SON DAKİKA
Hava Durumu

#sosyalmedya

A Gazete - sosyalmedya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, sosyalmedya haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan saldırılara tepki Haber

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan saldırılara tepki

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İsrail’in saldırılarına ilişkin sosyal medyadan yaptığı açıklamada, “Cidde’de yapılan İslam İşbirliği Teşkilatı İcra Komitesi Olağanüstü Toplantısı’nın İsrail’in artan zulmü karşısında İslam aleminin kararlılığını, Filistin halkıyla dayanışmasını ve Filistin davasına desteğini somut bir şekilde göstermesi bakımından takdirle karşılıyorum. 7 Ekim’de başlayan ve tüm bölgemize sıçrama riski olan krizin çözümü için ilk günden itibaren yoğun gayret sarf ettik. Şimdiye kadar devlet ve hükümet başkanı seviyesinde 18 liderle telefon görüşmesi gerçekleştirdik. Mısır makamlarıyla iş birliği içerisinde 3 uçak dolusu insani yardım malzemesini bölgeye ulaştırdık. 17 yıldır abluka altında yaşayan mazlum Gazze halkına yardım elimizi uzatmaya devam ediyoruz. Ancak sükuneti sağlamaya matuf çabalarımız bölgeye uçak gemilerinin gönderilmesi, Filistin halkına yönelik yardımların kesilmesi ve Gazze halkının toptan cezalandırılması gibi adımlarla sekteye uğradı” dedi. "Türkiye olarak önce insani ateşkesin, sonrasında da kalıcı istikrarın tesisi için çalışmayı sürdüreceğiz” Gazze halkına yönelik saldırıların faillerini kınadığını ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, "İyice etkisizleşen Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi sorumluluğunu bir kez daha yerine getiremedi. İnsan hak ve hürriyetleri konusunda mangalda kül bırakmayan batılı ülkeler, ateşe körükle gitmek dışında hiçbir adım atmadı. Uluslararası medya organları taraflı ve ikiyüzlü yayınlarıyla adeta insan kıyımını aklama yarışına girdi. ’Güvenli bölge’ denilen alanlara göç eden masum insanların, sınır kapılarının, camilerin, okulların ve sivil yerleşim yerlerinin bombalanması son 12 günde şahit olduğumuz savaş suçlarından birkaçıdır. Dün, El Ehli Arab Hastanesi’ne yönelik menfur saldırıyla Gazze’deki katliam bir başka boyuta taşınmıştır. İnsanlığa karşı suç teşkil eden ve Gazze halkına yönelik soykırım derecesine varan bu saldırının faillerini lanetliyorum. Yüreklerimizi dağlayan dünkü katliamdan failler kadar 7 Ekim’den bu yana yaptıkları açıklamalarla ateşe benzin dökenler de sorumludur. İsrail bombardımanlarında şehit olan çoğu çocuk ve kadın 4 bin Gazzeli kardeşimize Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar niyaz ediyorum. Türkiye olarak önce insani ateşkesin, sonrasında da kalıcı istikrarın tesisi için çalışmayı sürdüreceğiz” dedi. Kaynak:İHA

Gençlerin gözde mesleği ‘influencerlık’ Haber

Gençlerin gözde mesleği ‘influencerlık’

