Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün küresel markası Damat&Tween’in patronu ORKA Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu önceki akşam Genç Sanayici ve İşadamları Derneği GESİAD’ın konuğu oldu.

Almira Otel’deki Sinerji toplantısında global marka olma yolundaki deneyimlerini paylaştı, yeni yatırımlardan söz etti.

Hazırgiyim ve konfeksiyon sektöründeki rakiplerini değerlendirirken, “Rakiplerimizin enerjileri düşmüş ve yorgunlar. Türkiye’nin önü açık… Dünyada çok büyük fırsatlar var. Yeter ki kendimizi doğru konumlandıralım. Şans, oyuna hazır olana yardım eder. Fırsatların ayağımıza gelmesini beklemeyelim” diye konuştu.

Orakçıoğlu her gün 20-25 kişilik ekibin pazarı canlı tutma, yeni bağlantılar kurma adına seyahatte olduğunu anlattı.

Söz fırsattan açılmışken bende bir Bursalı olarak bir Bursasporlu olarak ayağımıza gelen Damat &Tween fırsatını iyi değerlendirmek istedim.

Çünkü Orakçıoğlu İspanya ve Rusya ligindeki sponsorluklardan söz etti.

Bende kendisine,öncelikle Türk markasını İspanya ve Rusya Futbol endüstrisinde dalgalandırıyor olmanızdan dolayı gurur duydum. Bursaspor’da hem Bursa’nın hem de Türk futbol endüstrisinin önemli bir markasıdır. Şampiyonluk yaşamış bir kulüp. Dolayısıyla büyük bir camia… Bu vesileyle Bursaspor’a sponsor olarak bu camianın bir parçası olmayı düşünmez misiniz? diye sormamla alkış tufanının kopması bir oldu.

Demek ki özlenen bir soruymuş. Bende böyle bir soruyla duygulara tercüman olmuş olmaktan da büyük keyif aldım.

Gelelim Orakçıoğlu’nun cevabına;

Bursaspor’dan sponsorluk teklifi gelirse biz hazırız” dedi .

Gördüğünüz gibi adam evelemeden, gevelemeden net bir şekilde ‘biz hazırız’ diyor.

Daha ne olsun.

Bursaspor’a ‘Damat’ yakışır.

Orakçıoğlu’yla daha önce de çeşitli etkinliklerde görüşme fırsatımız olmuştu.

Son derece pozitif bir insan…

Ayrıcalığını Bursaspor içinde ortaya koydu. Helal olsun diyorum.

Artık top yönetimde.

Bu arada Bursa’yı kirletip, Bursa’da üretip,Bursa’da kazanıp,Bursa’ya zırnık koklatmayanyerli yabancı dev sanayicilerin, dev operatörlerin artık buradan kendilerine düşen mesajı alacaklarını umuyorum.

Hadi gösterin kendinizi de görelim.

Merak edenler için söylüyorum;

Türkiye genelinde hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ihracatının kilogram değeri 20-25 dolarlarken, Orakçıoğlu’nun sahip olduğu markalardan biri 60-65 dolar, diğeri de 100-110 dolar.

Gel de gurur duyma…

Zirvede ‘zincir’ rahatsızlığı

Dünya ticaretinde önemli gelişmeler gösteren perakende sektörüBursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO),Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA) veBursa Valiliği Ticaret İl Müdürlüğü işbirliğinde BTSO’damasaya yatırıldı.

Yatırılmasına yatırıldı ama adına zirve denilebilir mi bilmem. Çünkü doğru düzgün protokol yok. Ayrıca sektörün iki ayağı eksik…

Oysa perakende sektörünün bir ayağı AVM’ler ise öbür ayağı zincir marketler diğer ağıda tüketicilerdir.

Fakat konuşmacıların tamamının AVM temsilcilerinden oluşması belli ki perakendecilerde rahatsızlık oluşturmuş.

Bursa Perder Başkanı Haşim Kılıç“Bizi ilgilendiren bir şey yoktu. Üyelerimiz memnun kalmadıklarını söylediler” şeklinde konuştu.

Yalnız perakende sektörü değil tüm esnaf camiası da özellikle dip dibe işyeri açılmasından muzdarip.

İlgili bakanlığın bu soruna çözüm bulması şart…

Gençliğin bayramı

19 Mayıs Bayramı son yıllarda dejenere edilmeye çalışılsa da Türk Gençliği için özel bir bayramdır. Özel bir gündür. Gururla kutlanır.

Bursa Mühendis ve Mimar İşadamları Derneği de (BUMİAD) bu özel bayramı unutmadı.

Başkan Mehmet Orhan Efe bu gün saat 19.05’de Dernek Merkezinde 19Mayıs resepsiyonugerçekleştireceklerini söyledi.

Aynı zamanda BUMİAD Gençlik platformu üyesi muhtelif üniversitelerden gelecek genç mimar ve mühendis adaylarına rozetleri ile sertifikaları takdim edilecek.

Tebrikler BUMİAD.