* 2017 yılının Temmuz ayında Akpınar Mahallesi sakinlerinden gelen su alarmını, Güneştepe, Bağlarbaşı, Yenibağlar, İntizam, Selimiye ve daha bir çok semt izledi.

* Peş peşe gelen benzer şikayetler “Bursa sularına ne oluyor? sorusunu sordurtmuşken, “Vatandaş tekrar ve ne zaman çeşmeden rahatlıkla su içebilecek?” sorusunu da tekrar gündeme getirdi…

 “Akpınar Mahallesi sakinleriyiz. Hayat kaynağı, olmazsa olmaz olan suyumuz Temmuz ayında önce bir iki saatliğine kesildi. Geldiğinde ise suyumuz kireç gibi bembeyaz ve klor şeklinde akmaya başladı. Başta geçici bir durum olduğunu düşündük ve fazla üzerinde durmadık, durumu yadırgamadık. Saatler, günler geçmesine rağmen sularımız düzelmeyince çare aramaya başladık. Mahalle muhtarımız olmak üzere, tüm resmi dairelere durumu aksettirdik. Ancak ne bir yanıt, ne de çözüm bulamadık! Bu durumdan fazlasıyla rahatsız olduğumuzdan, derdimizi basın yoluyla iletmek istedik.

SU İÇMEK İSTİYORUZ
Sayın yetkililer, suyumuz o gün bugün bembeyaz ve kireç şeklinde akıyor. Akpınar Mahallesi’nde halk, bırakın suyu çeşmeden içebilmeyi, akan suyla abdest dahi alamıyor, çünkü beyaz klorlu, rakı misali görüntüden tiksiniyor! Yaklaşık 6 aydır çeşmelerden akan pis, yağ gibi kayan ve kokan suyla elimizi yüzümüzü dahi yıkamak istemiyoruz. Birçok kez BUSKİ’yi aramamıza rağmen ve her ne kadar BUSKİ “ilgilenilecek” dediyse de kimse ilgilenmedi.  Suyumuza ne oldu, bu duruma nasıl gelindi elbette ki bizler bilemiyoruz. Bizler sadece normal suyumuzu geri istiyoruz.”

GÜNEŞTEPE MAHALLESİ

Güneştepe Mahallesi’nde ikamet ediyoruz. Yaklaşık beş ay önce bir günlüğüne sularımız kesildi. Akabinde sularımız kireç şeklinde akmaya başladı ve bir daha da düzelmedi. Ancak bu durum sadece renkle sınırlı da kalmadı. Leş gibi kokmaya, elimizden yağ gibi kaymaya başladı. Dolayısıyla bırakın suyu içebilmeyi, tencerelerimizde bile leke bıraktığından, arıtmalarımızı dahi bozduğundan birden bire hiç bir işe yaramaz hale geldi.   

KİMSE İLGİLENMEDİ

Her gün BUSKİ’yi aramaya devam etsek de herhangi bir sonuca ulaşamadık. BUSKİ, ya “ilgileneceğiz” deyip dönmedi, ya da bizlere Dobruca’daki tesislerin telefonunu vererek başından savdı. Lakin orada da telefonu yüzümüze kapattılar. Tekrar BUSKİ’yi aramaya başlayınca, bu kez arıtma tesisini aramamız önerildi.

ÇAY DEMLEYEMİYORUZ

Kısacası bıktık usandık. Hadi bir yetkili çıksın ve  “halk rahatça çeşmelerden su içebiliyor desin”. Oysa Bursa’mız öyle miydi. Gördüğümüz her çeşmenin kurnasına yapışıyor, kana kana su içiyorduk. Hani nerede o eski görüntüler. Suyun üzerine biriken yağdan ve kireçli pis görüntüden evlerimizde çay demleyemez, hazır suya para yetiştiremez olduk…

İNTİZAM MAHALLESİ

İki yıl önce ev almıştık İntizam Mahallesi’nden. Taşınmadan tadilat yaptık. Mutfak, banyo tesisatını komple yeniledik. Her yer pırıl pırıl ve yepyeniydi. Ancak bu yeni görüntü fazla uzun sürmedi. Kireçten dolayı iki yılda tam 3 defa duş başlığı ve 2 defa da komple duş tesisatını değiştirdik (duş başlıkları ve borular tıkandı). Abarttığımı düşünenler varsa, lütfen gelsinler ve kontrol etsinler. Ben hazırım. Buna birisinin dur demesi ve de gereği yapılması lazım.