Ulaş Girgin Hızla gelişen teknoloji günümüzde tüm bireylere sosyal medya aracılığı ile yayın yapma imkanı veriyor. Kişiler telefonları aracılığı ile büyük kitlelere hitap edebiliyor. Bu durum sosyal medya yayıncılığının bir iş kolu haline gelmesini sağladı. Bu iş kolunun ismi ise influencerlık oldu. Yapılan araştırmalara göre Z kuşağına mensup kişilerin yüzde 57’si influencer olmak istiyor. Hatta gençlerin büyük bir kısmı aynı influencer olarak aynı parayı kazanma şansı elde ettiğinde mevcut kariyerlerini bırakmaya hazır. Peki nedir bu influencerlık? İnfluencerlık nedir? Bu yeni meslek kişinin uzman olarak görüldüğü alanda sosyal medya aracılığı ile takipçilerini yönlendirme eylemi olarak tanımlanabilir. Bu meslek, moda, yemek, sağlıklı beslenme, spor teknoloji, dekorasyon gibi örnekleri çoğaltılabilecek sayısız konuda icra edilebiliyor. Sosyal medya kullanıcıları merak ettikleri konularda uzman olarak gördükleri veya yaşam şekline hayran oldukları kişileri takip ediyor, bu kişilerin önerdikleri ürünleri ediniyor ve bu şekilde mesleği icra eden kişiler ürünlerin reklamını yaparak para kazanıyor. İnfluencer olmanın çok önemli ve en büyük şartı ise tanınmış olmak. Markalar bu kişilerin takipçi analizlerini yapıp uygun buldukları influencerlara ürünlerinin reklamını yaptırıp bunun karşılığında para veya bedava ürün veriyor. Hayatımıza nasıl girdi? Mesleğin gelişip bu denli popüler hale gelmesi son birkaç yılda oldu. Teknoloji ile birlikte sosyal medya uygulamalarının elimizden düşmeyen telefonlarımızın ana zaman geçirme ögesi olması ile bu uygulamalar üzerinden yayıncılık yapan kendi alanlarında popüler veya uzman kişilerin hayatları örnek alınır hale geldi. Aslınca influencerlığın günümüzün en popüler mesleği olması tanınmış kişilerin sosyal medya üzerinden reklam yapabilme özgürlüğü ile gerçekleşti. Duruma örnek vermek gerekirse eskiden ana akım medya organlarından olan televizyon kanallarındaki dizilerde, ünlü kişilerin kıyafetleri ve aksesuarları da izleyen kişilerin ilgisini çekiyordu. Fakat ürün yerleştirme ve farklı reklamlar medya şirketlerinin istediği ölçüde yayınlandığından kişisel bir meslek haline gelemiyordu. Özünde İnfluencerlık mesleği, insanların kişisel medya organlarının patronu olma özgürlüğü ile bu denli popülerleşti.

Fenomenlerden vergi alınıyor mu? Haber

Fenomenlerden vergi alınıyor mu?

Alternatif para kazanma yöntemi olarak bilinen Influencer ve sosyal medya fenomenliği Türkiye'de hızla yayılıyor. Türkiye Gazetesi’nin haberine göre, ülkemizde 100 binin üzerinde sosyal medyadan para kazanan yayıncı bulunuyor. Özellikle gençlerin rağbet ettiği bu alan, markaların ürün tanıtımları için kullanılıyor. Ancak bu pazardan elde edilen gelirlerin yüzde 80'i kayıt dışı ve vergiye tabi değil... Türkiye'de dijital reklam pastasının büyüklüğü 22 milyar lirayı buluyor. Bu pastanın 10 milyar liralık kısmı sosyal medya yayıncılarına aktarılıyor. Bu yayıncılar; Instagram, YouTube, TikTok ve Twitch gibi kanallar vasıtasıyla her sektörden reklam alıyor. İlgili bakanlıklar 2021 yılında sosyal medya gelirlerinin vergiye tabi olması için bir düzenlemeyi devreye aldı. Buna göre bu işten para kazananlar; her mükellef gibi KDV, gelir vergisi, geçici vergi ve bu vergilerin damga vergisini ödemeleri gerekiyor. Ancak yayıncılar vergi düzenlemesinin etrafından dolaşmayı başarıyor. Bakanlık 2021 'de aldığı karar ile; Sosyal medya yayıncılarının Türkiye'de bir banka hesabı açmalarını, reklam gelirlerini burada tutmalarını mecburi kıldı. Aynı şekilde ürün tanıtımlarında 'reklam' 'işbirliği sponsorlu içerik' gibi hastag'ler konulmasını mecburi hale getirdi. Ancak yayıncıların büyük kısmı bunu 'örtülü' reklam olarak vergiden kaçırmayı başarıyor. Örneğin bir marka yayıncı ile anlaşarak ürünlerini tanıtmasını istiyor. Yayıncı ise 'işbirliği' hastag’i koymadan, ürünü kendi satın almış gibi paylaşımlarda bulunuyor. Bu sayede bakanlığın sosyal medya birimlerine yakalanmıyor. Aynı şekilde markalardan alınan ödemeler de farklı hesaplar aracılığıyla fenomen kişiye aktarılıyor. Yayıncı reklam ücretini kendi hesabına değil, başka bir hesaba aktarılmasını istiyor. Bazı yayıncılar ise direkt elden ödeme alıyor. Ortalama bir yayıncı tüm kanalları kullanması durumunda ayda 100 bin lira ve üzerinde para kazanabiliyor. Bu rakam kişinin popülerliğine göre değişebiliyor. Yalnızca bir post veya story paylaşımı için 5 bin lira ile 40 bin lira arasında ücret talep ediliyor. Markalar ise iyi geri dönüş almaları nedeniyle bu rakamları yayıncılara ödüyor. Devletin vergi kaybı ise milyar liraları buluyor. KAYNAK:İHA

