GÖKÇE ÇALİŞCİ

Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi ve Bursa Büyükşehir Belediyesi Kütüphaneler Şube Müdürlüğü iş birliğiyle Çocuk ve Sanat konulu etkinlikler düzenlendi. Özel çocuklar, okul öncesinden ortaöğretim düzeyine kadar öğrencilerin katılım gösterdikleri, "Çocuk ve Sanat Etkinlikleri" adı altında yapılan faaliyetlerde yazar söyleşileri, çocuklar için felsefe (P4C), drama atölyesi, resim atölyesi, etkileşimli kitap okuma ve kâğıt sanat atölyesi, müzik dinletisi ve film gösterimi etkinlikleri yapılacaktır. Bu etkinlikler ile öğrencilerin hem sosyal hem de zihinsel gelişimlerine katkıda bulunmak, kütüphaneleri çok yönlü olarak görmelerini sağlamak, öğrencilere kütüphaneleri sevdirmek amaçlanmaktadır.
Açılış konuşmasını  Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Fethi Yıldız yaptı. Yıldız, "Ülkenin birlik ve beraberliğe muhtaç olduğu bir dönemi yaşıyoruz. Vicdanların bir tarafa
atıldığı, cüzdanların ortalıkta gezdiği dönemi yaşıyoruz dostluğa, kardeşliğe ihtiyacımız var. Hatta kosturmaktan birbirimizi sevmeye fırsat bulamaz hale geldik. Işte sizler gerçekten Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği  Gelecek nesiller sizin eseriniz olacak. Zaten Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin çocuklarla, gençlerle uyum
 içerisinde olduğunu görüyoruz. Ve gerçekten ülkemiz her zaman yaşasın.  Bu öğrencilerle de her zaman gurur duyuyoruz" İfadelerini kullandı.

Yıldırım’da ’Kudüs Bizim Neyimiz Olur’ söyleşisi Yıldırım’da ’Kudüs Bizim Neyimiz Olur’ söyleşisi

Kitaptan sanata giden yolda diğer bir sunumu Gazi Üniversitesi'nden  Profesör Doktor Mustafa Yıldız yaptı. Yıldız," Güzel bir etkinlikte bizleri sizlerle buluşturan arkadaşlarımız var. Kitaptan sanata giden yol diyerek gönderdim  kolay olmadığını anladık. Kitaptan sanata giden uzun ince bir yol var, fakat o yolu tamamlamak ya da bir sunumla bu yoldaki bütün süreçleri inşa etmek çok kolay olmayacak. Ama elimden geleni yapmaya çalışacağım. Belki yolu tamamlayamayan grupla Muhtemelen yolda işimize yarayacak
 bize rehberlik edecek kitaptan, sanata giden süreçlerle ilgili küçük fikirler  öğleden sonra yapılacak toplantılarımıza, oturumlarımıza katkı sağlayacak bir takım değerlendirmeler yapabilirsem kendi adıma kendimi başarıyla hissetmiş olacağım. 'İnsan ne için okur, nasıl okur?', Okuma politikalarımız. Aslında Türkiye'de de dünyada küçük mahallede başlarında Bursa'da da gelirken böyle çalıştığını çok güzel işler yapılmış. Size dünyadan kütüphane örneği getirdim. Buradakileri zaten biliyoruz dünyadakilere de bir göz atalım istedik. Kanada'nın kütüphanede yaşamamızı sizinle paylaşmak istiyorum. Ardından okullarda, sınıflarda neler yapabiliriz kitaptan sanata giden yolda ya da okuma kültürünü geliştirmek için onlara da biraz değil elimden geldiğince bunu tamamlamak istiyorum. İnsan ne için okur? Bir düşündüğünüzde aklınıza ne geliyor? Neden okuyorsunuz? İnsan ne için okur? Sorusuna nasıl cevap verebiliriz? Biz yetişkinler genelde bunu hep öğrenmektir. Öğrenmek için okur. Yeni bilgi verebilmek için fakat sadece bunun için eğlenmek için okuyoruz, eski bilgilerimizi yeniden yapılan grup için yarat. Duygumuzu beslemek için, ilgi  duyduğumuz alanlarda yeni keşifler yapmak için, bazen Kendimizden kaçmak için bazen kendimizi bulmak için bazen hayaller kurmak için  başka dünyalara yolculuk yapmak için duygularımızı ortaya çıkarmak için. Insan aslında okudukça anlıyor yaşadıklarının ne anlamına geldiğini duygularının, düşüncelerinin, hayatın gerçeklerinin gerçek anlamını okudukça keşfediyor. Belki şöyle bir öz eleştiri yapmak yerinde olacaktır burada. Ben aşağı yukarı on beş yıldır okuma alanında araştırmalar yapan bir öğretmen bir araştırmacı ben de hep birinci kelimeyi okumayı  öğrenme odaklı çalışan çalıştığımı gördüm bu sureyi hazırlamışken. Belki bunun için işte sanata giden yolda biraz gecikiyoruz. Belki acaba
 çocukların gözünden mi görmeye çalışsak biraz?