YETKİLİLER GELSİN

Lütfen yetkililer mahallelerimize gelsin ve bize sundukları suyu içmeyi denesin. Bunu başarırlarsa o zaman ‘biz haksızız’ diyeceğiz ve bir daha da ses çıkarmayacağız.   

BIKTIK USANDIK

Bu çeşme suyumuz zaten içilmiyor. Kaynatırken üzerinde kireç tabakası oluşuyor, kokuyor. Bursa halkı olarak bıktık, usandık. Lütfen sesimizi duyurmamıza yardımcı olun…

 Sayın Dündar’a çağrımızdır

Nisan ayında 1326 Panoramik Müze açılışını planladıkları Osmangazi Han’ı anma etkinliklerini devlet töreni kapsamına alınması için vakit kaybedilmemelidir. Gerekli olan Bakanlar Kurulu kararının bir an önce çıkartılarak, Nisan 2018 Osmangazi Han’ı Anma Etkinlikleri yurt içi, Türk-İslam Dünyasından misafirler ve Devlet Protokolü’nün katılımıyla gerçekleşmelidir. Babası Ertuğrul Gazi, babaannesi Hayma Ana’ya uygulanan devlet töreni Osmanlı İmparatorluğu kurucusu Osmangazi Han’dan esirgenmemelidir.

Bu arada, Doğanbey TOKİ Konutlarında bütün asansörler dün sabah itibariyle mühürlenerek kullanıma kapatıldı. Kapatılmasının gerekçesi ve işleyecek süreç bölge sakinlerine ve kamuoyuna yetkili firma ve Osmangazi Belediye Başkanlığı tarafından açıklanmalı ve asansörlerin tamamen güvenli bir duruma getirilmesi sağlanmalıdır. Kamu adına takibimiz devam edecektir.

Cemil Aydın

MHP Osmangazi Belediye Meclis Üyesi Grup Sözcüsü

 ÇEKİRGE DEVLET HASTANESİ MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN DİKKATİNE…

 Sağlıklı giren hasta çıkıyor

Her insanın yaşamında en önemli yerlerden birisidir hastaneler. Hani “Allah ne düşürsün ne de eksik etsin” dediğimiz çok ve en mühim yerdir. Ve herkes hastaneye tedavi olmak, iyileşmek için gider. Ancak gelin görün ki 2017 yılında, SSK Ultrason servisinde insanlar iki buçuk (2.5)metreye sıkışıyor ve nefes almakta dahi zorlanıyor. Kısacası hastanenin bu bölümüne sağlıklı giren bile hasta çıkabiliyor.

ACİLEN GÖZDEN GEÇİRİLSİN

Lakin sorun sadece bu servisle bitmiyor. Çünkü hastanenin sıkışmışlık bölümü bir tek bu bölümle sınırlı değil. Bu sebeple Çekirge Devlet Hastanesi Müdürlüğü’nden ricamız, hastanenin servislerinin acilen gözden geçirmeleri ve gerekli iyileştirilmeleri yapmaları. Sağlıklı yaşam için, sağlıklı ortamlar olması şart.

ACİL SERVİS ÇALIŞANLARINA

Bu vesileyle Acil servisindeki tüm çalışanlara, güler yüzlü, sabırlı davranışlarından ve hastaya en iyi şekilde davrandıkları ve en iyi müdahaleyi edebilmek için çaba sarf ettikleri için en içten teşekkürlerimi sunmayı borç bilirim. Teşekkürler.

Saygılarımla

Ceylan Ersin