Beğenilme kaygısı sakatlıklara neden olabilir Haber

Beğenilme kaygısı sakatlıklara neden olabilir

Sosyal medyada popüler olan kolonya yakma akımı, çocukların sağlığını tehdit ediyor. Kullanıcıların kendilerine kolonya döküp çakmakla ateşe vererek çektiği videolar trend haline gelirken birbirlerine bu şekilde meydan okuyan çocuklar ciddi yanık tehlikesi ile karşı karşıya kalıyor. Bursa Şehir Hastanesi Çocuk Yanık Sorumlusu Doç. Dr. Sabriye Dayı, çocukların ilgi ve beğenilme kaygısı ile çektikleri videoların hayat boyu taşıyacakları iz ve sakatlıklara sebep olabileceğine dikkat çekti. Bursa Şehir Hastanesi Yanık Merkezi’ne son dönemde 12 vakanın bu şekilde geldiğini vurgulayan Doç. Dr. Sabriye Dayı, çocukların sosyal medyada ilgilerini çeken videoları izlediğini dile getirdi. Bu tarz akımları görüp birbirlerini düelloya davet ettiklerini ya da arkadaşlarını taklit ettiklerini belirten Doç. Dr. Dayı, “Kolonya, çakmak ve yakarken de kameraya alıp aynı anda canlı yayın yapıyorlar. Ama ne yazık ki çok ciddi yanıklarla karşılaşmaktayız. Uzun süre tedavi ve ameliyatlar gerektiren yatışlar olmakta ve bu konuyla ilgili sonrasında çocukta kalıcı izler, sakatlıklar oluşturmaktadır” şeklinde konuştu. Yanıcı Maddeleri Çocuklardan Uzak Tutun Ailelerin bu konuya çok dikkat etmesi gerektiğinin altını çizen Doç. Dr. Dayı, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Çocuklarımız, erken yaşlarda henüz daha ne zararlı ne faydalı bilmedikleri için çok kolaylıkla bu akımlara kapılıp gitmektedirler. Yanıcı maddelere çocukların kolay ulaşıyor olması da ayrı bir problem teşkil etmektedir. Çocuk, çok kolaylıkla kolonyaya, çakmağa ulaşmakta ve yalnız kaldıkları ortamda bunları birbirlerine dökerek çakmakla yakıp o sırada da videoya çekmektedirler. Çocukların ulaşabileceği yerlerde yanıcı maddelerin olmaması çok önemlidir. Tabi ki toplum olarak bunun farkına varılması bu konuda daha fazla bilinçlenmemizi sağlayacaktır. Bu konu ile ilgili daha az yanıkların görülmesi sağlanmış olacaktır” Kaynak: Bülten

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.