Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cihat Turhan, Eskişehir ile Antalya arasında demiryolu hattı için demiryolu etüt çalışmalarına başlandığını açıklayarak, "Eskişehir’i Kütahya ve Afyonkarahisar üzerinden Antalya’ya hızlı demiryolu hattı ile bağlamak için etüt projelerini başlattık. Proje çalışmaları 2020 yılı sonunda tamamlanacak" dedi.

Eskişehir ile Antalya arasında yapılacak olan yeni demiryolu hattını ‘dev proje’ olarak nitelendiren Bakan Turhan, "Eskişehir’in Kütahya ve Afyonkarahisar üzerinden Antalya’ya hızlı demiryolu ile bağlamak için proje çalışmalarımız hızla devam ediyor. Proje çalışmalarımızı, hedefimiz bu yılın sonunda tamamlamak. Proje çalışmalarının tamamlanmasının ardından finansman sorununun çözülmesinden sonra bunu yatırım programına alıp, yapımına başlayacağız" diye konuştu.
Şimdi bu haberi okurken yıllar önce dönemin Ulaştırma Bakanı, sonrasındaki Başbakanımız ve sonrasındaki İstanbul Büyükşehir adayı olan Binali Yıldırım’ın Balat’ta Bursa’yı Eskişehir, İstanbul’a bağlayacak olan Yüksek Hızlı Tren projesi için söyledikleri aklıma geldi…
2016 yılında bitmesi planlanan bu demiryolu acaba kaçıncı kez revize edildi…
Gazetemize konuk olarak gelen AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin’in “Cumhurbaşkanımızdan en büyük ricamız Bursa Yüksek Hızlı Tren projesinin askıya alınacak projeler içinde yer almamasıdır” sözlerini dün gibi hatırlıyorum…
Yine CHP eski Bursa milletvekillerinden Kemal Demirel’in Bursa’ya tren gelmesi için yaptığı cansiperane uğraşıların en yakın şahitlerinden biri olarak demem o ki; Antalyalılar, Kütahyalılar, Afyonkarahisarlılar, Bakan’ın cümlesinde yer alan yıl başı, yıl sonu gibi zaman kavramlarında aman siz olan ‘pembe’ hayaller kurmayın…
Biz Bursalılar, hayal kura kura, Kemal Demirel kadar sabırlı olmadığımızı gördük. Çünkü o kara tren zamanında hayal kuruyordu biz ise teknoloji milenyum çağında…
Ama yine de olmuyor… 
Bunun adı karamsarlık değil…
Eğer bu tren olayı birazcık verimli olarak düşünülseydi…
Öncelikle Yozgat hattı değil Bursa hattı bitirilirdi.
Yozgat’a tren gitmesin demek istemiyorum, asla yanlış anlaşılmasın…
Ama Yozgat’a giden trenle, Bursa’ya gelecek trenin ekonomik katkılarını düşünecek olursak asla mikro şövenistlik yapmadığım ortadadır…
Tabii ki hazır bugünlerde Başkan Alinur Aktaş, ayağı Ankara’ya alışmışken bir de Ulaştırma Bakanlığı’nda lobi kanallarını çalıştırırsa bu şehir adına birkaç müjde daha gelecektir...