencer olmak istiyor. Hatta gençlerin büyük bir kısmı aynı influencer olarak aynı parayı kazanma şansı elde ettiğinde mevcut kariyerlerini bırakmaya hazır. Peki nedir bu influencerlık?

İnfluencerlık nedir?

Bu yeni meslek kişinin uzman olarak görüldüğü alanda sosyal medya aracılığı ile takipçilerini yönlendirme eylemi olarak tanımlanabilir. Bu meslek, moda, yemek, sağlıklı beslenme, spor teknoloji, dekorasyon gibi örnekleri çoğaltılabilecek sayısız konuda icra edilebiliyor. Sosyal medya kullanıcıları merak ettikleri konularda uzman olarak gördükleri veya yaşam şekline hayran oldukları kişileri takip ediyor, bu kişilerin önerdikleri ürünleri ediniyor ve bu şekilde mesleği icra eden kişiler ürünlerin reklamını yaparak para kazanıyor. İnfluencer olmanın çok önemli ve en büyük şartı ise tanınmış olmak. Markalar bu kişilerin takipçi analizlerini yapıp uygun buldukları influencerlara ürünlerinin reklamını yaptırıp bunun karşılığında para veya bedava ürün veriyor.

Hayatımıza nasıl girdi?

Mesleğin gelişip bu denli popüler hale gelmesi son birkaç yılda oldu. Teknoloji ile birlikte sosyal medya uygulamalarının elimizden düşmeyen telefonlarımızın ana zaman geçirme ögesi olması ile bu uygulamalar üzerinden yayıncılık yapan kendi alanlarında popüler veya uzman kişilerin hayatları örnek alınır hale geldi. Aslınca influencerlığın günümüzün en popüler mesleği olması tanınmış kişilerin sosyal medya üzerinden reklam yapabilme özgürlüğü ile gerçekleşti. Duruma örnek vermek gerekirse eskiden ana akım medya organlarından olan televizyon kanallarındaki dizilerde, ünlü kişilerin kıyafetleri ve aksesuarları da izleyen kişilerin ilgisini çekiyordu. Fakat ürün yerleştirme ve farklı reklamlar medya şirketlerinin istediği ölçüde yayınlandığından kişisel bir meslek haline gelemiyordu. Özünde İnfluencerlık mesleği, insanların kişisel medya organlarının patronu olma özgürlüğü ile bu denli popülerleşti.   

Evlerine aldıkları kuzuya bebek gibi bakıyorlar Evlerine aldıkları kuzuya bebek gibi bakıyorlar

Editör: Ulas Girgin