Fiyat etiketi yönetmeliğinde malın satış fiyatı ve birimin fiyatının şeffaflığı ve en önemlisi üretim yeri Türkiye’de üretilen ürünlere logo konulması için 18.09.2018 tarih 30539 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanarak on beş gün içinde yani 3 Ekim 2018'de yürürlüğe girecek.

Ticaret Bakanlığı'nın bu adımı hem Türkiye’de üretilen mallar hem de yerli üretime destek ve teşvik açısından önemlidir.

Diğer bir husus ise fiyatları herkes kafasına ve keyfine göre, döviz kuru ile ilgisi olmayanda, canı sıkılanda, depodaki duruma göre, dışarıdaki hava durumuna göre, ay tutulması, güneş tutulması, akıl tutulması, yağmur yağması, yağmur yağmaması, seçim öncesi, seçim sonrası, zam yapmam gram azaltırım diyenler,

fırsat bu fırsat diyenler ve nice farklı fırsatçılara belli bir düzeyde önemli bir set ve fren olur inşallah…

Marketlerde sürekli etiket değiştiren elemanlar. Müşteriyi salamayan market zincirleri… Vatandaş bir gün o zinciri kıracak.

Tüketici olarak haklarınızı bilinçli bir şekilde haksızlıklara karşı doğru kullanın.

Tepkisiz kalmayın.

Gerçek denetimler daha çok yaygınlaşmalı.

Hem sağlıksız üretim hilelerine hem de haksız etiket vahşetini durdurmak gerek.

Gerçek anlamda yüzde yüz yerli olan üründe Türkiye’de yabancı yatırımcının ürünü de yerli olarak aynı logo da olmasaydı daha iyi olurdu diyor birçok vatandaş.

Yabancı yatırımcı ve yabancı ürünler de elbette olacak. Biz nasıl başka ülkelerde yatırım yapıyorsak ve ürün satıyorsak bunlarda olacak.

Logoya gelince bazı vatandaşların kanaati sanki çok aceleyle yapılmış ve servis edilmiş şeklinde...

İnşallah zaman içinde daha iyi bir logo tasarlanır. Ya da bir yarışma düzenlenerek ortak bir noktada buluşulur.

Ancak yüzde yüz yerli sermaye ile ve markamızla ürettiğimiz ürünler yerli ve milli bilinç açısından ayrı tutmak ta yarar var.

Yerli ürüne yerli üretim diğer ürüne ise Türkiye’de imal edilmiştir ibaresi daha faydalı olur kanaatindeyim.

Fiyat etiket yönetmeliğinde zaten etiket bulundurma zorunluluğu olan mallar ve etiket zorunluluğu olmayan mallar ve genel esaslarla belirlenmişti.

2014 yılında Ticaret Bakanlığı tarafından 6502 sayılı tüketicinin korunması için fiyat etiketi yönetmeliği ile epey mesafe kat etmişti.

Yeni düzenleme ile daha hızlı ve yararlı olacağını düşünüyorum.

Ortaya çıkacak eksik yönleri de ileride telafi edilecek bir düzenleme ile hayata geçirilir.

Ürün, etiket ve logo algısı bilinçlenme açısından önemlidir.

Biz ürünümüze sahip çıkarsak yaşatabiliriz ve büyütebiliriz.

Üreticide kaliteden ve güvenlikten ödün vermeden tüketiciye daha çok güven vermeli. 

Mutlaka TSE standartlarına uygun olmalı. Yerli ve yabancı yatırımcıda bu ülkede üretim yapıyorsa TSE tarafından belgelendirmeleri büyük önem arz etmekte

Ülkemizde üretilmesi hem yatırım açısından hem istihdam açısından hem katma değer açısından önemini herkes bilmektedir.

Önemli olan milli ve yerli olmak ise kendi yatırımcımızı ve ürünlerimizi bir adım önde tutmak da o kadar önemlidir.

Biz ABD’ye gitsek orada çiğ köfte üretim tesisleri kursak ABD’nin yerli ürünü olabilir mi sizce…

Bizim daha çok üreticimizi koruyarak üreticimizde yerlilik ve millilik bilinci ile tüketicimizi korumasını sağlamak mühimdir.

Kendi gücümüzle kendi insanımızla yerli üretim hep üretim olmalı. Gereksiz tüketimden uzak olmamız lazım.

Çok üretim az tüketim ile güçlenebiliriz. Bütün mesele bu...